|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
flisespikker
|
![]() Sv: Spinn off av juletråden: Gifter folk seg i kirken fordi det er fint der?
Jeg synes også det er forskjell, men jeg tror ikke det er den helt store teologiske forskjellen. Man ber ikke "aktivt" om å få Guds velsignelse når man gifter seg i kirken, med mindre du mener at man ved å gifte seg i kirken ber om denne velsignelsen - men i så fall "ber" man jo om velsignelse ved å være til stede ved en gudstjeneste også. Det var bare det jeg mente.
![]() |
#2 |
Epikur
|
![]() Sv: Spinn off av juletråden: Gifter folk seg i kirken fordi det er fint der?Så lenge jeg ikke tror på det, så betyr det jo ingenting, gjør det vel? Altså, å få en velsignelse fra en Gud jeg ikke tror på er jo helt irrelevant.
![]() |
Emneord |
kirke, kirkekjole, krigsfisker, religion, vielse |
|
|