Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Rødprikking i mangel av argumenter

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-12-08, 00:32   #401
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rødprikking i mangel av argumenter

Pingle som sutrer over usle 1,2%!

Gammel 02-12-08, 00:32   #402
Slettet bruker
Passiv

Standard

5.316 visninger. Fine tråden.

Svar med sitat
Gammel 02-12-08, 00:33   #403
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Jeg antok at du var edel og hjelpsom.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-08, 02:14   #404
Maylen
På lukket avdeling

Maylen sin avatar

Medlem siden: May 2007
Hvor: På lukket avdeling
Blogginnlegg: 3
Maylen er populærMaylen er populærMaylen er populærMaylen er populærMaylen er populærMaylen er populær
Standard

Sutres det enda over røde prikker? Ingen som har skjønt at det som regel kommer fler da?

Maylen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-08, 07:17   #405
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maylen, her.

Sutres det enda over røde prikker? Ingen som har skjønt at det som regel kommer fler da?

Ikke sant? Det står jo til og med her: http://www.foreldreportalen.no/forum...ad.php?t=37926

*hjelpsom*

Gammel 02-12-08, 07:51   #406
Fargo
Hogger i stein

Fargo sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Fargo er populærFargo er populærFargo er populærFargo er populærFargo er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Hvordan er ratioen gitt/fått ryktepoeng da?

Litt vanskelig (for meg) å regne ut her på morgenen. Jeg gir jo bare ett poeng bort, mens kan få flere enn ett poeng av mange. Men ratioen har vært til min fordel ja, det skal sies. På den andre siden synes jeg at jeg kommer meg. Dro på meg mange grønne her i helgen, og de her "ødelagt" for denne ratioen.

Fargo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-08, 09:14   #407
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maylen, her.

Det kommer tydeligvis alt an på sutringen.

Ingen tar meg alvorlig her.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-08, 09:24   #408
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Frøken Rattata, her.

Overskriften burde igrunnen redigeres, evt klistres.
Klassisk Tråd Til Trøst og Oppmuntring i Tunge Stunder.

På ingen måte. Man må selv finne ut av at lange tråder med intetsigende titler er de mest underholdende. En skal da ikke sy puter under armene på folk heller.

Opprinnelig lagt inn av Ulvefar, her.

Jeg er forresten heller ikke fornærma! Hei, jeg blir kalt mainstream! Og respektert! En veletablert alfahann! Keep it coming sier nå jeg!

Dette er ikke RL vet du. Her er du nok mainstream nok så det holder.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-08, 09:39   #409
Retz
Slim på hovednerven

Retz sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av canto, her.

-Jeg har inntrykk av at det like gjerne gies røde prikker når "motstanderen" mangler argumenter, som at man er skrekkelig provosert over et innlegg.

Mulig det er hensikten? Eller hva er egentlig den dype beveggrunnen for dette med røde prikker?

Mine grunner kan være så mange, bl.a:
Uenighet
Provokasjon
Sutring
Gjennomført dårlig språk (dialekt, sms-språk, slurv m/tegnsetting mm)
For mange smilefjes
Roping i form av caps lock og/eller mange utropstegn etter hverandre

Sitat:

Selv er jeg motstander av reality-preget som er overalt i samfunnet vårt. Det handler om å finne negative sider ved folk, det handler om å stemme ut folk osv.. Det er lite som handler om å lytte, dessverre. Er det virkelig slik at ingen andre enn en selv kan ha noen poenger som er verdt å ta med seg videre?

Jeg synes ikke samfunnet har et realitypreg. Min opplevelse er at folk flest er lyttende, ivaretakende og omsorgsfulle i forhold til hverandre og at de lett uttrykker det. Klart det finnes mennesker som ikke vil se positive sider hos andre, som leter etter feil og åpenbart finner en slags tilfredsstillelse i å påpeke dem, men disse utgjør ikke majoriteten.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-08, 10:11   #410
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Retz, her.

