|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#441 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Rødprikking i mangel av argumenter
At man rødprikker sjefene.
|
|
|
#442 |
|
flisespikker
|
Nå når jeg tenkte jeg skulle være diskret og ikke røpe deg, Sitron. Men siden du sier det selv ...
|
|
|
#443 |
|
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Rødprikking i mangel av argumenterJeg tenkte egentlig på konkrete eksempler ettersom jeg ikke har startet opp den abstrakte delen av hjernen for dagen. :trøtt:
|
|
|
#444 |
|
Passiv
|
Det viser seg også at barn av foreldre som slenger med leppa om andre mennesker, har større sjanse for å ende opp med å mobbe andre. Jeg tror også at folk som rødprikker ofte og som sender disse pga uenighet eller tegnsetting, vil være mer tilbøyelig til å slenge med leppa om andre personer også IRL. Man endrer ikke personlighet totalt inne på nettet. |
|
|
|
#445 |
|
Borte
|
Sv: Rød-prikking i mangel av argumenter
Har du røyka sokkene dine eller?
|
|
|
#446 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Rødprikking i mangel av argumenterNæh, nå skal jeg slutte å liksom-engasjere meg i denne tråden.
|
|
|
#447 |
|
Hogger i stein
Medlem siden: Nov 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Kanskje et slikt kort for å påpeke at det heter "enda" fler og "ennå" ikke funnet ut? |
|
|
|
|
|
#449 |
|
Hogger i stein
Vi har hatt et lite foredrag, eller snarere fåredrag, om ironi tidligere her. Endte opp med at selv ikke en slags sokratisk jordmormetode klarte å klare opp for mottakeren. Får hive meg over sofistene neste gang. |
|
|
|
|
|
#450 |
|
Bedreviter
|
Du har nervene i orden, som flisespikker Padda. Det skal du ha.
Kilde: Bokmålsordboka |
|
|
|
|
|
#451 |
|
|
Ironi er muligens ikke din sterkeste side siden det mer hørtes ut som et slags forsøk på å være morsom på andres bekostning, dog uten den snerten som gjør at responsen fra publikum blir |
|
|
|
|
|
#452 |
|
sukk
Medlem siden: Jul 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Dette lærte jeg også på skolen, men i følge Språkrådet er "ennå" og "enda" likestilte når de brukes som tidsadverb (men ikke som gradsadverb). Språkrådet anbefaler heller ikke det ene fremfor det andre. Sist redigert av Turban Smukk : 02-12-08 kl 12:41. Årsak: For treig |
|
|
|
|
|
#453 |
|
Hogger i stein
Sv: Rødprikking i mangel av argumenterHar fått med meg språkrådets anbefaling, og den er vel grei nok den. Kom visst av at folk ikke klarte å se forskjell på de to der. Forøvrig er neppe det så rart, bladde opp i Riksmålsordboken - og forklaringen er på en hel side. Det har jeg aldri sett før. |
|
|
|
|
|
#454 |
|
Hogger i stein
Joda, det ble sneiet innom dette også. Det var akkurat der den kom om Sokrates, som en slags forklaring på at av de mange formene for ironi, så er det bare en som er ment å være morsom. Resten, eller de morsomme som ikke faller seg slik, kan skaffe deg rødprikker. |
|
|
|
|
|
#455 |
|
Leser
|
Jeg er ikke enig i dette. Jeg er enig i at miljøet på FP er bra, men jeg tror ikke det er fordi at folk får styre seg selv. Jeg tror det er fordi vi har veldig mange på dette forumet som setter en sterk (om enn ubevisst) føring for hvordan man skal oppføre seg. Sterke rollemodeller. (Det er meningen at du og mange andre skal ta dette som et kompliment forresten.
|
|
|
#456 |
|
|
Man kan glatt være ironisk uten å være morsom, og fortsatt unngå å virke som en brødgjøk. Har jeg hørt. |
|
|
|
|
|
#457 |
|
Dramaking
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() |
Sv: Rødprikking i mangel av argumenterJeg har fått veldig stor respekt for Ulvefar gjennom denne tråden! Han er i særklasse når det gjelder å se ting fra flere sider, være saklig og konstruktiv når det er det som etterlyses. Han har bidratt til å klargjøre en del ting for meg, bedre enn alle andre tilsammen. Skulle gjerne gitt blomster eller noe, men det høver seg vel ikke fra en mann til en annen..(?) Han er verdt å lytte til!
|
|
|
#458 |
|
Erfaren nok
|
Jeg tar gjerne litt blomster også.
|
|
|
#459 |
|
Dramaking
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() |
Sv: Rødprikking i mangel av argumenterNoen har stjålet bindestreken min!!
|
|
|
#460 |
|
Hogger i stein
Takk. |
|
|