Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

Hvilken bærbare PC anbefaler du?

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-10-08, 17:07   #1
scilla
Bør lage seg en tittel selv

scilla sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
scilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt likt
Standard

Hvilken bærbare PC anbefaler du?

Ja, jeg skal ut å kjøpe meg en bærbar PC og klør meg litt i hodet og lurer på hvilken jeg skal ha. Har du en å anbefale?? Gjerne tre ord om hvorfor akkurat den er bra. Skal primært brukes til å skrive og lagre journaler.

Making the decision to have a child - it`s momentous. It is to decide forever to have your heart go walking around outside your body.
scilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-08, 17:12   #2
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken bærbare PC anbefaler du?

Jeg er veldig fornøyd med vår Thosiba Satellite.. Vi har 17" skjerm, og det er deilig. Men om du skal farte mye med den er det jo kjekt med en liten en.

Jeg liker vår fordi den er god å bruke, tastaturet er godt å skrive på, og så har den sånn tallrekke på siden (husker ikke hva det heter.. ) - og det liker jeg godt, istedet for å bruke tallrekka på rekka over bokstavene.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-08, 17:17   #3
Anne C

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har et intenst forhold til min HP Pavilion med 4 GB RAM og 320 gb minne. Jeg har i tillegg et antall eksterne harddisker. Jeg har også 17", farter ikke rundt med den.

Jeg har egentlig ikke så mange preferanser på maskiner, men visste bare at jeg ikke skulle ha acer, de har jeg ikke vært fornøyd med. Har hatt masse krøll med flere stasjonære.

HPen har jeg ikke hatt noe trøbbel med enda. Egentlig hadde jeg lyst på Mac, men fordi jeg skulle ha masse RAM syntes jeg det ble for dyrt med Mac.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-08, 18:16   #4
tinkadott
prøver å være tål***ig

tinkadott sin avatar

Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har(hadde) en fujitsu simens. Knalldyr (over 15000,- ) og helt grei første året. De to neste bare kranglet den, og den er nå pensjonert!

Gammel 31-10-08, 19:09   #5
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har Dell (product) red

Lekker sak - flott oppløsing på skjerm og god lagringskapasitet...

Forøvrig hadde jeg en urgammel pc sist, så alt har nok vært supert for min del.

Gammel 01-11-08, 13:11   #6
scilla

scilla sin avatar

scilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt likt
Standard

Takk for svar, dere. Har sett på Dell-maskinen - ser fin ut!

Making the decision to have a child - it`s momentous. It is to decide forever to have your heart go walking around outside your body.
scilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-08, 13:45   #7
Left
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Jeg har et intenst forhold til min HP Pavilion med 4 GB RAM og 320 gb minne. Jeg har i tillegg et antall eksterne harddisker. Jeg har også 17", farter ikke rundt med den.

Jeg har egentlig ikke så mange preferanser på maskiner, men visste bare at jeg ikke skulle ha acer, de har jeg ikke vært fornøyd med. Har hatt masse krøll med flere stasjonære.

HPen har jeg ikke hatt noe trøbbel med enda. Egentlig hadde jeg lyst på Mac, men fordi jeg skulle ha masse RAM syntes jeg det ble for dyrt med Mac.

Har også en stor HP (17"), og har også hatt det tidligere. Har vært fornøyd med begge. Nå har jeg en liten Acer 12" og er så langt veldig fornøyd med den også, men det er kun skolepc, og skal taues med rundt. Har i tillegg en stor stasjonær. Om du skal være litt på farten og litt i sofakroken, ville jeg ha valgt 14" av et eller annet slag.

Svar med sitat
Gammel 01-11-08, 14:08   #8
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er nå på min femte (?) Dell Latitude, og det er veldig gode maskiner, men akkurat den modellen ville ikke vært førstevalget mitt om jeg skulle kjøpt den privat, da ville jeg satset på en Dell XPS i stedet.

Det er førts og fremst kvalitet og service som gjør Dell til gode maskiner i mine øyne.

IBM lager også svært gode og driftssikre laptoper, og selv om de fleste modellene deres er dyre, har de også et par modeller i "privatpersonmarkedet".

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-08, 15:04   #9
Bada-Bing
Pulled back in

Bada-Bing sin avatar

Hvor: Der
Bada-Bing er populærBada-Bing er populærBada-Bing er populærBada-Bing er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av guniss, her.

Øyh! Det er nesten vår maskin! Vi har 15 tommer skjerm og ikke tallrekke, men er svært godt fornøyd med den likevel. 350Gb Harddisk og 3Gb ram er greit det. Som du sier: veldig fint tastatur å skrive på. Samt at de harman/kardon høyttalerne er kjempebra!

