Sv: Lam i arm - fikk tilbud om snekkerkurs av NAV
Husker da jeg tok videreutdanning så ble jeg godt kjent med en medstudent som var en god del eldre enn meg. Etter en tid fortalte hun meg at hun gikk der etter råd fra NAV (attføring) Damen slet med sterk angst og andre psykiske plager men lederutdanningen som vi gikk på var midt i blinken for henne mente de Er vel unødvendig å fortelle at hun er verre enn noensinne og totalt utslitt.
Jeg har også vært i NAV,s hender i noen år nå og hater det. Jeg ønsker meg sterkt tilbake i jobb men er ennå ikke bra. Dette er en daglig sorg over å ikke få brukt min 5 årige høyskoleutdanning samt 1 år på universitet. Og at jeg trivdest med å være i arbeid.
Men det positive har vært at jeg har vært heldig med mine saksbehandlere
Med unntak av en som holdt på å knekke meg fullstendig. Min sak var ferdgbehandlet men han drøyde lenge med å skrive ut vedtaket av ulike årsaker. Det endte med at jeg tok kontakt med min tidligere gode saksbehandler som nå var hans sjef. Dagen etter kom vedtaket i posten.
Det er mange gode mennesker på NAV men dessverre er det noen som mangler fullstendig empati.
|