|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Erfaren nok
|
Sv: H&M eller Reima?
|
|
|
#22 |
|
Personlig pessimist
|
Det blir vel litt forskjell på når barna er født. Poden er septemberbarn, og var altså 14-18 måneder den første vinteren og hadde gått stødig siden før ettårsdagen.
|
|
|
|
#23 |
|
Absolute Beginner
|
Sv: H&M eller Reima?Vi hadde som sagt to dresser den første barnehagevinteren, den hjemme kstet vel 249 eller noe. Den sto ikke tilbake for reimaen til vårt bruk altså. |
|
|
|
|
|
#24 |
|
MORMOR
Medlem siden: Sep 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: H&M eller Reima?Jeg hadde gått for en Reimadress. |
|
|
|
|
|
#26 |
|
Lengter etter sola
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: H&M eller Reima?Jeg kjøpte reimatec til sønnen min den første vinteren. Han fyllte også 1 år i februar. Dressen ble brukt masse, vi var masse ute, han begynte å gå i januar og trengte derfor lette klær. Var veldig fornøyd med dressen. Kjøpte den brukt
|
|
|
|
#28 |
|
saftig
|
Av rent prinsipp, eller kjenner du dressen hun sikter til og mener den er for stram?
|
|
|
#29 |
|
Nybegynner
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: fra østlandet
![]() |
Sv: H&M eller Reima?her i huset har alle ungene reimadresser, ja bortsett fra eldstemann da, men det er fordi han er for stor, straks tenåring |
|
|
|
|
|
#30 |
|
Ringskrømt
|
Sv: H&M eller Reima?Jeg har til dags dato aldri kjent mykere dresser enn Reima. Det med bevegelighet er et viktig moment når jeg handler vinterdresser. Vi var (er) i tillegg mye ute, så jeg hadde rett og slett ikke tatt sjansen på at en H&M-dress hadde holdt barnet tørt og varmt. Så ja, det er vel litt prinsipp bak det hele også. |
|
|
|
|
|
#31 |
|
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Sv: H&M eller Reima?Hvorfor skulle ikke H&M-dressen holde ungen tørr og varm?
|
|
|
#32 |
|
Ringskrømt
|
Sv: H&M eller Reima?Det er flere grunner til det. I min spede ungdom fikk jeg en H&M-dress til den da bittelille eldstemannen min. Det tok ca. 10 min før hun var våt gjennom dressen. Ettersom jeg har lite peiling på leverandøren (som varierer) kan jeg aldri vite om den neste dressen jeg kjøper holder tett. Jeg klarer rett og slett ikke å bygge meg opp kjennskap og tillit til billigkjedeklærne ettersom de har forskjellige leverandører. Prisen har mye å si også. Jeg stoler ikke på at en vinterdress til 299 skal holde barnet mitt tørt og varmt sesongen gjennom. |
|
|
|
|
|
#33 |
|
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Sv: H&M eller Reima?Jo, man da er vi inne på bruken igjen. En 8-12 mnd baby hos meg, er sjelden ute mer enn en time eller max to, og sitter da gjerne på saueskinn i akebrett eller bæremeis, eldste var mest aktiv, men i den alderen ble det uansett sjelden herjing eller mye snølek, og vi gikk inn når vi ser det er for kaldt. Jeg hadde aldri brukt penger på en dyr dress for slik bruk. Men jeg har vel aldri kjøpt Reima heller, har en arvet Reimatecdress, men har ikke merket at den er noe bedre enn andre vi har hatt. Nå har begge to Helly Hansen-dresser, en kjøpt brukt og en ny.
|
|
|
#34 |
|
<3
Medlem siden: Jan 2008
Sv: H&M eller Reima?Takk for svar alle sammen.
|
|
|
#35 |
|
Øyboer
Sv: H&M eller Reima?Hva med å bytte den og kjøpe en reflex baby dress? De ligger rundt 350-400kr. Jeg er veldig fornøyd med reflex høst/vår dressen. Myk og han har aldri blitt våt igjennom. Vinterdressen er ikke veldig tykk synes jeg. Til en som ikke går i barnehage tror jeg den holder i mye vis. 6 |
|
|
|
|
|
#36 |
|
<3
Medlem siden: Jan 2008
Skal bytte H&M, ja. Men har kjøpt Reima nå.
|
|
|
#37 |
|
Øyboer
Sv: H&M eller Reima?så det, du postet mens jeg skrev. |
|
|
|
|
|
#38 |
|
Tåler regn
|
Men hvis jeg har forstått deg rett, så kjøper du ikke en vanlig genser heller på H&M, eller? |
|
|
|
|
|
#39 |
|
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Re: Sv: H&M eller Reima?Uten tvil Reimadressen, jeg ser jo du har kjøpt en brukt, og det er jo supert.
|
![]() |
|
|