Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Lar du bilen stå og gå på tomgang for å varme opp/avise?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-12-08, 20:06   #81
Matir
Aktiv

Medlem siden: Nov 2008
Matir er litt kul
Standard

Sv: Lar du bilen stå og gå på tunggang for å varme opp/avise?

Ja, deg gjør jeg.
Og jeg har hybridbil, så motoren kobler ut og lar batteriet jobbe innimellom.
Itillegg kjører jeg mer miljøvennlig med hybridbilen hvis den er varm før jeg begynner å kjøre.

Matir er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-08, 20:14   #82
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lar du bilen stå og gå på tomgang for å varme opp/avise?

Jeg lar bilen gå de minuttene det tar å skrape is.

Gammel 11-12-08, 20:37   #83
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Robyn, her.

Og selvsagt kjørte de store, tunge 4 hjulstrekkere.

Hvorfor denne negative holdningen til store 4 hjulstrekkere?

Det er faktisk ikke slik at de nødvendigvis er verstingene på veiene, noe svært mange tror.

Mange nyere store biler bruker faktisk mindre drivstoff enn mange mindre biler, og de er utstyrt slik at CO2 utslippene er små i forhold til mange andre biler.

Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-08, 20:40   #84
Pelikan
Tåler regn

Pelikan sin avatar

Hvor: Home, but not alone
Blogginnlegg: 24
Pelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de fleste
Standard

Jeg innrømmer at akkurat der er jeg et miljøsvin. Lar den stå å gå i 10 minutters tid om morningen, mens jeg tar meg en kaffe. :legger hodet klar til hogg:

Pelikan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-08, 21:00   #85
Travolta
Erfaren

Travolta sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Oslo
Travolta er populærTravolta er populærTravolta er populærTravolta er populær
Standard

Ja, det gjør jeg, og i alle fall når lillesøster skal være med. Jeg har god samvittighet

Travolta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-08, 21:34   #86
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Jeg lar bilen gå på tomgang mens jeg skraper ja.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-08, 21:34   #87
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Når jeg tenker meg om: I høst, før vi hadde fått tømt garasjen og det var noen snømorgener, så sendte jeg ut 6-åringen mens jeg kledde de to minste. Når jeg kom ut så var det meste av bilen skrapet og kostet.

Gammel 11-12-08, 21:43   #88
*PuFF*
Nybegynner

Medlem siden: Oct 2007
*PuFF* har et hav av muligheter foran seg
Standard

bare når jeg skraper.

*PuFF* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-08, 21:48   #89
Ole Brumm
er her

Ole Brumm sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Jeg lar bilen gå på tomgang mens jeg skraper om den står ute, men nå er det jo plass til (den ene) bilen i garasjen, det er utrolig deilig å slippe å skrape bil.

Opprinnelig lagt inn av guniss, her.

Men tipper minus 10 i Bergen ikke er mye verre enn minus 20 her.
Som vi har hatt noen dager nå.

Det kommer helt ann på, husker en gang jeg hadde vært i Harstad på fjellet i 30 minus og reiste hjem til vestlandet med 11 minus. Trudde jeg skulle fryse fordervet og ville tilbake til 30 minus.

Gammel 11-12-08, 21:50   #90
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ole Brumm, her.

Det kommer helt ann på, husker en gang jeg hadde vært i Harstad på fjellet i 30 minus og reiste hjem til vestlandet med 11 minus. Trudde jeg skulle fryse fordervet og ville tilbake til 30 minus.

Jeg synes det generelt er kaldere i Stvgr enn på Østlandet - fuktig, vind og lett avkjølt "trumfer" vindstille og -25 grader.

Gammel 11-12-08, 21:50   #91
Hønni

Hønni sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 38
Hønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lar du bilen stå og gå på tunggang for å varme opp/avise?

Opprinnelig lagt inn av Miromurr, her.

Jeg starter den når jeg kommer ut, og lar den stå og gå mens jeg skraper.

Hønni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-08, 21:53   #92
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Jeg synes det generelt er kaldere i Stvgr enn på Østlandet - fuktig, vind og lett avkjølt "trumfer" vindstille og -25 grader.

Åh? Jeg synes det er helt omvendt og har diskutert dette med andre som har samme erfaring. Oslo er et kuldehelvete, her er det tropevarme om vinteren i forhold til der, synes jeg/vi. Jeg og krystallklart ble fort enige om at vi aldri mer frivillig reiser til Oslo om vinteren, det var helt grusomt i går. Vi frøs sånn at vi nesten ikke klarte å snakke. Da vi kom hjem til Stavanger igjen var det jo fremdeles kaldt, men i forhold til i Oslo var det nesten som å komme til syden.

Gammel 11-12-08, 21:55   #93
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Helt uenig. Stvgr er bra når det ikke blåser og er regn, men hvor ofte skjer det, liksom? Temperaturen oppleves mye kaldere med en gang fuktighet og vind er involvert.

Gammel 11-12-08, 21:57   #94
Misteri
Opp og ned

Misteri sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Jeg lar den stå og gå mens jeg skraper bilen, må det pga. dugg også.

Gammel 11-12-08, 21:58   #95
Bergensis
Ventar stadig på vår

Bergensis sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Minusgrader i tørr og stille luft er definitivt mykje meir behageleg enn minusgrader her på vestlandet med høg luftfuktighet og konstant vind av variabel styrke.

Gammel 11-12-08, 21:58   #96
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Den står ikke på nei. Dvs skulle gjerne hatt den på mens jeg skrapet, men iom at jeg klarte låse meg ute av bilene en gang, så har jeg slutta med det også. Har altså ikke noe med miljøet å gjøre, kun egoistiske motiver.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-08, 21:58   #97
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Helt uenig. Stvgr er bra når det ikke blåser og er regn, men hvor ofte skjer det, liksom? Temperaturen oppleves mye kaldere med en gang fuktighet og vind er involvert.

Hehe ja, det er jammen ikke ofte det ikke blåser og regner her. Men jeg synes altså det er EKSTREMT mye kaldere i Oslo enn i Stavanger, har vært i Oslo de tre siste vintrene og har nesten følt det som å komme til syden når jeg kom hjem. Grøss! Husker godt da jeg reiste til Oslo for å opereres, da dro jeg hjemmefra (i januar) i tynn jakke med t-skjorte under, og kom til et kuldehelvete som ikke kan beskrives med ord. Jeg grein nesten da jeg gikk ut av bilen i Oslo. Jeg får frysninger bare jeg tenker på det.

Gammel 11-12-08, 22:01   #98
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Standard

Ullundertøy, Iset. Ullundertøy.

Gammel 11-12-08, 22:03   #99
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Ja, jeg føler ikke jeg trenger det her, men skal jeg til Oslo en vinter til, reiser jeg IKKE uten skikkelig ull på kroppen!

Gammel 11-12-08, 22:05   #100
Fluke
Bør lage seg en tittel selv

Fluke sin avatar

Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er enig med Veronal.
I Oslo oppleves kulden mye "greiere" enn i Stavanger. I Trøndelag er kulden også "greiere", så jeg tenker Guniss kan få se en overraskelse i Bergen.

Men altså: -10 er KALDT uansett hvor man er.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:23.