Sv: Å snike i køen i butikker
Opprinnelig lagt inn av Enhjørning, her.
Jeg har aldri i mitt liv vært så flau som da pappa snek meg i innsjekkingskø på en fullstappet flyplass.
Greit, jeg hadde lovlig dårlig tid (fordi neket på bilettkontoret ikke fant reservasjonen min ), men jeg syntes ikke det var greit å brøyte seg frem på den måten pappa gjorde (med meg og kofferten på slep) heller.
Det er en uting, rett og slett.
Det er jeg ikke enig i; jeg synes det er veldig lov å "snike" i køen hvis man faktisk har en god grunn til det, som for eksempel når man holder på å miste et fly eller har en syk unge med seg på apoteket (som var de to første situasjonene jeg kom på der jeg selv har "sneket").
Jeg pleier å gjøre det med mange smilende unnskyldninger og prøver så godt jeg kan å forklare situasjonen, men det er alltids noen som ikke oppfatter eller ikke vil skjønne og som blir sure, men det gir jeg jamt blaffen i når jeg er i slike situasjoner.
Jeg har i perioder reist mye, og jeg har enda til gode å bli irritert på folk som lett panisk, men med en hyggelig unnskyldning har gått foran meg i køen i sikkerhetskontrollen på Gardermoen. Jeg skjønner faktisk at folk som holder på å miste et fly velger å snike i køen fremfor å miste flyet.
|