|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Dramaking
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() |
Rødprikking i mangel av argumenter-Jeg har inntrykk av at det like gjerne gies røde prikker når "motstanderen" mangler argumenter, som at man er skrekkelig provosert over et innlegg. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
flisespikker
|
Sv: Rød-prikking i mangel av argumenterJeg tror absolutt den vanligste grunnen til at noen rødprikker er at de er provosert over et innlegg, ja. Om det er "hensikten"? Tja, noen særlig annen hensikt kan jeg ikke se. Prikkesystemet er ment for å gi tilbakemeldinger på innlegg - er man veldig negativ til et innlegg, er det sånn sett helt "korrekt" å rødprikke det.
|
|
|
#3 |
|
kamerat
|
Sv: Rød-prikking i mangel av argumenterDet er i og for seg ingen regler for rødprikking – sånn som systemet er, er man i sin fulle rett til å rødprikke for enhver negativ reaksjon – om det så er at man synes at vedkommende bruker stygg font eller har rar avatar. Det er derimot ikke fritt fram for å kalle folk alskens stygge ting som man ikke ville kalt dem i åpen tråd. Derfor er det også full anledning til å oute og/eller innrapportere prikkekommentarer.
|
|
|
#4 |
|
Dramaking
![]() ![]() |
Sv: Rød-prikking i mangel av argumenter
Synes personlig at det er mer sympatisk å først og fremst trekke frem positive ting, og belønne det. Er man uenig kunne "straffen" være at man ikke gir grønn prikk. De som er mest "populære" og med de beste innleggene vil jo da likevel komme best ut. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Pauset
|
Sv: Rød-prikking i mangel av argumenterEneste jeg kan irritere meg over er at man prikker for å si sitt, men ikke faktisk tar til motmæle å tråden. Noen er fullstendig fraværende, men må likevel si at man er dust i en prikk liksom |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Rød-prikking i mangel av argumenterJeg har aldri gitt noen en rød prikk og har heller ikke fått det. For meg er det ikke noe poeng, men jeg bryr meg heller ikke noe om at systemet er sånn. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Dramaking
![]() ![]() |
Skal man virkleig rødprikke for det? Det må da være en smakssak. Synes rødprikking i slike tilfeller minner om ren mobbing. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Dramaking
![]() ![]() |
Veldig enig i det. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
flisespikker
|
Jeg er også enig i at det generelt sett er "bedre" å argumentere mot når man er uenig, i stedet for å rødprikke - men det ene utelukker jo ikke det andre.
|
|
|
#10 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Rød-prikking i mangel av argumenterDe grønne prikkene er jo litt morsomme da. Jeg sparer på de! |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Pauset
|
Sv: Rød-prikking i mangel av argumenterDet er veldig få røde som omsettes her inne, så jeg gidder ikke henge meg opp i det. Noen ganger er de fortjent, andre ganger oppfatter jeg avsender som småfeig.. men men. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Ekvilist
|
Forhåpentligvis at folk slutter å bruke stygge fonter.
|
|
|
#14 |
|
flisespikker
|
Man skal ikke - man kan. Det er forskjell.
Hensikten er å gi folk flere muligheter til tilbakemelding. På samme måte som f.eks. ulike typer smileyer gir folk flere muligheter til å uttrykke seg. Jeg synes forumet og diskusjonene her for det meste fungerer veldig bra, så jeg synes absolutt det kommer noe godt ut av systemet slik det er i dag. (Om ikke annet, så kommer det ofte underholdende tråder ut av folks irritasjon over røde prikker.
|
|
|
#17 |
|
kamerat
|
Sv: Rød-prikking i mangel av argumenterDe som rødprikker for stygg font (og ja, de finnes), tar nok en smule lettere på rødprikkene enn det en del andre gjør. Og jeg synes i og for seg at det er fornuftig å ikke ta prikkesystemet så dødsens alvorlig
|
|
|
#18 |
|
kamerat
|
Sv: Rød-prikking i mangel av argumenterJeg rødprikket Joika.
|
|
|
#19 |
|
flisespikker
|
Mens jeg grønnprikket. (Ser dere - ikke engang moderatorene er enige om hvordan prikkesystemet skal brukes!)
|
|
|
#20 |
|
Dramaking
![]() ![]() |
Får vel bare akseptere at dere synes forumet blir rikere med denne type tilbakemeldinger. |
|
|
|
![]() |
| Emneord |
| klassiker, prikkesutring, rødprikking |
|
|