|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
| Se resultatene: Har ditt barn blitt slått en eller flere ganger | |||
| Nei, ikke som jeg vet |
|
146 | 87,43% |
| Ja |
|
21 | 12,57% |
| Deltakere: 167. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Elsker gamlis- godis
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvert fjerde barn i Norge har blitt slått av foreldreneJeg har gjort noe sånt som annemede. Det har vært et par ganger når han har slått (han har perioder hvor han slår meg og pappaen mye) at jeg har sagt at det er vondt. Når han slår gang nr 15 og hyler at det ikke er vondt (for meg), så har jeg to ganger gjort det tilbake (ikke hardt) for så å spørre hvordan det føltes. Han er 3.5 år og vet at han ikke skal slå. |
|
|
|
|
|
#22 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Hvert fjerde barn i Norge har blitt slått av foreldrene
Godt å høre. Dette har jeg også nemlig gjort en gang. Jeg følte meg helt grusom etterpå. Hun dæljet løs på meg og broren sin veldig lenge, og så svarte jeg at jeg kom til å slå henne hvis hun ikke sluttet. Jeg var knapt borti henne, men hun hylte som en stukket gris.
|
|
|
|
#23 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Nov 2008
![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvert fjerde barn i Norge har blitt slått av foreldreneIkke så veldig overraskende estimat det der. Og mørketallene kjenner man jo ikke. Helt vanlig med korporal disiplinering av barn i andre kulturer og det var vanlig her til lands for ikke mange tiår siden. Utfordringen blir for barneversmyndigheter og politikere å TØRRE å konfrontere problemet og ikke la det skli under det bedagelige, politisk korrekte sløret av å være "kultur". I Oslo-regionen kan det se ut til at det er et slags apartheid innen barnevernet, der etnisk norske barn fanges opp av nettverket, mens innvandrerbarn må leve med korporal avstraffelse fordi det er deres "kultur" Muligens skulle en også tørre å se på sosialiseringen av barn, er det slik at jenter slås mer enn gutter i kulturkretser der vold er utbredt? |
|
|
|
|
|
#24 |
|
"De"
|
Ditt??
|
|
|
#25 |
|
♥ ♥ ♥
Hvor: Nedre Romerike
Signerer denne.
|
|
|
#27 |
|
Elsker gamlis- godis
Sv: Hvert fjerde barn i Norge har blitt slått av foreldreneTror du kan være trygg, Brutus. |
|
|
|
|
|
#28 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Hvert fjerde barn i Norge har blitt slått av foreldreneNei. Noen brannfakkel vil jeg vel ikke kalle det innlegget. Jeg tror du har helt rett. Jeg bor på Oslo Øst, og ser jo forholdsvis jevnlig små barn som blir slått litt. Dette skjer utelukkende av folk med en annen etnisk opprinnelse. Jeg tror vel ikke dermed at ingen "norske" barn blir slått, men at dette foregår mer i det skjulte.
|
|
|
|
#29 |
|
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvert fjerde barn i Norge har blitt slått av foreldrene*slettet*
|
|
|
#30 |
|
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Signerer
|
|
|
#31 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Hvert fjerde barn i Norge har blitt slått av foreldreneJeg har ikke klapset, slått eller noe sånt. Men jeg har i handlingens hete grepet henne hardt i armen.
|
|
|
#32 |
|
Ekvilist
|
Sv: Hvert fjerde barn i Norge har blitt slått av foreldreneNei, ikke som jeg vet om. Jeg tror faktisk aldri jeg har tatt Poden hardt i armen en gang. Jeg har blitt en mer tålmodig forelder enn det jeg trodde på forhånd, men så har jeg fått et lite utfordrende pode også da. Hittil.
|
|
|
#33 |
|
Pauset
|
Sv: Hvert fjerde barn i Norge har blitt slått av foreldreneEldstemann her i huset har et par ganger fått klaps da han var yngre og klikka fullstendig i trassanfall. Jeg var alene om omsorgen, student og uten nettverk og fryktelig sliten i perioder. Dette er noe som fortsatt plager meg veldig, og jeg er fast bestemt på at det ikke er noe jeg har tenkt å gjøre flere ganger. |
|
|
|
|
|
#34 |
|
Teller ned
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Hvert fjerde barn i Norge har blitt slått av foreldreneDette er ikke overraskende. Jobbet et drøyt halvår i barnevernet og en av oppgavene var registrering av bekymringsmeldinger, jeg ble mildt sagt sjokkert over hvor mye familievold det er. |
|
|
|
|
|
#35 |
|
Lykkelig nygift.
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvert fjerde barn i Norge har blitt slått av foreldreneIngen av barna våre har blitt slått. Eldstemann har fått et dytt i rumpa når han skulle inn på badet e.l. Og har vel tatt for hardt i armen, men det prøver jeg å la være. Vet jo hvor vondt det kan være.
|
|
|
#36 |
|
Introvert textrovert
|
Sv: Hvert fjerde barn i Norge har blitt slått av foreldreneNei, ingen av oss har slått barna våre, men jeg har knipset mildt på fingrene av et trassanfall. Dette var før min forumkarriære og noe venninnen min pleide å gjøre med sine barn. Jeg gjorde det ikke igjen.
|
|
|
#37 |
|
Snikende tiger
|
Sv: Hvert fjerde barn i Norge har blitt slått av foreldreneSåvidt jeg vet har ingen av barna våre blitt slått eller dyttet på. Jeg har tatt Tigerungen hardt i armen en gang. Jeg likte det virkelig ikke, og sa unnskyld med en gang. Har ikke gjort det igjen. Jeg har også et grusomt temperament, men har lært meg å bare sperre tankene med en gang jeg blir i nærheten av å bli fristet til å gjøre noe fysisk. I tillegg prøver jeg så godt jeg kan å veie mine ord nøye. I tillegg til at jeg lærer meg mer og mer å ikke irettesette henne foran andre.
|
|
|
#38 |
|
Leser
|
Jeg vet ikke hvordan det er i andre kulturer, men i norsk, og også europeisk kultur, blir gutter slått mer enn jenter. Nå kommer det litt an på hva man regner som det "å slå", men gutter blir i alle fall oftere utsatt for mer alvorlige fysiske avstraffelser enn jenter.
Du er ikke overrasket over at hvert fjerde barn i Norge er blitt slått? Jeg må medgi at jeg synes det er høye tall, jeg må si det.
Jeg skjønner at det er tøfft å sitte i en slik jobb, men det gir vel neppe et statistisk bilde av vold i hjemmet? I en slik jobb tror jeg alle må bli overveldet av antall saker. Og klart, en sak er en sak for mye, men jeg tror ikke man får et generelt innblikk i hverdagen i de tusen hjem av en slik jobb.
|
|
|
#39 |
|
Metallica!!
|
Sv: Hvert fjerde barn i Norge har blitt slått av foreldreneLille har ikke blitt utsatt for vold og det kommer ikke til å skje heller så lenge jeg er tilstede og kan forhindre det.
|
|
|
#40 |
|
Teller ned
Medlem siden: Oct 2006
Skjønner ikke helt hva du mener, men mulig jeg er blond. |
|
|