Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Spinnåff: Hva er det dyreste plagget du har i skapet?

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-10-08, 21:53   #101
Snippa
Jo flere jo bedre...

Snippa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Spinnåff: Hva er det dyreste plagget du har i skapet?

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Jo, men de ekte er jo også i noe glatt polyesterstoff? Har prøvd mannens Leeds-drakt, som er ekte.

Joda, de er glatte. Som vanlige treningsgensere. Polyamid og elastan. Superbehagelige

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-08, 22:41   #102
Gerbera
Bør lage seg en tittel selv

Gerbera sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
Gerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de fleste
Standard

Har ingen spesielt dyre plagg i garderoben, men hvis jeg legger sammen alle bomkjøpene/feil størrelse/unyttige ting kjøpt på salg- klærne, så blir summen ganske høy. Jeg kunne nok kjøpt meg et par, tre utrolig dyre, og atskillig mer stilig ting for de samme pengene som jeg har brukt på den unyttige haugen av klær i et utall av farger, som jeg aldri bruker.

Gammel 26-10-08, 23:23   #103
Muad'Dib
Trapper opp igjen !

Muad'Dib sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Muad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Reaksjonen min: Juhu! Kjøp den NÅ!

Eller mente du reaksjonen min hvis den dyre kåpen jeg kjøpte i går plutselig var på salg dagen etter? Da hadde jeg blitt sur på meg selv, men det plager meg ikke at den dyre kåpen jeg kjøpte i vår er på salg til høsten. Jeg slutter ikke å bruken den av den grunn, liksom.

Vel, litt begge deler. Er det da fortsatt "en jakke til 6000", e.v.t. "en jakke som koster 6000 i Norge" eller er det blitt "en jakke til 3000" ? En tidligere bekjent ville kun kjøpe tøy til full pris, og følte at plaggene hadde mistet deres verdi når hun så dem på salg i hennes størrelse.

Jeg har etterhvert en pen samling Marc Jacobs klær og Diane von Furstenberg kjoler, men kan love at ingen har kostet i nærheten av hva norske butikker skal ha for dem. Det ville ikke falle meg inn å tenke/si at "jeg har en DvF kjole til 4000", hvis du skjønner.

Gammel 26-10-08, 23:26   #104
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Muad'Dib, her.

Vel, litt begge deler. Er det da fortsatt "en jakke til 6000", e.v.t. "en jakke som koster 6000 i Norge" eller er det blitt "en jakke til 3000" ? En tidligere bekjent ville kun kjøpe tøy til full pris, og følte at plaggene hadde mistet deres verdi når hun så dem på salg i hennes størrelse.

Den tanken er veldig fremmed for meg. Hvis jeg liker plagget så er jeg veldig glad om jeg får kjøpt det til halv pris, og plagget er akkurat like mye verd for meg. Men selvfølgelig er det irriterende å kjøpe noe til full pris og se det til halv pris like etterpå - ikke fordi plagget mister verdi, men fordi det ville vært irriterende å ikke ha ventet på salget.

Sist redigert av Filifjonka : 26-10-08 kl 23:33.
Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-08, 23:32   #105
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 184
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er veldig god til å handle på salg, så jeg har en del dyre klær, men jeg har ikke betalt fullpris for dem.

Jeg betalte 1500 kroner for Bergansjakka mi, men da var den nedsatt med 50%. Har noen kåper i samme prisklasse, men de er også kjøpt på salg.

Gammel 26-10-08, 23:35   #106
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Fotballdrakter må være noe av det mest overprisede plagg som er mulig å få kjøpt. En tynn glorete polyester-trøye til mange hundre? Nei, unnskyld meg.

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Ikke sant? Materialet er jo så heslig.

Jeg trener i mine (ekte) fotballdrakter og de har veldig godt kvalitet.

Opprinnelig lagt inn av Snippa, her.

Det er nyttig i min jobb også, som lærer på vgs. Ha på drakt en dag på jobb, og man har samtaleemner for alle 3 år med en stor andel av elevene.
Det er ikke akkurat negativt i forhold til å komme i kontakt med alle mulig rare mennesker ute heller.

Helt enig.
Jeg brukte draktene mine hyppig ved skolestart og har fått venner/uvenner for livet.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-08, 23:58   #107
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Dere er søsteren min alle sammen. :mildt sjokkert:

Har ingen Bergans-/Norrøna-/Stormberg-greier, jeg. Ikke noe goretex heller. Har derimot en billig allværsjakke kjøpt på Obs, som jeg bruker når det er drittvær og jeg skal en snartur på butikken eller bortpå bensinstasjonen for å fikse noe på bilen.

Det dyreste plagget er en ullkåpe jeg kjøpte for 2500 for ti år siden. Ellers er det få klær til over tusenlappen i mitt skap.

Hvis ikke briller regnes som bekledning, da? 7500 kostet de jeg har nå. Dyrt å være nærsynt og langsynt.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-08, 00:02   #108
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Hvis ikke briller regnes som bekledning, da? 7500 kostet de jeg har nå. Dyrt å være nærsynt og langsynt.

Så lenge du ikke er trangsynt, -ea-!

Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-08, 00:06   #109
Muad'Dib
Trapper opp igjen !

Muad'Dib sin avatar

Muad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Jeg trener i mine (ekte) fotballdrakter og de har veldig godt kvalitet.

