Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

Trenger jeg Norton?

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-11-08, 22:52   #21
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trenger jeg Norton?

Hm.....skeptisk..... Selv om jeg innerst inne i lang tid har visst at Norton og sikkert Normann og er fy fy....

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-08, 00:16   #22
Juste
Populærkulturjunkie

Juste sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: I Cyberspace.
Blogginnlegg: 1
Juste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt likt
Standard

Norton er rett og slett djevelens verk. Det skulle vært forbudt ved lov!

AVG eller Avast er som det sies i tråden mye bedre og rimeligere, i og med at de er gratis Jeg vil tungt anbefale at du følger Mausers oppskrift og installerer en av de to i stedet for Norton-makkverket.

Juste er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-08, 13:15   #23
Trolljenta25
Erfaren

Trolljenta25 sin avatar

Trolljenta25 er populærTrolljenta25 er populærTrolljenta25 er populærTrolljenta25 er populær
Standard

Hiver meg på her. Nå har jeg fjernet Norton fra laptopen min og installert AVG Free. Men, plutselig poppet Windows Security Alerts opp og sa at firewallen min er av. Bør jeg bruke windows firewall eller er det en firewall integrert i AVG?

Trolljenta25 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-08, 20:28   #24
Fluke
Bør lage seg en tittel selv

Fluke sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg bruker Zonealarm brannmur sammen med AVG. www.zonelabs.com
Det er en gratisversjon der også.

Gammel 14-11-08, 20:33   #25
Mauser
Frafallen

Mauser sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Trolljenta25, her.

Hiver meg på her. Nå har jeg fjernet Norton fra laptopen min og installert AVG Free. Men, plutselig poppet Windows Security Alerts opp og sa at firewallen min er av. Bør jeg bruke windows firewall eller er det en firewall integrert i AVG?

Har du ruter (trådløs eller med kabel)? Den fungerer som brannvegg. Windows-brannveggen er så godt som verdiløs.

Gammel 14-11-08, 21:43   #26
Hannah
tankefull

Hannah sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 111
Hannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt likt
Standard

Når mappa på pcen min, som heter Norton Internet Security, er tom, har jeg klart å fjerne norton tidligere da? Eller ligger det og lurer i systemet på maskinen?

Sist redigert av Hannah : 15-11-08 kl 00:42.
Hannah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-08, 22:15   #27
Mauser
Frafallen

Mauser sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hannah, her.

Når mamma på pcen min, som heter Norton Internet Security

... hva heter pappa'n din, da?

:intrisert:

Gammel 14-11-08, 22:24   #28
Perhonen
Pessimistisk Optimist.

Perhonen sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
Perhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg sliter med nettbanken til sparebank 1. Kan dette skyldes norton. Jeg har forøvrig vista...

Perhonen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-08, 22:28   #29
Jaria
Aktiv

Jaria sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Jaria er litt kul
Standard

Jeg kjører både avast og AVG. Det er sikkert bare dumt, men jeg greier ikke helt å bestemme meg for hvem jeg liker best.

Jaria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-08, 00:42   #30
Hannah
tankefull

Hannah sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 111
Hannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mauser, her.

... hva heter pappa'n din, da?

:intrisert:

Mappa kanskje?

Hannah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-08, 00:44   #31
Trolljenta25
Erfaren

Trolljenta25 sin avatar

Trolljenta25 er populærTrolljenta25 er populærTrolljenta25 er populærTrolljenta25 er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mauser, her.

Har du ruter (trådløs eller med kabel)? Den fungerer som brannvegg. Windows-brannveggen er så godt som verdiløs.

Jepp, har ruter. Kjører en del torrenter og slikt, så jeg vil være godt beskyttet med kun brannvegg fra ruter altså?

Trolljenta25 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-08, 02:11   #32
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fluke, her.

Er det ikke utrolig at man må laste ned et "tool" for å fjerne et program?

Egentlig ikke, med tanke på hvor hinsides mange virus det har vært de siste årene som har deaktivert antivirusprogrammene som første steg.

Jeg er for øvrig så tøff i trynet at jeg ikke har antivirus på pc-en min.
Laptopen har jeg på, men ikke den stasjonære. Den står heller ikke i nettverk da (akkurat nå), så det går så fint atte. Jeg har aldri noensinne fått virus på den.

Gammel 15-11-08, 10:05   #33
Juste
Populærkulturjunkie

Juste sin avatar

Juste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Egentlig ikke, med tanke på hvor hinsides mange virus det har vært de siste årene som har deaktivert antivirusprogrammene som første steg.

Jeg er for øvrig så tøff i trynet at jeg ikke har antivirus på pc-en min.
Laptopen har jeg på, men ikke den stasjonære. Den står heller ikke i nettverk da (akkurat nå), så det går så fint atte. Jeg har aldri noensinne fått virus på den.

...Famous last words

Gammel 15-11-08, 10:06   #34
Juste
Populærkulturjunkie

Juste sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Jaria, her.

Jeg kjører både avast og AVG. Det er sikkert bare dumt, men jeg greier ikke helt å bestemme meg for hvem jeg liker best.

Det er faktisk VELDIG dumt, i verste fall risikerer du at de ødelegger for hverandre så jeg vil virkelig anbefale deg og fjerne en av dem.

Gammel 15-11-08, 10:08   #35
Juste
Populærkulturjunkie

Juste sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Perhonen, her.

Jeg sliter med nettbanken til sparebank 1. Kan dette skyldes norton. Jeg har forøvrig vista...

Ja, det kan det. Norton er kjent for å skru til sikkerheten så hardt at nettsider blir utilgjengelige. Prøv og skru av Norton og se om du får tilgang da.

Sist redigert av Juste : 15-11-08 kl 15:04.
Gammel 15-11-08, 10:09   #36
Juste
Populærkulturjunkie

Juste sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Trolljenta25, her.

Jepp, har ruter. Kjører en del torrenter og slikt, så jeg vil være godt beskyttet med kun brannvegg fra ruter altså?

Nja helt sikkert er det ikke, men det hjelper godt ja. Hvis du i tillegg bruker Vista sin interne brannmur (Windows Defender) så vil du være greit beskyttet.

Gammel 15-11-08, 11:54   #37
Perhonen
Pessimistisk Optimist.

Perhonen sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
Perhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Juste, her.

Ja, det kan det. Norton er kjent for å skru til sikkerheten så hardt at nettsider blit utilgjengelige. Prøv og skru av Norton og se om du får tilgang da.

Jeg har forsøkt å skru av Norton, det vil si jeg får ikke til å skru av denne nyeste versonen av Norton, men jeg får det rett og slett ikke til. Resultatet ble da at i går kveld fjernet jeg Norton, og nå får også jeg betalt mine regninger. Jeg har også en annen laptop, som jeg fikk problemer med ladingen på. Den er nå på verksted, viste seg at hovedkortet var gåent. Men altså, den har jeg en annen Norton verson på, og aldri problemer med nettbanken. På denne nyeste har det vært et mareritt. Nå har jeg lagt inn AVG.

Perhonen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:04.