Gammel 01-11-08, 16:00   #10
Gremli Skremli
Ansvar for egen luring

Gremli Skremli sin avatar

Hvor: På rette sida av elva
Blogginnlegg: 8
Gremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av tinkadott, her.

Jeg har(hadde) en fujitsu simens. Knalldyr (over 15000,- ) og helt grei første året. De to neste bare kranglet den, og den er nå pensjonert!

Kan underskrive dette. Har hatt masse trøbbel med den pc'en. Nå orker jeg ikke å forholde meg til den lenger. Bruker jobbpc'en (også bærbar), en Dell Latitude D531. Har veldig lite trøbbel med Dell pc'ene, opplever dem som svært solide. De er vel også rimelige? På minussiden er de ikke særlig elegante i designet, store og klumpete.

ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo
Gremli Skremli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-08, 23:07   #11
Bada-Bing
Pulled back in

Bada-Bing sin avatar

Hvor: Der
Bada-Bing er populærBada-Bing er populærBada-Bing er populærBada-Bing er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Gremli Skremli, her.

Kan underskrive dette. Har hatt masse trøbbel med den pc'en. Nå orker jeg ikke å forholde meg til den lenger. Bruker jobbpc'en (også bærbar), en Dell Latitude D531. Har veldig lite trøbbel med Dell pc'ene, opplever dem som svært solide. De er vel også rimelige? På minussiden er de ikke særlig elegante i designet, store og klumpete.

Vi har vært igjennom et par bærbare vi også. Den ene var noe Komplett.no bygde selv og for å si det sånn: der handler jeg aldri mer. Svidde av to harddisker på ett år fordi den ble for varm. Hadde en lang seanse med dem etterpå som ikke var noe som helst hyggelig.
Så hadde vi en HP fra Lefdahl. Den var mere inne hos Lefdahl enn hos oss, men de var i allefall svært greie å ha med å gjøre og vi fikk penga igjen til slutt.
Poenget mitt er at kundeservicen bær være en faktor når du kjøper laptop siden det kan etter min erfaring se ut som om bærbare PC'er er noe mere ustabile enn stasjonære.

Gammel 01-11-08, 23:52   #12
Føniks
padawan

Føniks sin avatar

Føniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg klarer meg ikke uten mine Lenovoer T-serien. Er veldig glad i min T61-p. Har hatt IBM/Lenovo siden 2000. Bytter modeller etterhvert som behovet for kraftigere jern melder seg.

Gammel 06-11-08, 00:08   #13
mrc

mrc sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av scilla, her.

Ja, jeg skal ut å kjøpe meg en bærbar PC og klør meg litt i hodet og lurer på hvilken jeg skal ha. Har du en å anbefale?? Gjerne tre ord om hvorfor akkurat den er bra. Skal primært brukes til å skrive og lagre journaler.

Hvor viktig er batteritid?
Hvor viktig er vekt og størrelse?
Skal du frakte pc-en med deg noe særlig?

mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-08, 10:43   #14
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har fått meg en Lenovo R61, og den er stabil og fin, og har godt med batterikapasitet. Jeg sleper den med meg hver eneste dag, den er ikke av de letteste, men det går helt fint.

Gammel 06-11-08, 10:46   #15
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...

Alfa sin avatar

Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Eg hadde utan tvil kjøpt mac. :furten over at arbeidsgjevar har endra verkty frå Mac til PC av økonomiske årsaker:

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-08, 10:51   #16
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Alfa har et poeng.
Jeg hadde lett kjøpt meg Mac om jeg hadde kjøpt meg en bærbar selv.

Gammel 06-11-08, 10:59   #17
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...

Alfa sin avatar

Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Her er maskin meir enn god nok til normal bruk.

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-08, 11:08   #18
Hjertensfryd
Unik

Hjertensfryd sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Min Asus fungerer greit til mitt bruk.
320 gb harddisk og 4 gb ram. Den duger til sitt bruk.

Gammel 06-11-08, 11:17   #19
gnuri
Fru Jacobsen

gnuri sin avatar

gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Jeg elsker min 13 tommers macbook
Deilig å slippe å bekymre seg for virus f.eks....

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-08, 11:22   #20
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av mrc, her.

Hvor viktig er batteritid?
Hvor viktig er vekt og størrelse?
Skal du frakte pc-en med deg noe særlig?

Synes dette er veldig viktige spørsmål. Og så er det viktig om du har tenkt å fikse på den selv, eller om du ønsker fek service pakkene til Dell.

Jeg driver og ser på lenovo pcer. eller HP sine business pcer.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:38.