Sv: Privat skolematfirma
Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.
Det er jo greit nok at dere har tjukke brødskiver og en haug servelat på og at du syns det er billig med 32 kr. dagen. Det er godt mulig du bruker såpass på matpakker til to barn som du mener her. Det er forsåvidt ikke så interessant.
Reaksjonen kom da du mente det var vanlig å bruke over 500 kr. måneden på matpakke pr. barn og at man fort kom opp i den summen. Det er nok ikke så vanlig og iallefall ikke om man må tenke økonomisk. For oss som har råd til å betale er det selvsagt både greit og behagelig at barna får maten servert på skolen. For dem som ikke har så god økonomi vil jeg tro det er sten til byrden at de heller ikke har råd til å betale for dyr skolemat. Det en solidaritetstanke i bunnen her da. Kanskje litt gammeldags av meg, men jeg mener nå at det er et hensyn man bør ta.
Vi har ikke tjukke brødskiver og ikke en haug med servelat. Og det synes jeg er tåplig å si og skjønner ikke helt begrunnelsen for det utsagnet, annet en at jeg skrev de fikk en servelatskive på hver halve skive. jeg synes at pålegget skal dekke brødet jeg da.