|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
Se resultatene: Skal barnet delta i julegudstjeneste i regi av skole eller barnehage? | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() ![]() |
159 | 76,08% |
Nei |
27 | 12,92% |
Vet ikke |
3 | 1,44% |
Annet |
20 | 9,57% |
Deltakere: 209. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#41 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Skal du la barnet/barna delta på julegudstjeneste i regi av skole/barnehage i år?Snuppa skal i skolegudstjeneste med barnehagen. Knerten skal ikke, men det fordi det er midt i sovetiden hans.
![]() |
![]() |
#42 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Skal du la barnet/barna delta på julegudstjeneste i regi av skole/barnehage i år?Barnehagen vår har tur til kirken, de skal dit nå til uken. Mine barn skal bli med til kirken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Multitasker
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Her ;)
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Skal du la barnet/barna delta på julegudstjeneste i regi av skole/barnehage i år?Barnehagen til Lillemann skal heldigvis ikke i kirken på julegudstjeneste. De hadde tilbud om å være med på krybbevandring tidligere denne uken, men småbarnsavd. lot være å dra. Og det passet meg egentlig helt utmerket..
![]() |
#44 |
maler
|
![]() Sv: Skal du la barnet/barna delta på julegudstjeneste i regi av skole/barnehage i år?Si meg, er det vanlig at det er denne julegudstjenesten som er juleavslutningen? Jeg har oppfattet det som en formidling av tradisjon i skolen, avslutningen har kommet i tillegg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
I tropene
Medlem siden: Jun 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Skal du la barnet/barna delta på julegudstjeneste i regi av skole/barnehage i år?Kan ikke tenke meg at vår barnehage skal i noen gudstjeneste.
![]() |
#46 |
Passiv
|
![]() Sv: Skal du la barnet/barna delta på julegudstjeneste i regi av skole/barnehage i år?Barnehagen har ikke noe slikt opplegg. På skolen har juleevangeliet vært tema i et par uker nå, og ungene skal fremføre det og julesanger på foreldreavslutningen. Jeg tror ikke det er planlagt noen kirketur. |
![]() |
![]() |
#47 |
kan tilsettes alkohol
|
![]() Sv: Skal du la barnet/barna delta på julegudstjeneste i regi av skole/barnehage i år?Ja, mine barn får være med i kirken.
Og de har en slik type avslutning i også, i tillegg til juleavslutning med foreldre, nissefest, julefrokost og gang rundt juletreet. Det er ikke plass til flere avlsutninger.
![]() |
#48 |
Ute på tur
|
![]() Sv: Skal du la barnet/barna delta på julegudstjeneste i regi av skole/barnehage i år?Vår barnehage går ikke i kirken før jul, men hadde de gjort det så skulle Junior ha blitt med.
![]() |
#49 |
Pauset
|
![]() Sv: Skal du la barnet/barna delta på julegudstjeneste i regi av skole/barnehage i år?
Du må gjerne være skeptisk, men vi var veldig obs og skeptiske til å ha kateketen der. Sist gang forkynte hun og det ville vi ikke ha noe av. Rektor hadde skrevet brev i forkant og presisert dette. Jeg jobber på en skole med en stor prosent barn med minoritetsbakgrunn. Der er de ganske bevisst på dette. |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Skal du la barnet/barna delta på julegudstjeneste i regi av skole/barnehage i år?
Det er ikke vanlig i det hele tatt. På de skolene jeg har jobbet på, pleier ikke julegudstjenesten være siste dagen. Da er det julekos i klasserommet.
Jeg får ta ditt ord for det, men jeg synes det høres litt "på kanten" ut å ha en kateket i klasserommet for å legge fram juleevangeliet. Selv om det blir presentert i fortellingsform. Det høres ikke ut som om det kan forsvares i henhold til det nye faget. |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Skal du la barnet/barna delta på julegudstjeneste i regi av skole/barnehage i år?De små har allerede vært i kirka med barnehagen. Storebror skal i kirka med skolen nest siste skoledag og jeg skal siste skoledag med elevene mine (de som ikke velger noe annet
![]() |
#52 |
Aktiv
Medlem siden: Jan 2007
![]() |
![]() Sv: Skal du la barnet/barna delta på julegudstjeneste i regi av skole/barnehage i år?Både bhg og skole skal i kirken (skolen har vært) før jul. Begge fikk/får være med. Jeg er av den formening at skal de kunne gjøre et aktivt valg noen gang, må de vite litt om hva de velger eller velger bort (om man kan kalle det å velge).
![]() |
#53 |
Erfaren
Medlem siden: Feb 2008
![]() Sv: Skal du la barnet/barna delta på julegudstjeneste i regi av skole/barnehage i år?Store har selv valgt å gå i kirka . Bhg går ikke . Men hadde de så hadde minien vært med . Hun har allerede et tempel besøk bak seg i høst . |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
|
![]() Sv: Skal du la barnet/barna delta på julegudstjeneste i regi av skole/barnehage i år?Annet: De går ikke i kirken.
![]() |
#55 |
Audacious
|
![]() Sv: Skal du la barnet/barna delta på julegudstjeneste i regi av skole/barnehage i år?Nei, verken skole eller barnehage. På skolen arrangeres det et livssynsnøytralt alternativt opplegg. I barnehagen skulle de ordne det på enellerannen måte, det kommer en for å holde gudstjeneste i barnehagen fikk vi beskjed om i dag, men han skulle holde to stykker, så Plutten skal vel på besøk til avdelingene som ikke blir preket for.
![]() |
#56 |
Gå heim, kyss din kvardag
Hvor: Buskerud
![]() Sv: Skal du la barnet/barna delta på julegudstjeneste i regi av skole/barnehage i år?De skal i kirken, og der skal de i hvert fall snakke med presten. Om det er gudstjeneste vet jeg ikke. Hun er i kirken og synger hver uke, så dette komme til å bli koselig for henne.
![]() |
#57 |
Må man ha en tittel?
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Skal du la barnet/barna delta på julegudstjeneste i regi av skole/barnehage i år?Ja, begge mine skal være med nå til uka når skolen skal avgårde. |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
intro
|
![]() Sv: Skal du la barnet/barna delta på julegudstjeneste i regi av skole/barnehage i år?Det har ikke vært snakk om noen gudstjeneste. Og hadde det vært, ville hun nok ha fått gå sammen med de andre, ja.
![]() |
![]() |
#60 |
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Skal du la barnet/barna delta på julegudstjeneste i regi av skole/barnehage i år?JA det skal de
![]() |
|
|