Jeg synes ikke samfunnet har et realitypreg. Min opplevelse er at folk flest er lyttende, ivaretakende og omsorgsfulle i forhold til hverandre og at de lett uttrykker det. Klart det finnes mennesker som ikke vil se positive sider hos andre, som leter etter feil og åpenbart finner en slags tilfredsstillelse i å påpeke dem, men disse utgjør ikke majoriteten.

Helt enig.

Gammel 02-12-08, 10:37   #411
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men uansett så er det jo faktum at mobbestatestikken stiger igjen. Og mye av mobbingen foregår på måter som man kan sammenligne med rødprikkingen her. Anonymt, over nett, over telefon, facebook etc.
Og selv om barna våre ikke er her (enda) - så ønsker jeg å prøve være en god rollemodell. Og jeg ønsker å ha fokus på det positive, ikke slenge dritt på bakrommet.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-08, 10:39   #412
Skvetten
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av guniss, her.

Men uansett så er det jo faktum at mobbestatestikken stiger igjen. Og mye av mobbingen foregår på måter som man kan sammenligne med rødprikkingen her. Anonymt, over nett, over telefon, facebook etc.
Og selv om barna våre ikke er her (enda) - så ønsker jeg å prøve være en god rollemodell. Og jeg ønsker å ha fokus på det positive, ikke slenge dritt på bakrommet.

En veldig god måte å si det på. Det at man ønsker å være saklig og konstuktiv dersom man skulle sende avgårde en rød prikk er viktig. Kanskje det er slik at noen kan føle seg mobbet dersom det kommer en storm av røde prikker.

Svar med sitat
Gammel 02-12-08, 10:44   #413
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men rødprikkingen er jo ikke anonym - jeg synes ikke det er helt sammenlignbart, dette. Negative eller kritiske tilbakemeldinger som gis direkte fra én person til en annen er da noe annet enn anonym mobbing? Jeg skal jo ikke nekte for at det er mulig å mobbe noen ved hjelp av rødprikker, men å si at rødprikker av den grunn er negative, blir som å si at telefon eller Facebook er forkastelig fordi det går an å mobbe noen via disse kanalene også.

Gammel 02-12-08, 10:55   #414
Retz
Slim på hovednerven

Retz sin avatar

Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har virkelig aldri sammenliknet mobbing med rødprikking. Rødprikking er kritikk, men med med mindre en bruker stadig er "etter" en annen bruker og benytter seg av ufine personkarakteristikker, så er det etter min mening absolutt ikke mobbing. At det er mulig å ta i bruk rødprikking som et verktøy til å mobbe er én sak, men kritiske tilbakemeldinger i seg selv er ikke mobbing eller drittslenging. Jeg oppfatter kritkk som bra og nyttig.

Gammel 02-12-08, 11:01   #415
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Men rødprikkingen er jo ikke anonym - jeg synes ikke det er helt sammenlignbart, dette. Negative eller kritiske tilbakemeldinger som gis direkte fra én person til en annen er da noe annet enn anonym mobbing? Jeg skal jo ikke nekte for at det er mulig å mobbe noen ved hjelp av rødprikker, men å si at rødprikker av den grunn er negative, blir som å si at telefon eller Facebook er forkastelig fordi det går an å mobbe noen via disse kanalene også.

Den er jo anonym på den måten at man ikke kjenner folka bak nickene her, som regel?

Jeg har virkelig aldri sammenliknet mobbing med rødprikking. Rødprikking er kritikk, men med med mindre en bruker stadig er "etter" en annen bruker og benytter seg av ufine personkarakteristikker, så er det etter min mening absolutt ikke mobbing. At det er mulig å ta i bruk rødprikking som et verktøy til å mobbe er én sak, men kritiske tilbakemeldinger i seg selv er ikke mobbing eller drittslenging. Jeg oppfatter kritkk som bra og nyttig.

