Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

H&M eller Reima?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-10-08, 23:17   #21
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: H&M eller Reima?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Kryper til korset og innrømmer at litt av grunnen til at jeg har ment det var galskap er at jeg aldri har vært ute i timesvis hver dag, vinterstid, med en baby.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-08, 23:21   #22
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Kryper til korset og innrømmer at litt av grunnen til at jeg har ment det var galskap er at jeg aldri har vært ute i timesvis hver dag, vinterstid, med en baby.

Det blir vel litt forskjell på når barna er født. Poden er septemberbarn, og var altså 14-18 måneder den første vinteren og hadde gått stødig siden før ettårsdagen.
Sin første Reimatecdress fikk han da han var 9 måneder. Det var høst/vårdress.

Gammel 25-10-08, 23:37   #23
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Vi hadde som sagt to dresser den første barnehagevinteren, den hjemme kstet vel 249 eller noe. Den sto ikke tilbake for reimaen til vårt bruk altså. Myk og lett å bevege seg i, og ungen var varm og tørr. Det er mine kriterier til uteklær.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-08, 23:43   #24
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Jeg hadde gått for en Reimadress.
Ja ungen er liten og sliter ikke på tøyet så sånn sett hadde garantert en fra H&M holdt i massevis.
Men en så liten unge vil nok bevege seg lettere i en Reimadress.
Vi kjøpte Reima til poden den vinteren han fylte ett år og angret ikke. Og dressen ser ny ut, ingen slitasje eller flekker så den har vi spart på, for den kan brukes på både en og to unger til.

Nin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-08, 00:00   #25
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Får du ikke kjøpt noe brukt da? De slites jo ikke akkurat i den alderen.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-08, 00:19   #26
Snuppa
Lengter etter sola

Snuppa sin avatar

Hvor: Trondheim
Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Jeg kjøpte reimatec til sønnen min den første vinteren. Han fyllte også 1 år i februar. Dressen ble brukt masse, vi var masse ute, han begynte å gå i januar og trengte derfor lette klær. Var veldig fornøyd med dressen. Kjøpte den brukt

Gammel 26-10-08, 00:20   #27
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har en Reima Tec str. 74 til salgs.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-08, 00:22   #28
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Vi valgte Reima pga bevegelsesfriheten og det tynne stoffet. Jeg ville aldri brukt H&M-dress på ungen, uansett alder. :ærlig:

Av rent prinsipp, eller kjenner du dressen hun sikter til og mener den er for stram?

Gammel 26-10-08, 00:24   #29
vimsemamma
Nybegynner

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: fra østlandet
vimsemamma har et hav av muligheter foran seg
Standard

her i huset har alle ungene reimadresser, ja bortsett fra eldstemann da, men det er fordi han er for stor, straks tenåring

minstemor er 10 mnd, og jeg synes de dressene er mye bedre enn andre, har prøvd ut endel. men jeg kjøper de aldri til fullpris. mange fine å få tak i brukt eller på salg til halv pris. de kan også kjøpes over nett. reima dressene til de minste er jo også ekstar polstret i baken med tanke på at de sitter mye.

men vet også at name it dressene er like bra osm reima sine, men litt rimeligere i pris...

jeg ville ikke hat hm dress....bare som ekstradress i tilfelle....men jeg er kresen....

vimsemamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-08, 00:26   #30
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har til dags dato aldri kjent mykere dresser enn Reima. Det med bevegelighet er et viktig moment når jeg handler vinterdresser. Vi var (er) i tillegg mye ute, så jeg hadde rett og slett ikke tatt sjansen på at en H&M-dress hadde holdt barnet tørt og varmt. Så ja, det er vel litt prinsipp bak det hele også.

Gammel 26-10-08, 10:05   #31
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Hvorfor skulle ikke H&M-dressen holde ungen tørr og varm?

