|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#41 |
frakoblet
|
![]() Sv: Privat skolematfirma
Helt og fullstendig enig.
![]() |
#42 |
nygift
|
Hvis ikke de hadde spist brød på nista hadde jeg heller ikke kjøpt brød annenhver dag.
![]() |
#43 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Privat skolematfirmaJeg tipper det reelle beløpet for maten sønnen min har med seg på skolen (altså holder jeg SFO utenom) er omtrent som følgende: |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Borte
|
Det er jo greit nok at dere har tjukke brødskiver og en haug servelat på og at du syns det er billig med 32 kr. dagen. Det er godt mulig du bruker såpass på matpakker til to barn som du mener her. Det er forsåvidt ikke så interessant.
![]() |
#45 |
nygift
|
Kjøper ikke fra ferskvaredisk, og noen ganger er det oppkuttet gulrot, men det er da ikke det som er poenget.
![]() |
#46 |
|
Seff, men her er det snakk om hvor mye man bruker i skolemat, og da er det revnende likegyldig hvorfor du kjøper hele brødet, siden det er snakk om de aktuelle kostnadene for matpakka. |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Passiv
|
![]() Sv: Privat skolematfirmaBruker helt klart mere enn 500kr mnd på sønnen i matpakke. |
![]() |
![]() |
#49 |
nygift
|
Vi har ikke tjukke brødskiver og ikke en haug med servelat. Og det synes jeg er tåplig å si og skjønner ikke helt begrunnelsen for det utsagnet, annet en at jeg skrev de fikk en servelatskive på hver halve skive. jeg synes at pålegget skal dekke brødet jeg da.
![]() |
#50 |
Kidding, right?
|
![]() Sv: Privat skolematfirmaJeg er for alt som gir meg mer tid om morgenen. *lat*
![]() |
![]() |
#51 |
♥ ♥ ♥
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Privat skolematfirmaJeg skulle virkelig ønske at Norge kunne begynne å gi skolebarna våre gratis varm lunsj på skolen. Sverige har jo gjort det i alle år.
![]() |
#52 |
nygift
|
Det er det vel ikke, da kjøper jeg noen brød mindre da.
![]() |
#53 |
er grønn og fin.
|
![]() Sv: Privat skolematfirmaTiltaket er bra, men jeg hadde merket det godt om jeg skulle betalt 32 kroner dagen pr barn, med tanke på at jeg har 3 av de. Det blir jo nesten 500,- pr uke.
![]() |
#54 |
|
Ja, men det er ikke kostnaden for hele brødet du skal ta med. Det er prisen for et brød, dele på antall brødskiver og gange med antall skiver som er med i matpakka. Samme med servelat. Prisen for en pakke, dele på antall stykker og gange med hvor mange som er med i matpakka. Ikke totalkostnaden for en pakke/et brød/en bunt gulerøtter/whatever. |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Bare sær
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Privat skolematfirma:heier på aC:
![]() |
#56 |
seru
|
![]() Sv: Privat skolematfirmaJeg tror det vil bidratt til større forskjeller mellom de med god og de med dårlig råd. Skrekk og gru for de ungene som hadde vært utelatt fra ordningen. Jeg husker problemstillingen med yoghurt fra min egen oppvekst. Det var ikke überkult å komme fra et hjem som ikke hadde økonomi til å være med på yoghurtordningen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
nygift
|
Ja men i en servelat pakke er det 8 skiver og det er nok til en dag for to barn.
![]() |
#58 |
Bedreviter
|
Jeg kan forsikre deg om det er fullt mulig å gi ungene sunn, variert kost, med mye pålegg, for langt under den prisen du antyder.
Dette var til turdag og en mer omfattende matpakke enn hun vanligvis har. (Hun har ikke kakao til vanlig, for eksempel.) |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Borte
|
Nei, det var kanskje både litt flåsete og litt optimistisk av meg.
![]() |
|
|