|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Passiv
|
Sv: Giraffbabyen er dødApropos plass til dyrene i Krsitiansand - det er ett dyr der som har for mye plass... |
|
|
|
#22 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Giraffbabyen er dødJeg fikk forresten skikkelig "Jurassic Park"-følelse av det der tigerområdet. |
|
|
|
|
|
#24 |
|
Passiv
|
Sv: Giraffbabyen er dødAha! Da konkluderes det med at det _finnes_ jerv der. |
|
|
|
#25 |
|
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Giraffbabyen er død
Jo, men det er forskjell på trist og fryktelig trist. Jeg oppfatter det ikke som eksepsjonelt trist at en giraff dør. Det eksepsjonelle ligger i at en giraff dør i Norge, men jeg synes ikke det er ekstra trist fordi det er en giraff som er død.
|
|
|
#26 |
|
Pauset
Sv: Giraffbabyen er dødTakk Veronal, |
|
|
|
|
|
#27 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: østfold
Sv: Giraffbabyen er dødEr det ikke ganske vanlig at så pass spesialiserte dyr biologisk som giraffen er vanskelig å få til å trivest og formere seg med særlig hell i fangenskap? Men trist og sånn altså, uffa i allefall for alle ungene som er dritknytta til den gjennom media |
|
|
|
|
|
#28 |
|
Live and let live
|
Sv: Giraffbabyen er dødStorebror og jeg har lest Akimbo-bøkene de siste ukene (anbefales absolutt å lese!), og der sto det at det ikke er uvanlig at dyreunger i fangenskap noen ganger nekter å spise og dør (løveungen i den boken overlevde fordi de hadde honning i melken og det kunne den ikke motstå).
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14. -Det du tror, avgjør hva du ser. Sist redigert av DM : 14-11-08 kl 23:33. Årsak: La til lenke til bokomtalen jeg ble inspirert til å skrive når jeg skrev dette innlegget. |
|
|
|
|
|
#29 |
|
Pauset
Det var på tv en dokumentar om giraffer, der de forsket på hvordan giraffen unngikk blodtrykksfall (?) når de bøyde hodet. De har en funksjon som løser dette. De bedøvde en giraff, hang ham opp (humant) i stropper, og sjekket hva som skjedde ved heving og senking av hodet. Det vi opplever når vi reiser oss raskt. |
|
|
|
|
|
#30 |
|
Pauset
Sv: Giraffbabyen er dødOg siden det er giraffkveld: |
|
|
|
|
|
#31 |
|
Passiv
|
Sv: Giraffbabyen er dødTrist at de ikke klarte å redde den. Det er jo uansett utrolig at dette skjedde i Norge og uten at noen hadde fått med seg at mamman var på tjukken. |
|
|
|
#33 |
|
Gjør så godt som jeg kan.
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Giraffbabyen er dødDe gjorde så godt de kunne, men den tok jo ikke næringen til seg. |
|
|
|
|
|
#34 |
|
Overdriver
Medlem siden: May 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() |