Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Vil dere bruke mindre penger på julegaver i år?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-11-08, 12:58   #21
Tåtti
klossemajor

Tåtti sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Æ ser Stjørdal'n
Tåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vil dere bruke mindre penger på julegaver i år?

Vi fortsetter som før. Vi lager de fleste julegavene selv, så det er uansett ikke snakk om store pengesummer.

Gammel 18-11-08, 13:03   #22
MegaMie
Multitaskingmaniac

MegaMie sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Ut mot havet
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tåtti, her.

Vi fortsetter som før. Vi lager de fleste julegavene selv, så det er uansett ikke snakk om store pengesummer.

Hva lager dere? Trenger tips!

Gammel 18-11-08, 13:04   #23
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Tror det blir nesten det samme.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-08, 13:16   #24
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Blir vel det samme ca tenker jeg.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-08, 13:38   #25
Mamarazzi
Jazzbabe

Mamarazzi sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Elvebyen
Mamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Noen må jo holde hjulene i gang dersom vi skal komme oss ut av finanskrisen!

Du har selvfølgelig et poeng der, men jeg har faktisk litt lyst til å spare mer i år, for heller å bruke pengene på noe annet siden...

Gammel 18-11-08, 14:14   #26
Retz
Slim på hovednerven

Retz sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Kommer til å bruke MYE mindre på gaver. Fordi jeg nettopp har svidd av nesten 12.000 kr på fotoutstyr til meg selv.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-08, 14:27   #27
gajamor
Travelt opptatt

gajamor sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Vi har vel aldri brukt så veldig mye, og det blir vel det samme i år.

Gammel 18-11-08, 14:35   #28
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har aldri brukt så veldig store summer på gaver, og kommer nok til å holde oss på samme linje i år som tidligere.

Gammel 18-11-08, 15:19   #29
Tussilago
Spoon2

Tussilago sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trøndelag
Tussilago er populærTussilago er populærTussilago er populærTussilago er populærTussilago er populær
Standard

Vi kommer nok til å bruke omtrent det samme som før. Har kuttet litt tidligere, så vi skal ikke kjøpe til så veldig mange. Aner ikke hvor dyre gavene til ungene blir enda, et sted mellom 500 - 1000kr (inkludert fra søsknene) kanskje, blir dyrt nok når vi har tre unger .

Gammel 18-11-08, 15:32   #30
Left
Passiv

Standard

Vi har kuttet på det budsjettet der for flere år siden, så her blir det vel omtrent som i fjor.
Vi voksne i familien kjøper ikke til hverandre i stor grad, så det er barna som får mest.
Vi kjøper kun til foreldrene våre, og egne barn, samt søskens barn.

Svar med sitat
Gammel 18-11-08, 16:06   #31
Tertit
Stort sett blid

Tertit sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
Tertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt likt
Standard

Det blir omtrent som i fjor. Har aldri kjøpt veldig dyre gaver, men vi gir til ganske mange.

Gammel 18-11-08, 16:23   #32
amor
Den som gir seg...

amor sin avatar

amor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt av
Standard

Ja. Jeg kommer til å bruke mindre penger på julegaver i år, enn tidligere. Dette handler om flere ting. Jeg har ikke valg når det gjelde økonomien for mine budsjetter har ikke så mye til overs på gavekontoen, men det handler også om mine tanker om hva julen egentlig er og at det har "tatt helt av"!

Jeg ønsker å trekke i den andre retningen.

Barna blir prioritert. Det er viktig for meg at de får en gave de virkelig ønsker seg. Utover det blir det magert til andre. Det bør være tanken som teller.

Gammel 18-11-08, 19:35   #33
Molly
Bør lage seg en tittel selv

Molly sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Molly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Vi bruker nok omtrent det samme som vi pleier. Finanskrisen har (heldigvis) ikke nådd oss.

Gammel 18-11-08, 19:37   #34
Pasta
En skrue løs

Pasta sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Ja. Litt fordi vi merker alle renteoppgangene og litt fordi vi alltid har brukt alt for mye penger på julegaver.

Gammel 18-11-08, 19:40   #35
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mamarazzi, her.

Hva bruker dere forresten på julegaver til egne barn? Vi har bare 1 barn, og jeg tror vi bruker ca 1.000 kr på gaver til henne, eller kanskje mellom 700 til 1.200? Jeg er sannelig ikke helt sikker...

Vi har bare ett barn vi også, og det er ikke tvil om at han får mer fordi han er enebarn.
I år får han carvingski, har jeg bestemt. Det koster rundt 1600,- kr for en skipakke, i tillegg må han ha hjelm ... Egentlig skulle han få Lego brannstasjon, så han ender nok opp med begge deler.

Gammel 18-11-08, 20:01   #36
amylin
One of These Days

amylin sin avatar

Blogginnlegg: 247
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Blir nok omtrent det samme, tror jeg. Burde brukt mindre, men tulla ønsker seg Nintendo DS og det er dyrt. Tidligere har vi pleid å sette inn litt penger på konto til ungene istedetfor å kjøpe så mange og dyre gaver.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-08, 20:04   #37
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hm jeg prøver alltid å bruke mindre penger på julegaver. Hvert år faktisk. Og hvert år skjærer det seg. Men sånn finanskrisepolitisk kommer vi nok ikke til å bruke mindre penger enn tidligere år. Til mannen min blir det imidlertid noe mindre i år (jeg har pleid å gi han litt dyre ting til jul). Grunnen til det er at vi allerede har kjøpt ny tv til hverandre i jule- og bursdagsgave i høst.

Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-08, 20:06   #38
Maxine
Einsam

Maxine sin avatar

Hvor: Heme ve Mjøsa
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Vi bruker omtrent som vanlig, bortsett fra at eldste får mer enn normalt. Vi lager spleiselag med mine foreldre på Wii, og det synes egentlig jeg er mer enn nok til en snart 7-åring. Minste får ikke for like mye, det fikk heller ikke eldste på den alderen.

Ellers er det en del hjemmelagde gaver, som vanlig. Kirsebærlikør, tøfler, sokker, prinsessekroneørevarmere, smykker og hjemmesnekra kalendere.

Gaver til søsken varierer veldig fra min til hans familie (de er mange). 100-400 kr vil jeg tippe. Til vennepar kjøper jeg gjerne ei god flaske vin eller en blomst, som jeg leverer rett før jul sammen med julekort

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-08, 23:55   #39
MsM
Har fått nytt nick

MsM sin avatar

Hvor: Nittedal
Blogginnlegg: 220
MsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt likt
Standard

Ja, men ikke på grunn av finanskrisen , i grunn. Jeg utdannet meg temmelig kraftig ned i lønn (litt pga av at jeg mister skifttillegg, men faktisk også i grunnlønn), noe som gjør at vi har betydelig lavere inntekt i år. I tillegg er renten høyere. Jeg har jo også bare midlertidig stilling ut Mars, så inntekten fremover er uviss. Dette er ting som vil ordne seg. Jeg er ikke redd for at jeg ikke finner noe å gjøre, men en såpass uviss situasjon gjør at vi har bestemt oss for å være nøkterne i år. Også fordi vi faktisk har alt vi trenger. Ungene får like bra gaver som før, men vi voksne vil ikke bruke mye penger på ting vi i grunn ikke trenger akkurat i år...

MsM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-08, 23:57   #40
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har i grunne alltid forsøkt å holde litt igjen på den verste galskapen, og i år blir vel ikke noe unntak.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:12.