|
Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Asylmottak i nabolagetJeg må motvillig innrømme at jeg hadde reagert med en viss skepsis. Jeg hadde absolutt utfordret skepsisen min og forsøkt etter beste evne å få en positiv innstilling. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Tittel og tittel....
|
![]() Sv: Asylmottak i nabolaget
Mellom 1000 og 1500 tror jeg det er snakk om, ikke flere enn 1500 iallefall, og det er jo maks og betyr ikke at det til enhver tid kommer til å være så mange.
![]() |
#23 |
Tøff i frakk
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Som du sier, det hadde vært en interessant problemstilling dersom saksbehandlingen faktisk gikk fort. Sånn som det er nå tror jeg det skaper flere problemer enn det løser at asylsøkere stues bort i store asylmottak i usentrale strøk. Jeg vil tro det må være et problem at små steder ikke har den infrastrukturen (helsetilbud, politi og lignende) som er en fordel å ha lett tilgjengelig når man tar imot potensielt traumatiserte mennesker til landet.
![]() |
#24 |
Passiv
|
![]() Sv: Asylmottak i nabolagetJeg hadde ikke reagert på det. Synes i grunnen det hadde vært litt spennende jeg. |
![]() |
![]() |
#25 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: Asylmottak i nabolagetHar hatt asylmottak som nærmeste nabo før - piece of cake.
![]() |
#26 |
Hogger i stein
Medlem siden: Nov 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Asylmottak i nabolagetTja, det bor rundt 2.600 mennesker på Andenes. Om vi forflytter oss til Oslo skulle vi 10 minutter med buss utenfor hovedstaden ha et aslymottak med rundt 200.000 asylanter. Det ville i hvert fall jeg synteas var i meste laget. Ellers irriterer det meg at UDI ofte driver med feilinformasjon. De sier at det skal komme "blandingsasylanter" og så kommer det kun enslige menn fra samme krigsherjede område. Og det er altså en forskjell her, spør du meg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
sporadisk
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
#29 |
Hvor: i et hus med fantatisk utsikt og med verdens beste naboer
Blogginnlegg: 31
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Asylmottak i nabolagetSpennede å lese ulike tanker rundt dette. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
⭐️⭐️⭐️
|
![]() Sv: Asylmottak i nabolagetJeg har ikke så mange tanker rundt det egentlig, jeg er litt sånn som avventer og ser hvordan det fungerer før jeg gjør meg opp en mening.
![]() |
#31 |
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Asylmottak i nabolagetJeg tror ikke jeg hadde brydd meg noe særlig. Jeg har bodd i nærheten av et asylmottak før og kan ikke si å ha noen dårlige erfaringer med det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Asylmottak i nabolagetJeg skjønner at man er skeptisk med en gang det skjer. Det er naturlig å være litt avventende i forhold til noe man ikke kjenner fra før.
![]() |
![]() |
#33 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Asylmottak i nabolagetJeg tror området her egentlig kunne ha vært godt egnet for et asylmottak (sentralt, tett befolket, middelklassestrøk), så det tror jeg ikke jeg ville hatt motforestillinger mot. Det finnes knapt (ikke vestlige) innvandrere i denne bydelen, så det hadde helt klart vært et pluss med mer flerkultur. Det er mange ressurssterke mennesker med sterke synspunkter i området, så jeg tror faktisk at forholdene omkring integrering i skole/barnehage ville ha blitt fulgt opp ganske bra også. |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Hogger i stein
Medlem siden: Nov 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hvordan er det der, har vi begynt på ordentlig i Norge nå med klasseinndeling? Jeg ser det i hvert fall oftere og oftere. Hvor går i såfall grensen mellom overklasse, middelklasse og underklassen? Finnes det en form for gausskurve på dette? |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
anglofil
![]() Sv: Asylmottak i nabolagetTrist tråd å lese. Jeg har bodd nær et asylmottak to ganger og opplevde overhode ikke noe problemer i forhold til det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
anglofil
Mener du at vi ikke har klasser i Norge? Vi liker ikke å bruke ordet men selvfølgelig har vi det. Vi har det i forhold til levekår, utrolig store forskjeller akkurat som det er f.eks i UK med tanke på hvor lenge folk f.eks lever i snitt. Dette henger nært sammen med sosial klasse, livsstil, utdannelse osv. Hvorfor tror du det er så store forskjeller i levekår mellom Oslo øst og vest? Nord og Sør? Det er faktisk sjokkerende store forskjeller i Norge og det handler jo om klasse, om vi liker det eller ikke. Aftenposten har skrevet mye om dette i det siste, brukt masse eksempler, skal se om de ligger på nett. |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
seru
|
Må forresten også legge til at jeg ikke har hørt noen motforestillinger ellers i nabolaget her, er faktisk litt overrasket over å lese denne tråden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
|
![]() Sv: Asylmottak i nabolagetLisa.. Hva tenker du om å plassere asylmottak hvor som helst? Det var jo ens nabolag en blir spurt om i tråden og jeg tror kanskje en del som har svart her ville svart annerledes om de hadde bodd andre steder.. Jeg vet ikke altså. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|