Helt enig.
Jeg brukte draktene mine hyppig ved skolestart og har fått venner/uvenner for livet.

Jahaaa. Er det sånt jeg skal få mine idrettselever til å høre på meg ? Noen klubb som er spesiell effektiv ?

(jeg prøvde forleden med en "McCain/Palin" button, men de visste ikke hvem McCain og Palin var. )

Sist redigert av Muad'Dib : 27-10-08 kl 00:47.
Muad'Dib er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-08, 00:35   #110
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er en helt fjern tanke for meg; jeg er kjempehappy hvis jeg finner noe lekkert på salg, men nå er de klærne jeg investerer mye penger i ganske tidløse greier, som du ofte kan finne i butikkene flere år på rad, så da spiller det liten rolle om det er årets eller fjorårets modell.

Sitat:

Jeg har etterhvert en pen samling Marc Jacobs klær og Diane von Furstenberg kjoler, men kan love at ingen har kostet i nærheten av hva norske butikker skal ha for dem. Det ville ikke falle meg inn å tenke/si at "jeg har en DvF kjole til 4000", hvis du skjønner.

Ja, jeg tror jeg skjønner, og det er vel der jeg er i hodet mitt også, tror jeg. Jeg tenkte spørsmålet som "hvor mye er du villig til å betale for et klesplagg" og ikke "hva er klærne dine 'verdt'". Hvis en bukse er satt ned fra 1500 til 500 kroner når jeg kjøper den, så tenker jeg på det som en bukse til 500 kroner, og hvis jeg betalte 1500 for den, så tenker jeg fortsatt på den som en bukse til 1500 selv om den er satt ned til 500 etterpå.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-08, 00:36   #111
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

(jeg prøvde forleden med en "McCain/Palin" button, men de vidste ikke hvem McCain og Palin var. )

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-08, 01:19   #112
LilleLeo
A friend with benefits

LilleLeo sin avatar

Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har en selskapskjole til 1900 og en kåpe til 800.

Gammel 27-10-08, 10:31   #113
Kula
Trallallaa

Kula sin avatar

Hvor: Viken
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Det dyreste plagge er en Phenix skijakke jeg kjøpte for endel år siden. Beste jakken jeg har hatt. Den kostet tett opp til 5.000 kr.

Ellers har jeg også noen skinnjakker til rundt 2.000 kr.

Gammel 27-10-08, 15:43   #114
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fjellstøvlene mine er det dyreste. :billig:

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-08, 18:36   #115
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Allværsjakker er sikkert kjempebra å ha i ruskevær, og jo mer man er ute, jo mer verdt pengene blir de jo. Men jeg syns det er rart at folk velger å bruke dem til "allslagsvær"-jakker. For FINE er de jo ikke.

Mine ser ok ut syntes jeg. Den ene er rutene og veldig lite sporty i looken, den andre er en hvit anorakk med turkise detaljer. Er masse sportsklær som ikke ser videre sporty ut om man leter.

Jeg går bare med mine ved sportsaktiviteter og drittvær. Ellers er det skinnjakke for alle penga. Har tre stk.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-08, 20:06   #116
Callisto
Bør lage seg en tittel selv

Callisto sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bergen
Callisto er populærCallisto er populærCallisto er populærCallisto er populærCallisto er populærCallisto er populær
Standard

Det dyreste jeg kommer på, som mange andre her, er Bergans jakken som jeg fikk av mannen til jul for 2 år siden. ca 3000,-

Gammel 27-10-08, 20:54   #117
Trulte
:)

Trulte sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Callisto, her.

Det dyreste jeg kommer på, som mange andre her, er Bergans jakken som jeg fikk av mannen til jul for 2 år siden. ca 3000,-

Det er vel den dyreste nå innomhus. Jeg hadde to canada goose, men de har jeg gitt/ lånt bort.
Ser bort i fra vesker, har et par marc jacobs til 4500.

Gammel 29-10-08, 11:57   #118
Mamarazzi
Jazzbabe

Mamarazzi sin avatar

Hvor: Elvebyen
Mamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt av
Standard

Det dyreste jeg har er vel en uniform, men jeg betalte bare egenandelen på kr. 500,-
Deretter kommer brudekjolen, men den var engangs...
Jeg kjøpte en designkjole til kr 1.750,- i 94/95, men den er så harry at jeg ikke vet om jeg noengang kommer til å bruke den igjen. Puffermer

Da må det dyreste være ei kåpe som var satt ned til kr 1.400,-

Gammel 02-11-08, 11:11   #119
Jenna
Det ordner seg alltid

Jenna sin avatar

Hvor: Oslo
Jenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Bunaden min er vel det dyreste, men ellers er det vel diverse jakker, samt Armani Jeans'en som jeg har til salgs på Markedsplassen, Og toppen og skjørtene som er kjøpt sammen fra Coast.

Jenna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-08, 12:32   #120
Snippa
Jo flere jo bedre...

Snippa sin avatar

Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Jahaaa. Er det sånt jeg skal få mine idrettselever til å høre på meg ? Noen klubb som er spesiell effektiv ?

(jeg prøvde forleden med en "McCain/Palin" button, men de visste ikke hvem McCain og Palin var. )

Næ. Alle lag er like aktuelle, tror jeg. Enten kan de være enige med deg, eller de kan mobbe deg når laget ditt taper Uansett skaper det engasjement og noe å prate om hver morgen.

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:19.