|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
klossemajor
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Æ ser Stjørdal'n
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Vil dere bruke mindre penger på julegaver i år?Vi fortsetter som før. Vi lager de fleste julegavene selv, så det er uansett ikke snakk om store pengesummer.
|
|
|
#22 |
|
Multitaskingmaniac
|
Sv: Vil dere bruke mindre penger på julegaver i år?
Hva lager dere? Trenger tips!
|
|
|
#23 |
|
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Vil dere bruke mindre penger på julegaver i år?Tror det blir nesten det samme. |
|
|
|
|
|
#25 |
|
Jazzbabe
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Elvebyen
Du har selvfølgelig et poeng der, men jeg har faktisk litt lyst til å spare mer i år, for heller å bruke pengene på noe annet siden...
|
|
|
|
#26 |
|
Slim på hovednerven
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Sv: Vil dere bruke mindre penger på julegaver i år?Kommer til å bruke MYE mindre på gaver. Fordi jeg nettopp har svidd av nesten 12.000 kr på fotoutstyr til meg selv. |
|
|
|
|
|
#28 |
|
Hertuginne
|
Sv: Vil dere bruke mindre penger på julegaver i år?Vi har aldri brukt så veldig store summer på gaver, og kommer nok til å holde oss på samme linje i år som tidligere.
|
|
|
#29 |
|
Spoon2
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trøndelag
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Vil dere bruke mindre penger på julegaver i år?Vi kommer nok til å bruke omtrent det samme som før. Har kuttet litt tidligere, så vi skal ikke kjøpe til så veldig mange. Aner ikke hvor dyre gavene til ungene blir enda, et sted mellom 500 - 1000kr (inkludert fra søsknene) kanskje, blir dyrt nok når vi har tre unger
|
|
|
#30 |
|
Passiv
|
Sv: Vil dere bruke mindre penger på julegaver i år?Vi har kuttet på det budsjettet der for flere år siden, så her blir det vel omtrent som i fjor. |
|
|
|
#31 |
|
Stort sett blid
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Vil dere bruke mindre penger på julegaver i år?Det blir omtrent som i fjor. Har aldri kjøpt veldig dyre gaver, men vi gir til ganske mange.
|
|
|
#32 |
|
Den som gir seg...
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Vil dere bruke mindre penger på julegaver i år?Ja. Jeg kommer til å bruke mindre penger på julegaver i år, enn tidligere. Dette handler om flere ting. Jeg har ikke valg når det gjelde økonomien for mine budsjetter har ikke så mye til overs på gavekontoen, men det handler også om mine tanker om hva julen egentlig er og at det har "tatt helt av"!
|
|
|
#33 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Sv: Vil dere bruke mindre penger på julegaver i år?Vi bruker nok omtrent det samme som vi pleier. Finanskrisen har (heldigvis) ikke nådd oss.
|
|
|
#34 |
|
En skrue løs
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Sv: Vil dere bruke mindre penger på julegaver i år?Ja. Litt fordi vi merker alle renteoppgangene og litt fordi vi alltid har brukt alt for mye penger på julegaver.
|
|
|
#35 |
|
Protonterapeut
|
Vi har bare ett barn vi også, og det er ikke tvil om at han får mer fordi han er enebarn.
|
|
|
#36 |
|
One of These Days
|
Sv: Vil dere bruke mindre penger på julegaver i år?Blir nok omtrent det samme, tror jeg. Burde brukt mindre, men tulla ønsker seg Nintendo DS og det er dyrt. Tidligere har vi pleid å sette inn litt penger på konto til ungene istedetfor å kjøpe så mange og dyre gaver. |
|
|
|
|
|
#37 |
|
maler
|
Sv: Vil dere bruke mindre penger på julegaver i år?Hm jeg prøver alltid å bruke mindre penger på julegaver. Hvert år faktisk. Og hvert år skjærer det seg. Men sånn finanskrisepolitisk kommer vi nok ikke til å bruke mindre penger enn tidligere år. Til mannen min blir det imidlertid noe mindre i år (jeg har pleid å gi han litt dyre ting til jul). Grunnen til det er at vi allerede har kjøpt ny tv til hverandre i jule- og bursdagsgave i høst. |
|
|
|
|
|
#38 |
|
Einsam
|
Sv: Vil dere bruke mindre penger på julegaver i år?Vi bruker omtrent som vanlig, bortsett fra at eldste får mer enn normalt. Vi lager spleiselag med mine foreldre på Wii, og det synes egentlig jeg er mer enn nok til en snart 7-åring. Minste får ikke for like mye, det fikk heller ikke eldste på den alderen. |
|
|
|
|
|
#39 |
|
Har fått nytt nick
|
Sv: Vil dere bruke mindre penger på julegaver i år?Ja, men ikke på grunn av finanskrisen , i grunn. Jeg utdannet meg temmelig kraftig ned i lønn (litt pga av at jeg mister skifttillegg, men faktisk også i grunnlønn), noe som gjør at vi har betydelig lavere inntekt i år. I tillegg er renten høyere. Jeg har jo også bare midlertidig stilling ut Mars, så inntekten fremover er uviss. Dette er ting som vil ordne seg. Jeg er ikke redd for at jeg ikke finner noe å gjøre, men en såpass uviss situasjon gjør at vi har bestemt oss for å være nøkterne i år. Også fordi vi faktisk har alt vi trenger. Ungene får like bra gaver som før, men vi voksne vil ikke bruke mye penger på ting vi i grunn ikke trenger akkurat i år... |
|
|
|
|
|
#40 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Vil dere bruke mindre penger på julegaver i år?Vi har i grunne alltid forsøkt å holde litt igjen på den verste galskapen, og i år blir vel ikke noe unntak.
|
![]() |
|
|