|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#181 |
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Spinn off av juletråden: Gifter folk seg i kirken fordi det er fint der?Nå er jeg ikke gift, men svarer allikevel. |
![]() |
![]() |
![]() |
#182 |
Søt og rar
|
![]() Sv: Spinn off av juletråden: Gifter folk seg i kirken fordi det er fint der?Jeg hadde ikke klart å gifte meg i kirka, å svare "Ja, framfor Gud" når jeg ikke tror han har noe med saken å gjøre (hvem da han?
![]() |
#183 |
This is normal!
|
![]() Sv: Spinnoff av juletråden: Gifter folk seg i kirken fordi det er fint der?
Ja, jeg mener at man ved å gifte seg i kirken ber om velsignelsen. Det er en del av ritualet man deltar aktivt i. At jeg ut fra dette skulle mene at den som er til stede ved en gudstjeneste også ber om velsignelse, forstår jeg ikke. Det kan være mange grunner til å oppsøke en gudstjeneste. Som noen sa i en annen tråd: Man kan oppsøke kirken på julaften eller ellers i året for å høre budskapet (det står mye klokt i Bibelen) og kloke ord fra en flink prest. Kirken er åpen for alle, heldigvis!
![]() |
![]() |
#184 |
Tvåtusentalssuffragett
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Spinn off av juletråden: Gifter folk seg i kirken fordi det er fint der?
Joda, min svigerinne hadde allerede avklart med presten at det var OK at jeg og mannen var faddere til vår nevø, til tross for at vi ikke står i statskirken, før hun spurte oss.
![]() |
Emneord |
kirke, kirkekjole, krigsfisker, religion, vielse |
|
|