|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#81 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er det berre eg som reagerer på denne reklamenDet gjør de desverre ikke alltid. Jeg har venner og bekjente som har "mistet" årevis i offentlig kø fordi de ikke visste om Aleris sitt tilbud. De kunne jo ha sjekket det opp selv, men når man ikke tenker over annet enn at det er et offentlig tilbud, så ...
|
|
|
#82 |
|
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Sv: Er det berre eg som reagerer på denne reklamen
Det er jo det de IKKE gjør. De aller fleste tar selv opp dette med legen, ikke motsatt. Jeg tror leger kvier seg for å fortelle noen at de er så feite at de må opereres fordi de ikke tror de klarer å slanke seg. |
|
|
|
|
|
#83 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Er det berre eg som reagerer på denne reklamenMen det er jo ikke sånn at selv om man har sykelig overvekt/fedme ift BMI kalkulator, så er det fare for livet?
|
|
|
#84 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er det berre eg som reagerer på denne reklamenJeg har 2-3 bekjente som har vært så feite at de har utviklet diabetes 2 ++, og alle har fått tilbud om hjelp via legen sin. Så jeg er nok så naiv at jeg trur de fleste leger følger opp sine pasienter, men kanskje jeg bør våkne
|
|
|
#85 |
|
Nymotens gammeldags
Selvsagt ikke. Mange med BMI på feks. 30 er jo ikke engang overvektige. Det er nok derfor BMIen ligger såpass høyt i det offentlige (40). Dersom vekten ikke er til sjenanse for en person, tviler jeg jo på at den personen uansett går til det skrittet å bli operert. Vi som er blitt operert har hatt store problemer psykisk og fysisk med vår overvekt, såpass at eventuelle bivirkninger av operasjonen (som jeg ikke har sett noe til) var underordnet i forhold til vektproblemene.
|
|
|
#86 |
|
Passiv
|
Sv: Er det berre eg som reagerer på denne reklamenDet er forskjell på graden av fedme. Når vekta hemmer deg i hverdagen og du har prøvd å gå ned i femten år og bare fortsetter å legge på deg, da er det ikke mye håp. Det er ikke en slik person du beskriver. |
|
|
|
#87 |
|
rakkarpus
|
Sv: Er det berre eg som reagerer på denne reklamenEr det ikke sammenheng med fett feks rundt llivet og hvor mye fett en har rundt blodårer og indre organer da? Først legger fettet seg rundt indre organer, så ellers rundt omkring på kroppen. Derfor er også mye fett på kroppen forbundet med hjerte og kar-sykdommer feks. Og dermed eventulet dødsrisiko. |
|
|
|
|
|
#88 |
|
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Sv: Er det berre eg som reagerer på denne reklamenSelvsagt er det forskjell på på feite folk også. Og det er forskjell på grad av fedme. |
|
|
|
|
|
#89 |
|
Har ikke tittel
Medlem siden: Nov 2006
Sv: Er det berre eg som reagerer på denne reklamenJeg reagerer ikke. *deltar i diskusjonen* |
|
|
|
|
|
#90 |
|
Yes, we can!!
|
Slike reklamer styrker jo nettopp det inntrykket. Man reklamerer jo ikke for hofteoperasjoner, gjør man vel?
|
|
|
#91 |
|
Passiv
|
Hofteoperasjoner får man dekket i det offentlige, og man står sjelden i kø i tre-fire år før man får det. Det er altså ikke behov for å reklamere for det. |
|
|
|
#92 |
|
Nymotens gammeldags
Exactly.
|
|
|
#93 |
|
Textrovert
|
Takk, Hattifnatten. Jeg har tenkt og tenkt og tenkt og ikke klart å formulere hva det er reagerer på med disse reklamene, men der traff du spikeren på hodet. Det er en alvorlig operasjon for en alvorlig lidelse, og det kan da neppe gagne de overvektsopererte hvis "folk flest" begynner å tro at det kan sidestilles med en kosmetisk operasjon?
|
![]() |
|
|