Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Katten min er ikke frisk ...

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-11-08, 08:03   #21
Perhonen
Pessimistisk Optimist.

Perhonen sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
Perhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Katten min er ikke frisk og hyler av smerte!

Håper dere får hjelp hos dyrlegen i dag. Det er grusomt når en kjæledyr blir syke. Har en "bordost" som min kjære kaller det her jeg og. Pus som ligger på bordet. Jeg blir nærmest hysterisk hver gang hun ser syk ut.

Lykke til. Tenker på dere.

Perhonen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-08, 09:14   #22
Kate
Bør lage seg en tittel selv

Kate sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Håper dere får hjelp hos dyrlegen. Stakkars pusekatt.

Gammel 03-11-08, 09:18   #23
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mor til 4, her.

Ring igjen....

Vi har mistet en katt fordi vi har fått beskjed om å se det ann, katten kom inn her og så litt fjern ut, men ble med meg i senga, om morran så våkner vi av at katten detter ut av senga og sjangler bortover gulvet, ringer dyrlegen og får komme, den har hjernerystelse, har en liten svart flekk på ryggen, som så ut som olje så den var sansynligvis påkjørt, men dette ville gå bra sa dyrlegen, han trengte bare en uke med ro, vel etter noen timer ringer vi dyrlegen igjen fordi den fikk kramper, men det var normalt, kunne ringe om det fortsatte lenge, ringer en gang til, men siden krampene ikke var store så skulle vi se det ann, for dette gikk sikkert bra, men så fikk den større kramper og vi ringer på nytt og sier at nå kommer vi ned med han uansett, og han sa det var greit da, for han kunne legge den i narkose for da ville det gå bra, han døde på vei til dyrlegen..

Helt utrolig ... Det er helt horribelt at man ikke blir tatt på alvor, jeg kjenner jeg får lyst til å skrike! Nei, man må rett og slett være frekk og KREVE at dyrlegen ser på dyret. Det samme gjelder jo på sykehus og legevakt. Står man ikke på og er frekk i trynet, risikerer man tragiske utfall!

Gammel 03-11-08, 09:41   #24
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Stakkars pus.. Jeg er også blitt kjempevar når dyrleger sier at vi skal se det an, etter at jeg mistet min ett år gamle, lille hund.. Hun skrek også av smerte og smøg seg langs veggene. Det viste seg at hun hadde en leversykdom, som gjorde at hun gikk rundt med blod fullt av giftstoffer. Dyrlegen sa at det ikke var en hastesak, men at de skulle operere henne. Hun døde dagen før operasjonen...

Hvordan går det nå?

Gammel 03-11-08, 09:42   #25
pippimamma

pippimamma sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Østlandet
pippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Stakkars pus. Håper det er noe veterinæren kan fikse. Det høres ille ut og jeg syns det er sjokkerende at du ble bedt om å se det an når du fortalte veterinærvakten hvor syk pus var.

Lykke til idag og god bedring til katten.

pippimamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-08, 09:55   #26
Amelie
Med & uten trylleformel.

Amelie sin avatar

Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Åh, stakkars pusen din. Helt tydelig at dette er smerter, og ikke noen rare pubertetsfakter iallefall.

Kan det være en oppbluss av infeksjonen fra i sommer?
Har hun feber, dvs er veldig varm på snuten?
Min katt holdt på å dø av betennelse i bukspyttkjertelen. Det var helt grusomt å se han sånn. Men jeg stod på for å få 2 forskjellige antibiotikakurer, og krevde at han skulle tas hånd om. Han ble inneliggende i 1 døgn for antibiotika intravenøst (og siden piller). Katten vår var redd og aggressiv, og prøvde å bite dem. Da insinuerte de at det kanskje var like greit å avlive den, siden han var en "biter". Det gjorde meg rasende, selvsagt skulle alt gjøres for å redde ham.

Uansett - pusen din må få tatt ultralyd (evt røntgen) og blodprøver for å se hva som er i veien. Godt at hun har spist litt iallefall.

Og det er riktig at katter som er redde/har smerter ofte maler - for å berolige seg selv...

Lykke til!

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-08, 11:28   #27
Misteri
Opp og ned

Misteri sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Da ligger hun i buret og jeg er på tur inn til dyrlegen med henne. Hun er fortsatt slapp og hylte da jeg løftet henne opp i buret. Hun har spist litt og det er jo bra håper jeg. At hun fortsatt tar til seg mat. Nå har hun nå spist dobbelt opp en hva normalt er bestandig, så matvett har hun da.

Håper de finner ut av det og at det går ann å fikse. Kommer med oppdatering etterpå.

