|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Pauset
|
![]() Sv: Ai, ai, ai. Kosthold i ny bhg. Hjelp megJeg hadde ikke giddet mase med dette. Send med henne det du vil hun skal ha i matboksen om hun har med dette. Ellers så kan du dytte i henne grønnsakene til alle de andre måltidene. : praktisk: |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Ai, ai, ai. Kosthold i ny bhg. Hjelp meg
Enig!
![]() |
#23 |
Tittel og tittel....
|
![]() Sv: Ai, ai, ai. Kosthold i ny bhg. Hjelp megDet skader vel ikke å ta det opp tenker jeg. Etterlys frukt og grønt og spør noe om hva de har tenkt i forhold til måltidene. Det er jo ikke å klage, men å vise interesse. Jeg (jobber som pedagogisk leder) syns mange foreldre viser liten interesse, så jeg blir nesten litt glad når vi får tilbakemeldinger for det viser jo at foreldrene følger med og bryr seg om hverdagen til barnet.
![]() |
#24 |
Leser
|
![]() Sv: Ai, ai, ai. Kosthold i ny bhg. Hjelp megPersonlig hadde jeg ventet litt for å se det an. Jeg synes ikke noe særlig om et kosthold som består av kneip og prim, men for meg hadde det ikke gjort noe å sett det an heller. Jeg synes ikke det er noen katastrofe hvis ungene spiser usunt i 14 dagers tid, for å si det slik.
![]() |
#25 |
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Re: Sv: Ai, ai, ai. Kosthold i ny bhg. Hjelp megJeg hadde tatt det opp først som sist. Ser ikke helt poenget med å vente. Og da med god informasjon om hva som er sunt og ikke, det kan hende de setter pris på det.
![]() |
#26 |
Pauset
|
![]() Sv: Ai, ai, ai. Kosthold i ny bhg. Hjelp megOm de har en pakke prim så betyr vel ikke det at alle barna spiser bare det hver eneste dag? |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Tittel og tittel....
|
Men det kan vel være greit å høre? Det å spørre og ta opp ting er jo ikke ensbetydende med at man klager.
![]() |
#28 |
Helt konge
|
![]() Sv: Ai, ai, ai. Kosthold i ny bhg. Hjelp megJeg ser heller ikke poenget med å vente. Kjøper de inn kneip (som er et tøysebrød) og søtt pålegg nå, kommer de til å fortsette med det fremover også, hvis ikke noe snakker med de om det. At barnehagen er ny er vel ikke en unskyldning for å kjøpe inn usunn mat? Det krever da ikke mer arbeid å skaffe til veie sunt grovt brød og pålegg enn kneip og prim? |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Nå også i farger
Medlem siden: Oct 2006
Min erfaring (som forelder) er at folk bare klager. Eller, mange klager. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Pauset
|
Neida. Men kan hende de ikke bruker kneip hver eneste dag feks. Og kanskje de varierer pålegget? |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Nå også i farger
Enig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Tittel og tittel....
|
![]() |
#33 |
Nymotens gammeldags
![]() Sv: Ai, ai, ai. Kosthold i ny bhg. Hjelp megDet er jo bedre å spørre om hvordan måltidene er fremfor å bare gå ut fra at de kaanskje, muligens ikke har kneipp og prim hver dag? Det at man spør betyr ikke at man syter og klager. Jeg ville definitivt spurt.
![]() |
#34 |
Nymotens gammeldags
Og der skrev vi omtrent det samme. Helt enig.
![]() |
#35 |
Nå også i farger
Hun har jo spurt? Og så spør hun hva hun gjør videre. Spør igjen? |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
maler
|
![]() Sv: Ai, ai, ai. Kosthold i ny bhg. Hjelp megjeg tror jeg ville ventet litt for å se. I vår bhg hadde de is 3 dager på rad istedenfor frukt da ungene startet - men det har ikke gjentatt seg. De har forøvrig et greit kosthold, men de har gomme på bordet. Jeg er usikker på om de også har prim. Det jeg imidlertid vet, er at de er flinke til å variere, og de er flinke til å legge ligg grønn pynt på maten til ungene også når de er på tur. Jeg tror jeg hadde begynt med å foreslå sunne matsorter du ønsker at de skal ta inn istedenfor å gå til angrep på primen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Tittel og tittel....
|
![]() |
#38 |
Nek er allrighte dyr
Hvor: nær Oslo
![]() Sv: Ai, ai, ai. Kosthold i ny bhg. Hjelp megDet kommer litt an på hva som er inkludert i barnehagen og til hvilken pris?
![]() |
#39 |
Tittel og tittel....
|
![]() |
#40 |
Bør lage seg en tittel selv
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Ai, ai, ai. Kosthold i ny bhg. Hjelp megHer ville jeg bestilt dette fra helsedirektoraet ganske kjapt og gitt det til barnehagen når det hadde dumpet ned i postkassen. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|