|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
| Se resultatene: Ville du betalt for varm skolemat til ungene og lunch til deg selv? | |||
| Jeg er for å betale for skolemat, og ville betalt for å slippe matpakken selv |
|
69 | 62,16% |
| Jeg er for å betale for skolemat, men ville ikke betalt for å slippe matpakken selv |
|
5 | 4,50% |
| Jeg er mot å betale for skolemat, og ville ikke betalt for å slippe matpakken selv. |
|
19 | 17,12% |
| Jeg er mot å betale for skolemat, men ville betalt for å slippe matpakken selv. |
|
16 | 14,41% |
| Dustepoll |
|
2 | 1,80% |
| Deltakere: 111. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
maler
|
Sv: Spinoff. Ville du betalt 35 kroner dagen for lunsj til deg selv?Til meg selv... ja, jeg hadde nok det hvis det inkluderte drikke. Men til barna... det føles feil av en eller annen grunn. Og så er det dyrt. Ikke at jeg ikke kunne tatt meg råd til det hvis det ble aktuelt, men jeg synes det er veldig mye å bruke på lunsjen til skolebarn... det er jo 700 kr i mnd per barn! Da begynner man å nærme seg det de rimeligste private skolene tar i skolepenger. I tillegg kommer jo SFO og matpenger på sfo... kan fort bli nesten 1000 kr mnd per barn i matpenger til skolen det. Det er det mange som ikke har råd til, og enda flere som ikke kan ta seg råd til uten at det går for mye utover andre ting man prioriterer høyere, altså skaper det forskjeller som ikke hører hjemme i skolen. Og press på foreldrene for å delta/finne penger. |
|
|
|
|
|
#42 |
|
Aktiv
Medlem siden: Oct 2008
![]() ![]() |
Sv: Spinoff. Ville du betalt 35 kroner dagen for lunsj til deg selv?Jeg hadde gjerne betalt for varm/kald lunsj til barna.
|
|
|
#43 |
|
Kald på føttene
|
Sv: Spinoff. Ville du betalt 35 kroner dagen for lunsj til deg selv?Jeg ville ikke brukt 35 kroner på lunsj til meg sjøl. Vi har ikke så mye penger for tida, og dessuten er jeg veldig glad i matpakke.
|
|
|
#44 |
|
maler
|
Sv: Spinoff. Ville du betalt 35 kroner dagen for lunsj til deg selv?
Mye hyggeligere med skolemåltid som serveres for alle også enn slike flymatpakker hvor halvparten går i bosset sammen med all embalasjen... |
|
|
|
|
|
#45 |
|
I mål
|
Sv: Spinoff. Ville du betalt 35 kroner dagen for lunsj til deg selv?Jeg kunne gjort det, men da jeg hadde kantine lå jeg under det i snitt. Nå har jeg matpakke. Dersom jeg skulle brukt 35 kroner dagen skulle det vært noe annet enn kalkunpølsebiter, pasta og noen gulrøtter. |
|
|
|
|
|
#46 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: østfold
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spinoff. Ville du betalt 35 kroner dagen for lunsj til deg selv?Jeg er prinsippielt imot å betale skolemat, 35kr. dagen er ikke småpenger for alle. Og kan være med på å gjøre forskjellene for mange større, jeg er derimot veldig for varm skolemat og frukt til alle og er villig til å betale dette gjennom skatt som er utregnet i forhold til hver enkelts inntektsnivå. |
|
|
|
|
|
#47 |
|
Nybegynner
![]() |
Sv: Spinoff. Ville du betalt 35 kroner dagen for lunsj til deg selv?Jeg kunne godt gjort det. Barna våre får varm lunsj på skolen og det setter de stor pris på. Det å spise sammen, smake på ny mat og lære å forsyne seg selv etc er en del av skolens pedagogiske tilbud. Det er alltid en lærer sammen med barna, og de koser seg virkelig i lunsjen. |
|
|
|
|
|
#48 |
|
Passiv
|
Sv: Spinoff. Ville du betalt 35 kroner dagen for lunsj til deg selv?Hvem er det som har moderert overskriften min? |
|
|
|
#49 |
|
flisespikker
|
Ikke jeg, i alle fall.
|
|
|
#50 |
|
Passiv
|
Høh. Da kunne du i hvert fall ha rettet det til formiddagsmat. Det kunne jeg godta. |
|
|
|
#51 |
|
flisespikker
|
Det var ikke jeg som rettet, sier jeg jo.
|
|
|
#53 |
|
Mother of Dragons
|
Sv: Spinoff. Ville du betalt 35 kroner dagen for lunsj til deg selv?Jeg kunne glatt ha betalt det for en god lunsj, og også for sønnen min om det gjorde at han fikk varm mat.
|
|
|
#54 |
|
Erfaren
|
Helt enig.
|
|
|
#55 |
|
sporadisk
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spinoff. Ville du betalt 35 kroner dagen for lunsj til deg selv?Ja, det ville jeg.
|
|
|
#56 |
|
Stoiker
![]() |
Sv: Spinoff. Ville du betalt 35 kroner dagen for formiddagsmat til deg selv?Jeg betaler både for mat til meg og barna slik at jeg skal slippe matpakkestyret. |
|
|
|
|
|
#57 |
|
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spinoff. Ville du betalt 35 kroner dagen for formiddagsmat til deg selv?På jobb har vi en lunsjavtale som vi betaler 300 kroner måneden for. Jeg hadde gjerne betalt mer for å få et ordentlig varmt måltid/skikkelig salatbar måltid. Jeg hadde også gjerne betalt for en ordentlig lunsjordning på skolen. Jeg synes virkelig at alle skolebarn skulle fått en skikkelig, gjerne varm, lunsj. |
|
|
|
|
|
#58 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Spinoff. Ville du betalt 35 kroner dagen for formiddagsmat til deg selv?Jeg betaler omtrentlig 35 kroner for lunsjen min hver dag. Den er veldig mye bedre enn matpakke.
|
|
![]() |
|
|