Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Er det berre eg som reagerer på denne reklamen

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-11-08, 00:42   #61
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er det berre eg som reagerer på denne reklamen

Opprinnelig lagt inn av Alfa, her.

Men fedmeoperasjonar blir det reklamert for på vg.no?

Ritalin er klassifisert som et narkotikum som kun skal utleveres etter spesiell tillatelse fra fylkesmannen.

"Reklame er bare tillatt for preparater som er godkjent og som det er gitt markedsføringstillatelse for. Reklame for preparater som omsettes etter godkjenningsfritak og for apotekfremstilte legemidler som ikke er opptatt i godkjent formelsamling er ikke tillatt."

Hentet fra Forskrift om reklame for legemidler

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-08, 00:44   #62
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...

Alfa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Benzo, her.

Ritalin er klassifisert som et narkotikum som kun skal utleveres etter spesiell tillatelse fra fylkesmannen.

"Reklame er bare tillatt for preparater som er godkjent og som det er gitt markedsføringstillatelse for. Reklame for preparater som omsettes etter godkjenningsfritak og for apotekfremstilte legemidler som ikke er opptatt i godkjent formelsamling er ikke tillatt."

Hentet fra Forskrift om reklame for legemidler

Ein ting er kva som er lov. Ein annan ting er kvasom er forsvarleg. At Aleris driv stygg marknadsføring får stå for deira rekning.

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-08, 00:58   #63
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Jeg klarer ikke å bli provosert av en annonse som opplyser om et inngrep som for veldig mange er eneste veien tilbake til livet.

Gammel 01-11-08, 09:21   #64
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg klarer ikke å bli provosert av en annonse som opplyser om et inngrep som for veldig mange er eneste veien tilbake til livet.

Men det samme gjelder jo veldig mange "sterke" legemidler også. Antidepressiva eller medisin for manisk-depressive. Man ser, i Norge, gudsjelov ikke reklame for dette på vg.no. Med sjekkliste for å se om du trenger det. Det ser ut til at det er lov ut fra lovteksten du fant, men det blir jo ikke gjort.

Gammel 01-11-08, 09:32   #65
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Standard

Jeg synes det er annerledes med annonsering for et kirurgisk inngrep enn det er for medikamenter.

Gammel 01-11-08, 09:35   #66
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes det er annerledes med annonsering for et kirurgisk inngrep enn det er for medikamenter.

Hvorfor?

Gammel 01-11-08, 09:39   #67
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Jeg sitter egentlig å humrer. Aleris kunne kjørt hundrevis av annonser med "min historie" som på en ville være langt mere selgende. Veldig mange av deres pasienter er så takknemmelige og fornøyde at de med glede hadde stilt opp. For en føler oppriktig en trang til å missjonere.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-08, 09:44   #68
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...

Alfa sin avatar

Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maz, her.

Jeg sitter egentlig å humrer. Aleris kunne kjørt hundrevis av annonser med "min historie" som på en ville være langt mere selgende. Veldig mange av deres pasienter er så takknemmelige og fornøyde at de med glede hadde stilt opp. For en føler oppriktig en trang til å missjonere.

Det verkar som om du nesten synest Aleris har eit samfunnsansvar for å pushe denne løysinga på overvektige, og det er eg absolutt ikkje einig med deg i. Det du skriv om å ønske misjonering synest eg er totalt irrelevant. Religiøse fanatistar er også nøgde med sitt val og forkynnar meir enn gjerne.

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-08, 09:50   #69
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Hvorfor?

Misbruk bl.a. Jeg synes bruk av legemidlene du nevner er noe pasienten skal få informasjon om fra lege, dersom det er behov for slike medikament. Det er lettere å "lure til seg" Valium, Paralgin Forte osv, enn en fedmeoperasjon. Ikke kan den videreselges heller.

Gammel 01-11-08, 09:53   #70
Maz
Pauset

Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Alfa, her.

Det verkar som om du nesten synest Aleris har eit samfunnsansvar for å pushe denne løysinga på overvektige, og det er eg absolutt ikkje einig med deg i. Det du skriv om å ønske misjonering synest eg er totalt irrelevant. Religiøse fanatistar er også nøgde med sitt val og forkynnar meir enn gjerne.

Nå leser du meg feil. Jeg mener bare at den type markedføring som dere her klager på er ganske moderat. Alternativet som jeg skisserer hadde vært mer tvilsomt i mine øyne.

Jeg synes det er flott at de informerer om tilbudet. Jeg skulle ønske jeg hadde vært klar over det tidligere.