Takk for gode ord og råd fra dere alle, er kjempevondt å se henne ha det slik.

Gammel 03-11-08, 12:48   #28
Mor til 4
Nattrangler

Mor til 4 sin avatar

Mor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner til
Standard

Lykke til Håper dyrlegen finner ut hva som er galt og at det kan gjøres noe med.

Gammel 03-11-08, 12:59   #29
Tante Grønn
Alltid motsatt

Tante Grønn sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Tante Grønn er populærTante Grønn er populærTante Grønn er populærTante Grønn er populærTante Grønn er populærTante Grønn er populær
Standard

Uff, så vondt. Håper at de finner ut av det. Lykke til.

Gammel 03-11-08, 13:03   #30
Hannah
tankefull

Hannah sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 111
Hannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt likt
Standard

Uff, håper det går bra med pusen deres.

Hannah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-08, 13:45   #31
Misteri
Opp og ned

Misteri sin avatar

Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Katten min er ikke frisk ...

Da har jeg fått vært inne med henne. Hun har lungebetennelse trodde dyrlegen, men hun kunne ikke være 100% sikker pga. at hun ikke har feber. Hun har mye lyd på lungene og de piper fælt. Prøvde å få henne til å gå rundt litt der inne så dyrlegen kunne lytte til henne når hun ble litt annpusten, men frøkna nektet å bevege seg. Satt seg boms på baken og stirret bare dumt på oss.

Hun sa også at hun var smertepåvirket, men heldigvis ikke så ille som i går. Nå skal hun få antibiotika en uke og var hun ikke bedre nå til onsdag så må jeg inn og ta røntgen av henne.

Gammel 03-11-08, 13:49   #32
Mor til 4
Nattrangler

Mor til 4 sin avatar

Mor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner til
Standard

Krysser fingrene for at hun blir raskt bedre etter hun får begynt på antibiotikakuren da.

Gammel 03-11-08, 13:54   #33
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.

Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

God bedring til katten og lykke til.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-08, 14:05   #34
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Uff da, stakar liten pus.
God bedring.

Gammel 03-11-08, 14:39   #35
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Katten min er ikke frisk ...

God bedring til pusen, håper antibiotikaen tar knekken på det og at hun blir frisk.

Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-08, 14:46   #36
Kate

Kate sin avatar

Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

God bedring til pusen.

Gammel 03-11-08, 14:51   #37
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Næmmen, stakkars pus da!
Syke dyr er helt skrekkelig ...

Gammel 03-11-08, 16:01   #38
Misteri
Opp og ned

Misteri sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Enhjørning, her.

Næmmen, stakkars pus da!
Syke dyr er helt skrekkelig ...

Ja det er det, for de kan jo ikke si ifra at de er syke.

Hører hun surkler godt borte i sofaen, bare sover lille vennen min og pusten er tung. Er alene uten barn til onsdag og det er godt for hennes del, da får hun noen dager i fred og ro til å komme seg.

Tak for god bedring ønsker, noen tenker sikkert sitt at det "bare" er en katt, men for oss en hun et familiemedlem som vi har blitt veldig glade i alle mann.

Gammel 03-11-08, 16:03   #39
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Misteri, her.

Ja det er det, for de kan jo ikke si ifra at de er syke.

Hører hun surkler godt borte i sofaen, bare sover lille vennen min og pusten er tung. Er alene uten barn til onsdag og det er godt for hennes del, da får hun noen dager i fred og ro til å komme seg.

Tak for god bedring ønsker, noen tenker sikkert sitt at det "bare" er en katt, men for oss en hun et familiemedlem som vi har blitt veldig glade i alle mann.

Det kan jeg hvertfall stå helhjertet bak!
Jeg er av typen som blir så inderlig glad i dyrene mine, så jeg forstår det veldig godt.
Savner enda pusegutta mine etter hhv to og tre år uten dem ...

Gammel 03-11-08, 16:14   #40
Misteri
Opp og ned

Misteri sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Enhjørning, her.

Det kan jeg hvertfall stå helhjertet bak!
Jeg er av typen som blir så inderlig glad i dyrene mine, så jeg forstår det veldig godt.
Savner enda pusegutta mine etter hhv to og tre år uten dem ...

Da tenker jeg dyrene våre har det godt. De har kommet til et hjem hvor det blir høyt verdsatt og respektert.

Savner fortsatt hunden min etter 2 1/2 år, hver gang jeg er på hytta så gråter jeg en skvett når jeg ser senga henne stå der. Er små ting som trigger, halsbånd som ungene plutselig finner frem igjen, en gammel matskål osv. Da kjenner jeg savnet.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:12.