|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#81 |
Aktiv
Medlem siden: Nov 2008
![]() |
![]() Sv: Lar du bilen stå og gå på tunggang for å varme opp/avise?Ja, deg gjør jeg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Må man ha en tittel?
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Lar du bilen stå og gå på tomgang for å varme opp/avise?
Hvorfor denne negative holdningen til store 4 hjulstrekkere? |
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Tåler regn
|
![]() Sv: Lar du bilen stå og gå på tomgang for å varme opp/avise?Jeg innrømmer at akkurat der er jeg et miljøsvin. Lar den stå å gå i 10 minutters tid om morningen, mens jeg tar meg en kaffe. :legger hodet klar til hogg: |
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Erfaren
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Lar du bilen stå og gå på tomgang for å varme opp/avise?Ja, det gjør jeg, og i alle fall når lillesøster skal være med. Jeg har god samvittighet |
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Lar du bilen stå og gå på tomgang for å varme opp/avise?Jeg lar bilen gå på tomgang mens jeg skraper ja. |
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Lar du bilen stå og gå på tomgang for å varme opp/avise?Når jeg tenker meg om: I høst, før vi hadde fått tømt garasjen og det var noen snømorgener, så sendte jeg ut 6-åringen mens jeg kledde de to minste. Når jeg kom ut så var det meste av bilen skrapet og kostet.
![]() |
#88 |
Nybegynner
Medlem siden: Oct 2007
![]() |
![]() Sv: Lar du bilen stå og gå på tomgang for å varme opp/avise?bare når jeg skraper. |
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
er her
|
![]() Sv: Lar du bilen stå og gå på tomgang for å varme opp/avise?Jeg lar bilen gå på tomgang mens jeg skraper om den står ute, men nå er det jo plass til (den ene) bilen i garasjen, det er utrolig deilig å slippe å skrape bil.
Det kommer helt ann på, husker en gang jeg hadde vært i Harstad på fjellet i 30 minus og reiste hjem til vestlandet med 11 minus. Trudde jeg skulle fryse fordervet og ville tilbake til 30 minus.
![]() |
#90 |
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
Jeg synes det generelt er kaldere i Stvgr enn på Østlandet - fuktig, vind og lett avkjølt "trumfer" vindstille og -25 grader.
![]() |
#92 |
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
Åh? Jeg synes det er helt omvendt og har diskutert dette med andre som har samme erfaring. Oslo er et kuldehelvete, her er det tropevarme om vinteren i forhold til der, synes jeg/vi. Jeg og krystallklart ble fort enige om at vi aldri mer frivillig reiser til Oslo om vinteren, det var helt grusomt i går. Vi frøs sånn at vi nesten ikke klarte å snakke. Da vi kom hjem til Stavanger igjen var det jo fremdeles kaldt, men i forhold til i Oslo var det nesten som å komme til syden.
![]() |
#93 |
Etylbarbital
![]() Sv: Lar du bilen stå og gå på tomgang for å varme opp/avise?Helt uenig. Stvgr er bra når det ikke blåser og er regn, men hvor ofte skjer det, liksom?
![]() |
#95 |
Ventar stadig på vår
Medlem siden: Apr 2007
![]() Sv: Lar du bilen stå og gå på tomgang for å varme opp/avise?Minusgrader i tørr og stille luft er definitivt mykje meir behageleg enn minusgrader her på vestlandet med høg luftfuktighet og konstant vind av variabel styrke.
![]() |
#96 |
Pauset
|
![]() Sv: Lar du bilen stå og gå på tomgang for å varme opp/avise?Den står ikke på nei. Dvs skulle gjerne hatt den på mens jeg skrapet, men iom at jeg klarte låse meg ute av bilene en gang, så har jeg slutta med det også. Har altså ikke noe med miljøet å gjøre, kun egoistiske motiver. |
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
Nymotens gammeldags
Hehe ja, det er jammen ikke ofte det ikke blåser og regner her. Men jeg synes altså det er EKSTREMT mye kaldere i Oslo enn i Stavanger, har vært i Oslo de tre siste vintrene og har nesten følt det som å komme til syden når jeg kom hjem. Grøss! Husker godt da jeg reiste til Oslo for å opereres, da dro jeg hjemmefra (i januar) i tynn jakke med t-skjorte under, og kom til et kuldehelvete som ikke kan beskrives med ord. Jeg grein nesten da jeg gikk ut av bilen i Oslo. Jeg får frysninger bare jeg tenker på det.
![]() |
#98 |
Etylbarbital
![]() Sv: Lar du bilen stå og gå på tomgang for å varme opp/avise?Ullundertøy, Iset. Ullundertøy.
![]() |
#99 |
Nymotens gammeldags
![]() Sv: Lar du bilen stå og gå på tomgang for å varme opp/avise?Ja, jeg føler ikke jeg trenger det her, men skal jeg til Oslo en vinter til, reiser jeg IKKE uten skikkelig ull på kroppen!
![]() |
#100 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Lar du bilen stå og gå på tomgang for å varme opp/avise?Jeg er enig med Veronal.
![]() |
|
|