Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Parkeringskultur

Autofil Bilsnakk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-11-08, 19:14   #81
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Parkeringskultur

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Og de barna som ikke ser, får bare klare seg selv. Rett og rimelig.

Poenget var at mange rygger ut uten å kjøre på noen. Det er vel ikke der hovedfaren for barn og trafikk er. Så klart kan noe skje over alt hele tiden, men rygger man f.eks. sakte ut, og sjekker speil/ser bak, så skal det vel veldig godt gjøres.

Da er det en større fare med de som har kommet seg ut, ene eller andre veien, og gasser på på parkeringsplassen på vei mot veien. En bil i full fart er vanskeligere å møte og å stoppe.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-08, 19:15   #82
safran
saftig

safran sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Electronica, her.

Poenget var at mange rygger ut uten å kjøre på noen.

For en argumentasjon!

Gammel 28-11-08, 19:24   #83
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

For en argumentasjon!

Jepp. Det holder for meg. Er liksom ikke der man velger å legge hovedfokus. Jeg rygger eller kjører inn alt ettersom hva som er mest praktisk for utkjøring.
Er redd nok for så mye annet, at jeg må velg mine bekymringer med omhu.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-08, 20:22   #84
Bada-Bing
Pulled back in

Bada-Bing sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Der
Bada-Bing er populærBada-Bing er populærBada-Bing er populærBada-Bing er populær
Standard

Tja, vi har jo også de kronidiotene som suer gjennom gata vår der det er masse unger (inkludert barnehage) og biler på begge sider. Jeg vil jo påstå at de tar en større risiko enn noen som rygger ut fra en parkeringsplass. På den annen side er jo det et håpløst argument fra min side...
Jeg er enig at det er i teorien skummelt å rygge ut fra en parkeringsplass, men det er rett og slett en risk jeg velger å ta. Jeg ser ikke den som mere skummel enn å kjøre i Oslo sentrum på formiddagen.

Gammel 28-11-08, 20:34   #85
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Jeg er nazi på dette. Jeg synes faktisk at om man skal rundt og kjøre bil så skal man kunne rygge.

Jeg ble så forbannet på en dame i sommer, vi har en lang og smal vei til hytta og jeg møtte en bil som kom kjørende, hun var klart nærmest den større veien, men kunne ikke rygge hun da, sånn at jeg måtte rygge hele veien tilbake til der vi kunne kjøre forbi hverandre. Da mener jeg for alvor at hun bør ikke kjøre rundt, om hun ikke behersker så elementære kunnskaper, så får hun la bilen stå.

Helt enig med Esme her.

Jeg ryggeparkerer alltid, med mindre jeg har det travelt og skal ha med vogna. Somregel så ryggeparkerer jeg med såpass avstand til veggen at jeg får ut vogna for så å kjøre bilen nærmere veggen/kanten etc etter at vogna er tatt ut. Men det går ikke på veldig travle trange steder.
Jeg hater å kjøre med nesen først inn på en p-plass, det er jo så mye lettere å rygge på plass. Men skal man ha vogna ut av luke bak så må man nesten frontparkere (i mangel på bedre ord) av og til.

Jeg lar meg irritere av alle de som skal kline seg inntil bilen min, da særlig den siden stolen til Lille står. Eller de som parkerer utenfor meg (dobbelparkering) når jeg har lukeparkert.

Gammel 28-11-08, 20:51   #86
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mener jeg er flink både ift rygging og parkering.
Er dessuten ganske god på å bruke speil.

Jeg er dog ikke overbegeistret for parkeringshus, det er NEIMEN ikke mye å gå på når man parkerer der altså. :sur.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-08, 21:05   #87
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bada-Bing, her.

Tja, vi har jo også de kronidiotene som suer gjennom gata vår der det er masse unger (inkludert barnehage) og biler på begge sider. Jeg vil jo påstå at de tar en større risiko enn noen som rygger ut fra en parkeringsplass. På den annen side er jo det et håpløst argument fra min side...
Jeg er enig at det er i teorien skummelt å rygge ut fra en parkeringsplass, men det er rett og slett en risk jeg velger å ta. Jeg ser ikke den som mere skummel enn å kjøre i Oslo sentrum på formiddagen.

Enig. Jeg tror helst de som rygger på folk og andre biler, er skjødesløse folk som ikke ser seg for. Det kan selvsagt skje med alle, men det skjer nok helst i svært distré øyeblikk. Jeg har feks. sett folk som sitter og prater i mobiltelefonen mens de rygger ut i full fart uten å se seg for. For å si det sånn; dere ser aldri meg gjøre noe sånt.

Gammel 28-11-08, 22:10   #88
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Poenget var at mange rygger ut uten å kjøre på noen. Det er vel ikke der hovedfaren for barn og trafikk er. Så klart kan noe skje over alt hele tiden, men rygger man f.eks. sakte ut, og sjekker speil/ser bak, så skal det vel veldig godt gjøres.

Hvor mange barn er vel ikke pårygget, hjemme i egen gårdsplass opp gjennom årene? Og sjåføren står på sitt med at h*n både var forsiktig og så seg for... Men barn kommer fort, og der du aller minst forventer det.

Det hjelper kort og godt ikke hvor forsiktig man er.

Jeg rygga på en annen bil en gang. Og ja; jeg så meg for, både før og under rygging. Problemet var at den bilen ikke sto der da jeg satte meg inn i bilen, og da den kom og stoppet der den stoppet, så sto den i dødsonen min. Jeg forsto ikke en døyt da dunket kom, og jeg så vel ut som et vandrende spørsmålstegn da jeg kom ut. Husker jeg spurte mannen om hvor i huleste han kom fra...

