Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Hvor store kjøper dere dressene til ungene

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-11-08, 17:35   #41
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor store kjøper dere dressene til ungene

Opprinnelig lagt inn av kiki, her.

Jeg har sett slike dresser nå, men mulig det bare er rester. Synes bare de tynne er så greie, så kan en heller ha på flere lag når det er kaldt. (bor på vestlandet, så det er oftere vått enn kaldt her)

Ja, det henger litt rester her og der. Som regel veldig store eller veldig små størrelser.

Gammel 05-11-08, 23:53   #42
Snuppa
Lengter etter sola

Snuppa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Jeg synes det høres ut som de er alt for små. Barnet skal kunne bøye seg med rumpa i været uten at dressen strammer over baken. De skal heller ikke skli opp over støvlene.
Jeg hadde 110 til gutten da han var ca 1 meter. Troll altså. Troll classic kan strammes i livet så den kan brukes mye lenger enn andre dresser

Gammel 05-11-08, 23:57   #43
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Jeg har hørt at årets Reimadresser er mindre i størrelsen enn foregående år. Kanskje det er noe i det...

Det kan godt hende. Vesla brukte Reima i str 74 hele den første barnehagevinteren, hun fylte ett år på høsten, og var 81 cm på dagen sin. Minsten er har nå Reima i 86, og han er bare middels lang tror jeg, 20 mnd gammel.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-08, 00:25   #44
Lykketrollet
Jeg ble frisk!!

Lykketrollet sin avatar

Lykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner til
Standard

Her har de dresser ca lengden på dem.

Aner ikke hvor lang L er nå, men hun var 83 i august. Har 86 i sin dress.
S er vel 89-90cm, og har dress i 92. Hadde 98, men den ble altfor stor.

Men det er vel ganske individuelt. Noen barn har lang rygg, noen har lange ben osv.

Har hørt at man skal kunne dra opp 10cm ved skuldrene, og/eller at dressen skal rekke opp til toppen av ørene når den holdes ved siden av. Da skal den være passe.
Dette fikk jeg vite på reflex.

Lykketrollet er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:15.