Gammel 01-11-08, 11:48   #71
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er desverre altfor få leger som er klar over tilbudet, og som er for kritiske til vektoperasjoner. Min egen lege var kritisk til å begynne med, og hadde ikke hørt om det private tilbudet i Norge. Så jeg kunne ikke fått disse opplysningene av ham, hadde jeg kun hørt på ham hadde jeg nok fremdeles stått i kø på 2-3. året istedet for å sitte her som normalvektig. Ei bekjent av meg står i kø på 5. året nå, det er helt sykt! Jeg synes det er bra at flere hører om tilbudet, samme hvor det er. Jeg ser argumentene deres, men er enig i det Maz skriver.

Gammel 01-11-08, 11:49   #72
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg så reklamen i går, og jeg misliker å få slike reklamer midt i fleisen. Enkelt og greit.

Gammel 01-11-08, 11:49   #73
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Maz og Iset.. Jeg har vært på fora i mange år og har ikke unngått å legge merke til at dere tidligere misjonerte temmelig heftig for lavkarbo, nærmest presentert som "løsningen" med stor L. Har dere endret standpunkt? Er det ikke en så god løsning som dere tidligere mente?

Jeg mener nøyaktig det samme om lavkarbo som jeg alltid har ment, jeg diskuterte det i en tråd her inne senest i går, tror jeg. Det at jeg er vektoperert har ikke endret mitt syn på det jeg mener om ernæring.
Forskjellen er at jeg mener det er stor forskjell i å gå ned 10 kg og 50 kg, og at de i sistnevnte målgruppe nok trenger mye større hjelp enn det lavkarbo/forandring av kostholdet kan gjøre.

Gammel 01-11-08, 18:02   #74
Maz
Pauset

Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Jeg mener nøyaktig det samme om lavkarbo som jeg alltid har ment, jeg diskuterte det i en tråd her inne senest i går, tror jeg. Det at jeg er vektoperert har ikke endret mitt syn på det jeg mener om ernæring.
Forskjellen er at jeg mener det er stor forskjell i å gå ned 10 kg og 50 kg, og at de i sistnevnte målgruppe nok trenger mye større hjelp enn det lavkarbo/forandring av kostholdet kan gjøre.

Jeg er helt enig.

Jeg merker jeg har det bedre med lite raske karbohydrater nå også, men en stor forskjell er det. Jeg ødelegger ikke like mye ved et lite feilskjær nå som før operasjonen. Da var et feilskjær nok til at jeg havnet på kjøret. Akkurat som en alkoholiker kunne jeg ikke ta bare ett "glass". For meg går det nå uten å havne på kjøret og våkne 30 kilo tyngere, men jeg kjenner jeg har det best uten

Gammel 01-11-08, 18:52   #75
Albertine
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Maz, her.

Jeg er helt enig.

Jeg merker jeg har det bedre med lite raske karbohydrater nå også, men en stor forskjell er det. Jeg ødelegger ikke like mye ved et lite feilskjær nå som før operasjonen. Da var et feilskjær nok til at jeg havnet på kjøret. Akkurat som en alkoholiker kunne jeg ikke ta bare ett "glass". For meg går det nå uten å havne på kjøret og våkne 30 kilo tyngere, men jeg kjenner jeg har det best uten

Som jeg skulle ha sagt det selv.

Svar med sitat
Gammel 01-11-08, 18:56   #76
Siwa
Bør lage seg en tittel selv

Siwa sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Trondheim
Siwa er populærSiwa er populærSiwa er populærSiwa er populærSiwa er populær
Standard

synes det er usmakelig at de reklamerer for fedremkirurgi, brystimplantasjon etc etc.. Hvorfor skal de tjene penger på at vi blir "lurt" til å tru at vi MÅ ha slike operasjoner

storesøster 96
Siwa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-08, 19:05   #77
Albertine
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Siwa, her.

synes det er usmakelig at de reklamerer for fedremkirurgi, brystimplantasjon etc etc.. Hvorfor skal de tjene penger på at vi blir "lurt" til å tru at vi MÅ ha slike operasjoner

Nå er ikke dette akkurat ment for den vanlige mannen i gata da, så det er neppe å lure folk til å ta operasjoner de ikke trenger.

Svar med sitat
Gammel 01-11-08, 19:12   #78
Siwa

Siwa sin avatar

Standard

JEg mener at mange som er overvektige og de med små pupper blir mere oppmerksom på slike operasjoner når de reklamerer på sånn, og da blir man "lurt" til å tro at de trenger det...

storesøster 96
Gammel 01-11-08, 19:15   #79
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

"Slike operasjoner", som om silikon og GBP er det samme.

Gammel 01-11-08, 19:19   #80
Siwa

Siwa sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

"Slike operasjoner", som om silikon og GBP er det samme.

Selv jeg skjønner at fedmekirurgi og brystimplantasjon ikke er det samme, MEN synes ikke om at man reklamerer for dette i avisen og ukeblader.. De som tenger det av medisinske grunner får den infoen de trenger om det!!!!

storesøster 96
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:33.