Det ble noe materielle skader, men det ga jeg blaffen i. Jeg var bare glad det var en bil jeg tok, og ikke et barn...

Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-08, 22:11   #89
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Så man skal helst aldri rygge, annet enn inn på parkeringsplasser? Jeg orker ikke være så hysterisk. Av og til MÅ man parkere med nesa først, sånn er det rett og slett bare.

Gammel 28-11-08, 22:13   #90
Hønemor!
Superaktiv

Hønemor! sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Vestfold
Hønemor! har et hav av muligheter foran seg
Standard

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Jeg tar hensyn når jeg parkerer, ja, og kjører gjerne ut og inn et par ganger for å være sikker på at bilen står riktig. Etterhvert er jeg blitt en racer på å ryggeparkere, så jeg gjør det omtrent konsekvent. Men da passer jeg på at jeg ikke hindrer andre, står det mange biler bak meg kjører jeg bare rett inn på plassen og justerer etterpå.

Gammel 28-11-08, 22:24   #91
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Så man skal helst aldri rygge, annet enn inn på parkeringsplasser? Jeg orker ikke være så hysterisk. Av og til MÅ man parkere med nesa først, sånn er det rett og slett bare.

Å aldri skulle rygge er vel ikke en realitet. Jeg påpeker bare at det er tryggere å kjøre inn, for man har bedre oversikt da. Det hender jeg kjører inn selv, på steder og situasjoner hvor det er mest hensiktsmessig, men jeg er likefullt klar over at det er den nest beste måten.

Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-08, 02:32   #92
mrc
Bør lage seg en tittel selv

mrc sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Hvorvidt jeg kjører direkte inn eller rygger inn er avhengig av en haug faktorer knyttet til parkeringsplassen. Har man barnevogna med kan det være helt nødvendig å kjøre inn for å få ut vogna.

mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-08, 03:47   #93
Fargo
Hogger i stein

Fargo sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Fargo er populærFargo er populærFargo er populærFargo er populærFargo er populær
Standard

Har alle parkert nå, eller?

Fargo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-08, 13:30   #94
mrc
Bør lage seg en tittel selv

mrc sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fargo, her.

Har alle parkert nå, eller?

Vi er alle gått over til å lukeparkere langs trafikkert vei.

mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-08, 23:51   #95
Bada-Bing
Pulled back in

Bada-Bing sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Der
Bada-Bing er populærBada-Bing er populærBada-Bing er populærBada-Bing er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av mrc, her.

Vi er alle gått over til å lukeparkere langs trafikkert vei.

Gammel 03-12-08, 10:55   #96
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bada-Bing, her.

Hvort fort kan et barn egentlig springe? Som Carl Lewis? Unger spontanteleporterer ikke bak hengerfestet ditt. Så hvis man siger sakte bak til man er såpass ute at blindsonen er minimal vil du også få såpass oversikt at du kan se om det er barn der eller ikke.

Ja, rygger man sakte så reduserer man selvsagt risikoen voldsomt. Man gir også foreldre sjans til å reagere og snatche barnet, og barnet sjans til å stoppe og snu.

Men skal man rygge så langsomt så er det akkurat like kødannende som en litt mikkete rygging inn på parkeringsplassen. Jeg mikker som oftest litt, pluss at jeg alltid rygger langsomt (jeg har erfart blindsonen med et smell et par ganger for mye...), men bruker ikke mange sekundene mer enn en langsom utrygging, tror jeg.

Gammel 03-12-08, 10:59   #97
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er vel ikke der hovedfaren for barn og trafikk er.

Det tror jeg faktisk det er. En av hovedfarene, i hvert fall. Det er en relativt vanlig ulykkesgrunn for unger. Hvis jeg husker riktig så var en stor del av drepte barn i trafikken fotgjengere, og jeg mener at mange av dem er rygget på/over. (Men hvor jeg leste det?? )

Gammel 14-01-09, 00:25   #98
Avelonia
Gangster girl

Avelonia sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: I norge
Avelonia er populærAvelonia er populærAvelonia er populærAvelonia er populær
Standard

Jeg parkerer som oftes der jeg har goooooood plass, som regel kun først eller sist i rekken. Jeg går gjerne litt dit jeg skal også jeg da, nettopp fordi jeg vil være sikker på at jeg ikke få bulker i døra mi.
Jeg har ikke hatt lappen så lenge, så lukeparkering og trange plasse er uaktuelt for min del.
Om jeg parkere i parkeringshus, så parkerer jeg helst der jeg slipper å ha noen ved siden av meg.

Avelonia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-09, 00:29   #99
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Standard

Du bor ikke i en by, gjør du?

Man blir fort herdet, da.

Gammel 14-01-09, 00:36   #100
Left
Passiv

Standard

Var innom sykehuset i byen her en dag i forrige uke. Det var kommet masse snø, og da ser man jo ikke oppmerkingen for parkeringsplassene plutselig, så da var det helt greit å parkere på én og en halv plass for veldig mange. At det var plass til minst 1/3 til med biler er garantert
Jeg skulle heldigvis ikke på senvakt, for jeg kunne se for meg at det var ganske mange hissige ansatte som ikke fikk fra seg bilen sin til de skulle på jobb. Det er ikke mer enn akkurat med plasser når folk parkerer slik de skal, så irriterende at du må sette den fra deg slik at du risikerer å få bot. Eller- du er egentlig helt sikker på å få bot om du parkerer utenom oppmerkede plasser.

Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:19.