|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#161 |
Frøken
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Enkelte folk har lite vett
![]() |
#162 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Re: Sv: Enkelte folk har lite vett
Et av dem mest tåpelige innleggene så langt. Virkelig. Ingen av våre venner...
Nettopp! |
![]() |
![]() |
![]() |
#163 |
Ringskrømt
|
Hvis det er noen som representerer NM i denne tråden, er det deg, Nora H og rine, altså. Makan til nek.
Det er krav om å bruke sikkerhetsbelte til de over 160 også. |
![]() |
![]() |
![]() |
#164 |
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Re: Sv: Enkelte folk har lite vett...
"Natten her, er ikke bare et stjernevær. Den er summen av livet og alt som er!" (-André Bjerke.) Sist redigert av Aminta : 12-12-08 kl 13:34. Årsak: Neh, gadd ikke snakke med neket alikevel. |
![]() |
![]() |
![]() |
#165 |
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
![]() Re: Sv: Enkelte folk har lite vett
Jepp. Men det gjør jo tråden litt mer artig med en gang.
![]() |
#167 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() Sv: Enkelte folk har lite vettJeg fatter ikke hvorfor noen føler for å forsvare det å ikke sikre barna sine i bil. Man bryter loven og det er potensielt livsfarlig. Hva er det å diskutere?!
![]() |
#168 |
Multitaskingmaniac
|
![]() Sv: Enkelte folk har lite vettAltså, man kan krangle om hvem som er minst oppegående eller domme som brød. De som bruker tid på å irritere seg over andre eller de som unødvendig utsetter barna for farlige situasjoner. Jeg lurer litt på hvorfor folk velger (for det er et valg) å sette et så lite barn foran i bilen uten forsvarlig sikring. Er det for lite informasjon om bilsikring? Her inne er det jo en selvfølge at man sikrer barnet forsvarlig men det er det tydeligvis ikke rundt om i landet..er det fordi folk ikke vet hvor farlig det er?
![]() |
#169 |
Passiv
|
|
![]() |
![]() |
#170 |
Passiv
|
Ærre mulig... |
![]() |
![]() |
#172 |
Magisk
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
For å gjenta meg selv så har jeg ikke et slepphendt forhold til bilsikring, men forståelse for at foreldre kan gjøre dumme ting i blant. Som sagt så har jeg selv aldri kjørt med barnet mitt usikret i bil, men jeg dømmer ikke andre uten å kjenne dem eller noe av historien bak for hvorfor de gjør som de gjør.
![]() |
#173 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() Sv: Enkelte folk har lite vettDet er jo litt forskjell på å gjøre "dumme ting i stressa tilstand" og det å faktisk bryte loven og bevisst utsette barnet for mulig døds-/skaderisiko. Jeg har som sagt nulltoleranse for det å kjøre med barna usikret i bilen, og jeg ser virkelig ingen grunn som er god nok til at folk skal gjøre det, så ja jeg dømmer.
![]() |
#174 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hvis noen utsetter ungene for livsfare og bryter loven ved å kjøre med barna usikret når de blir stressa, så bør de ikke ha sertifikat. |
![]() |
![]() |
![]() |
#175 |
Ringskrømt
|
Hva er problemet ditt egentlig? Tror du ikke folk snakker sant når de sier at det ville de aldri gjort, eller er det det at de skriver det (og ikke holder det for seg selv) som er problemet? På diskusjonsforum dukker det stadig vekk opp tråder om noen man har sett eller hørt. Jeg skrev akkurat en tråd om et ubehagelig møte med en semitrailer for litt siden, og det var litt min måte å avreagere på. Samtidig kunne jeg plukke opp råd og tips for veien videre, hvem jeg burde kontakte osv. Det var veldig greit å kunne lese om andres erfaringer også. |
![]() |
![]() |
![]() |
#177 |
This is normal!
|
Jeg ser ikke en eneste god grunn for å kjøre med unger usikret i bil, og jeg dømmer de som gjør det. Gjerne nord og ned.
![]() |
![]() |
#178 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Det er helt tydelig at du ikke evner å oppfatte budskapet i en en tekst, hvis konklusjonen din er at jeg har et slepphendt syn på bilsikring.
Jeg har ikke sagt at det er OK å ikke sikre barn i bil. Snart på tide å få det med seg? Sist redigert av rine : 12-12-08 kl 16:24. |
![]() |
![]() |
![]() |
#179 |
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
![]() Re: Enkelte folk har lite vett
Ja, nettopp, bra skrevet!
![]() |
#180 |
ctrl+z
|
Jeg kan bare snakke for meg selv, men det er ikke det jeg forsvarer. Jeg er bare så fryktelig lei av "Vet du hva naboen gjorde??"-trådene. Det er bestandig de samme som hauser seg opp og skal skrive brev og leserinnlegg og sende sms og what not. Jeg blir matt.
![]() |
|
|