Sv: Rødprikking i mangel av argumenter
Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.
Men rødprikkingen er jo ikke anonym - jeg synes ikke det er helt sammenlignbart, dette. Negative eller kritiske tilbakemeldinger som gis direkte fra én person til en annen er da noe annet enn anonym mobbing? Jeg skal jo ikke nekte for at det er mulig å mobbe noen ved hjelp av rødprikker, men å si at rødprikker av den grunn er negative, blir som å si at telefon eller Facebook er forkastelig fordi det går an å mobbe noen via disse kanalene også.
Den er jo anonym på den måten at man ikke kjenner folka bak nickene her, som regel?
Opprinnelig lagt inn av Retz, her.
Jeg har virkelig aldri sammenliknet mobbing med rødprikking. Rødprikking er kritikk, men med med mindre en bruker stadig er "etter" en annen bruker og benytter seg av ufine personkarakteristikker, så er det etter min mening absolutt ikke mobbing. At det er mulig å ta i bruk rødprikking som et verktøy til å mobbe er én sak, men kritiske tilbakemeldinger i seg selv er ikke mobbing eller drittslenging. Jeg oppfatter kritkk som bra og nyttig.
Kritikk som er konstruktiv kan være bra, det mener jeg og. Men i og med vi har fått litt innblikk i en del av det som blir sagt i rødprikker her inne, så synes jeg ikke alltid det kan kalls konstruktivt.