|
|
#81 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Parkeringskultur
Poenget var at mange rygger ut uten å kjøre på noen. Det er vel ikke der hovedfaren for barn og trafikk er. Så klart kan noe skje over alt hele tiden, men rygger man f.eks. sakte ut, og sjekker speil/ser bak, så skal det vel veldig godt gjøres. |
|
|
|
|
|
#83 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
Jepp. Det holder for meg. Er liksom ikke der man velger å legge hovedfokus. Jeg rygger eller kjører inn alt ettersom hva som er mest praktisk for utkjøring. |
|
|
|
|
|
#84 |
|
Pulled back in
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Der
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: ParkeringskulturTja, vi har jo også de kronidiotene som suer gjennom gata vår der det er masse unger (inkludert barnehage) og biler på begge sider. Jeg vil jo påstå at de tar en større risiko enn noen som rygger ut fra en parkeringsplass. På den annen side er jo det et håpløst argument fra min side...
|
|
|
|
#85 |
|
Metallica!!
|
Helt enig med Esme her.
|
|
|
#86 |
|
Erfaren nok
|
Sv: ParkeringskulturMener jeg er flink både ift rygging og parkering.
|
|
|
#87 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Enig. Jeg tror helst de som rygger på folk og andre biler, er skjødesløse folk som ikke ser seg for. Det kan selvsagt skje med alle, men det skjer nok helst i svært distré øyeblikk. Jeg har feks. sett folk som sitter og prater i mobiltelefonen mens de rygger ut i full fart uten å se seg for. For å si det sånn; dere ser aldri meg gjøre noe sånt.
|
|
|
#88 |
|
Må man ha en tittel?
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Hvor mange barn er vel ikke pårygget, hjemme i egen gårdsplass opp gjennom årene? Og sjåføren står på sitt med at h*n både var forsiktig og så seg for... Men barn kommer fort, og der du aller minst forventer det. |
|
|
|
|
|
#89 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Sv: ParkeringskulturSå man skal helst aldri rygge, annet enn inn på parkeringsplasser? Jeg orker ikke være så hysterisk. Av og til MÅ man parkere med nesa først, sånn er det rett og slett bare.
|
|
|
#90 |
|
Superaktiv
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Vestfold
![]() |
|
|
|
|
#91 |
|
Må man ha en tittel?
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Å aldri skulle rygge er vel ikke en realitet. Jeg påpeker bare at det er tryggere å kjøre inn, for man har bedre oversikt da. Det hender jeg kjører inn selv, på steder og situasjoner hvor det er mest hensiktsmessig, men jeg er likefullt klar over at det er den nest beste måten. |
|
|
|
|
|
#92 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: ParkeringskulturHvorvidt jeg kjører direkte inn eller rygger inn er avhengig av en haug faktorer knyttet til parkeringsplassen. Har man barnevogna med kan det være helt nødvendig å kjøre inn for å få ut vogna. |
|
|
|
|
|
#93 |
|
Hogger i stein
Medlem siden: Nov 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: ParkeringskulturHar alle parkert nå, eller? |
|
|
|
|
|
#96 |
|
Yes, we can!!
|
Ja, rygger man sakte så reduserer man selvsagt risikoen voldsomt. Man gir også foreldre sjans til å reagere og snatche barnet, og barnet sjans til å stoppe og snu.
|
|
|
#97 |
|
Yes, we can!!
|
Det tror jeg faktisk det er. En av hovedfarene, i hvert fall. Det er en relativt vanlig ulykkesgrunn for unger. Hvis jeg husker riktig så var en stor del av drepte barn i trafikken fotgjengere, og jeg mener at mange av dem er rygget på/over. (Men hvor jeg leste det??
|
|
|
#98 |
|
Gangster girl
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: I norge
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: ParkeringskulturJeg parkerer som oftes der jeg har goooooood plass, som regel kun først eller sist i rekken. Jeg går gjerne litt dit jeg skal også jeg da, nettopp fordi jeg vil være sikker på at jeg ikke få bulker i døra mi. |
|
|
|
|
|
#100 |
|
Passiv
|
Sv: ParkeringskulturVar innom sykehuset i byen her en dag i forrige uke. Det var kommet masse snø, og da ser man jo ikke oppmerkingen for parkeringsplassene plutselig, så da var det helt greit å parkere på én og en halv plass for veldig mange. At det var plass til minst 1/3 til med biler er garantert |
|
![]() |
|
|