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-08, 10:12   #32
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Standard

Det er flere grunner til det. I min spede ungdom fikk jeg en H&M-dress til den da bittelille eldstemannen min. Det tok ca. 10 min før hun var våt gjennom dressen. Ettersom jeg har lite peiling på leverandøren (som varierer) kan jeg aldri vite om den neste dressen jeg kjøper holder tett. Jeg klarer rett og slett ikke å bygge meg opp kjennskap og tillit til billigkjedeklærne ettersom de har forskjellige leverandører. Prisen har mye å si også. Jeg stoler ikke på at en vinterdress til 299 skal holde barnet mitt tørt og varmt sesongen gjennom.

Gammel 26-10-08, 10:22   #33
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Jo, man da er vi inne på bruken igjen. En 8-12 mnd baby hos meg, er sjelden ute mer enn en time eller max to, og sitter da gjerne på saueskinn i akebrett eller bæremeis, eldste var mest aktiv, men i den alderen ble det uansett sjelden herjing eller mye snølek, og vi gikk inn når vi ser det er for kaldt. Jeg hadde aldri brukt penger på en dyr dress for slik bruk. Men jeg har vel aldri kjøpt Reima heller, har en arvet Reimatecdress, men har ikke merket at den er noe bedre enn andre vi har hatt. Nå har begge to Helly Hansen-dresser, en kjøpt brukt og en ny.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-08, 11:34   #34
Musemus
<3

Musemus sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Takk for svar alle sammen.
Fikk faktisk kjøpt en brukt Reima-dress på nettet i går kveld, rett etter jeg la inn tråden. (Og rett etter at vi hadde bestemt oss for at; Nei, H&M får duge. ) Men så ringte selgeren meg opp igjen, og prutet selv (!) på dressen fordi de ville bli kvitt den, og da slo vi til likevel.
Så nå venter på på en rååsa Reima-dress i posten.

Musemus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-08, 11:35   #35
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Hva med å bytte den og kjøpe en reflex baby dress? De ligger rundt 350-400kr. Jeg er veldig fornøyd med reflex høst/vår dressen. Myk og han har aldri blitt våt igjennom. Vinterdressen er ikke veldig tykk synes jeg. Til en som ikke går i barnehage tror jeg den holder i mye vis. 6

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-08, 11:41   #36
Musemus
<3

Musemus sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Isolde, her.

Hva med å bytte den og kjøpe en reflex baby dress? De ligger rundt 350-400kr. Jeg er veldig fornøyd med reflex høst/vår dressen. Myk og han har aldri blitt våt igjennom. Vinterdressen er ikke veldig tykk synes jeg. Til en som ikke går i barnehage tror jeg den holder i mye vis. 6

Skal bytte H&M, ja. Men har kjøpt Reima nå.

Musemus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-08, 11:42   #37
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

så det, du postet mens jeg skrev.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-08, 12:03   #38
Pelikan
Tåler regn

Pelikan sin avatar

Hvor: Home, but not alone
Blogginnlegg: 24
Pelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Vi valgte Reima pga bevegelsesfriheten og det tynne stoffet. Jeg ville aldri brukt H&M-dress på ungen, uansett alder. :ærlig:

Men hvis jeg har forstått deg rett, så kjøper du ikke en vanlig genser heller på H&M, eller?

Over til HI. Jeg opplever svært sjelden at et så lite barn som ditt har behov for en Reima dress. Det å ha gode ullklær under er alltid noe som er viktig. Men som de andre skriver, så ville jeg satset på "ordentlige" dresser når de begynner i bhg.
- Oi, så plutselig nå at du har kjøpt Reima dress, så da er jo problemstillingen din borte.

Pelikan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-08, 12:12   #39
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: H&M eller Reima?

Uten tvil Reimadressen, jeg ser jo du har kjøpt en brukt, og det er jo supert.
Bevegelsesfrihet og komfort er viktig for meg, så at den er så lett og myk er en viktig faktor. Babymodellene har jo varmeplater i rumpa også, og det er fint. Den holder garantert tørt og varmt.

Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-08, 12:42   #40
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av perper, her.

Men hvis jeg har forstått deg rett, så kjøper du ikke en vanlig genser heller på H&M, eller?

Det stemmer. Jeg liker å vite hva jeg får.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:02.