Kritikk som er konstruktiv kan være bra, det mener jeg og. Men i og med vi har fått litt innblikk i en del av det som blir sagt i rødprikker her inne, så synes jeg ikke alltid det kan kalls konstruktivt.

Gammel 02-12-08, 11:12   #416
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Den er jo anonym på den måten at man ikke kjenner folka bak nickene her, som regel?

Men sånn sett er jo alt vi sier til hverandre her "anonymt" - prikkene er ikke noe mer anonyme enn ting som sies i trådene eller på PM. Så jeg synes fremdeles ikke argumentet for at prikker er verre enn andre måter å kommunisere på holder helt.

Kritikk som er konstruktiv kan være bra, det mener jeg og. Men i og med vi har fått litt innblikk i en del av det som blir sagt i rødprikker her inne, så synes jeg ikke alltid det kan kalls konstruktivt.

Igjen, i likhet med alt annet som sies på forumet. Det er jo ikke alt som skrives i trådene som er like seriøst eller konstruktivt eller bra eller viktig heller?

Gammel 02-12-08, 11:18   #417
Retz
Slim på hovednerven

Retz sin avatar

Standard

Nå er ikke jeg særlig godt kjent her inne ennå, så jeg svarer ut fra erfaringer fra andre fora som har prikkefunksjon. Jeg vet heller ikke hva du legger i begrepet "konstruktiv kritikk", folk har ofte har sin egen definisjon på dette ut fra hva som funker for dem personlig. Det er likevel et godt stykke fra kritikk som ikke blir oppfattet konstruktivt hos mottakeren til mobbing.

Gammel 02-12-08, 11:21   #418
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Standard

Men sånn sett er jo alt vi sier til hverandre her "anonymt" - prikkene er ikke noe mer anonyme enn ting som sies i trådene eller på PM. Så jeg synes fremdeles ikke argumentet for at prikker er verre enn andre måter å kommunisere på holder helt.

Nei, men det man sier på forumet er "åpent". Prikkene er på en måte skjult for de andre. Og da tror jeg det er lettere å si noe ufint der, enn i selve tråden.

Igjen, i likhet med alt annet som sies på forumet. Det er jo ikke alt som skrives i trådene som er like seriøst eller konstruktivt eller bra eller viktig heller?

Ikke?

Neida, så klart ikke. Men jeg mener uansett at kritikken er mer konstruktiv i trådene, der man ofte argumenterer for det man mener. Enn i prikkene.

Gammel 02-12-08, 11:23   #419
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes ikke røde prikker skal være forbeholdt saklige og konstruktive tilbakemeldinger. Jeg synes det er helt ok å fyre avgårde en "nå ble jeg forbanna-prikk". Men om det skal stå noe der, så får det være noe saklig som "nå ble jeg forbanna over holdningen du fremviser" eller "Hva med å innta en litt mer empatisk rolle neste gang du uttaler deg om dette emnet?". Har man lyst til å spy ut eder og galle, så får man la være, eller gjøre det i forumet slik at alle vi andre kan fortelle hvor lite OK det er, og så kan innlegget ligge der til skue for alle som kommer innom og leser og vitne om manglende selvkontroll. Da vet folk hvor en har en.

Gammel 02-12-08, 11:23   #420
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Standard

Nå er ikke jeg særlig godt kjent her inne ennå, så jeg svarer ut fra erfaringer fra andre fora som har prikkefunksjon. Jeg vet heller ikke hva du legger i begrepet "konstruktiv kritikk", folk har ofte har sin egen definisjon på dette ut fra hva som funker for dem personlig. Det er likevel et godt stykke fra kritikk som ikke blir oppfattet konstruktivt hos mottakeren til mobbing.

Om noen sier at jeg er en idiot, et nek, dum som et brød etc. Så synes jeg ikke det er veldig konstruktivt.

Svar

Emneord
klassiker, prikkesutring, rødprikking

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:51.