Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Skal du la barnet/barna delta på julegudstjeneste i regi av skole/barnehage i år?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Skal barnet delta i julegudstjeneste i regi av skole eller barnehage?
Ja 159 76,08%
Nei 27 12,92%
Vet ikke 3 1,44%
Annet 20 9,57%
Deltakere: 209. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-12-08, 19:22   #1
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Skal du la barnet/barna delta på julegudstjeneste i regi av skole/barnehage i år?

Jeg ser temaet er diskutert, men har ikke fått med meg om det har blitt pollet. Skal barnet ditt/barna dine delta på skolegudstjeneste eller barnehagegudstjeneste nå før jul? Eller skal de gjøre noe annet den stunden?

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-08, 19:24   #2
Laura
Aktiv

Laura sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Laura har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Skal du la barnet/barna delta på julegudstjeneste i regi av skole/barnehage i år?

Jeg kan ikke svare siden jeg har barnehagebarn, og dei er ikke i kirka. Men hadde det vært et program, så hadde dei reist.

Vi går som regel i kirka julaften.

Gammel 12-12-08, 19:26   #3
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skal du la barnet/barna delta på julegudstjeneste i regi av skole/barnehage i år?

Å, har ikke alle barnehager julegudstjeneste? Vår barnehage skal i kirken neste uke, og jeg er i tvil om hva jeg skal gjøre. Jeg vurderer å bli med og forklare guttungen litt underveis om hva som skjer. Hvis det passer å ta fri fra jobb tror jeg at jeg velger den varianten. Men jeg er ikke veldig begeistret.

Gammel 12-12-08, 19:28   #4
tutta
Passiv

Standard

Har også barn i barnehage og der går de heller ikke i kirken.

Svar med sitat
Gammel 12-12-08, 19:29   #5
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror ikke det har vært snakk om julegudstjeneste i noen av barnehagene Poden har vært i. Det er mulig det er det nå når han har begynt på skolen, og i så fall skal han nok delta.

Gammel 12-12-08, 19:30   #6
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Ikke barnehagen, men skolen. De var der på onsdag, og hadde en fin tur. Han kunne ikke si så mye om hva presten sa, men husket at de sang masse. Og at de gikk i flokk til og fra, en spennende gåtur.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-08, 19:32   #7
Minerva
guru advisor

Minerva sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: I de dype skoger
Blogginnlegg: 157
Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

Har ikke noe problem med at storebror besøker kirken med barnehagen, nei. Heller ikke moskeen for den saks skyld.

Minerva er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-08, 19:33   #8
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Ja. De var i kirken på onsdag. Som ansatt i barnehagen har jeg vært med flere ganger og syns det er et fint opplegg.

Gammel 12-12-08, 19:34   #9
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg svarte annet, siden barnehagen her ikke har tradisjon for å gå i kirken til jul. Dersom tilbudet hadde vært der vet jeg ikke helt hva jeg hadde gjort. Skulle han ha gått, så ville jeg nok ha vært med. Antageligvis hadde vi takket nei til tilbudet.

(Hva gjør barna i barnehagen som ikke deltar på gudstjeneste? De har vel ingen tavle å tegne på? )

Gammel 12-12-08, 19:38   #10
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

(Hva gjør barna i barnehagen som ikke deltar på gudstjeneste? De har vel ingen tavle å tegne på? )

Jeg etterlyste alternativt opplegg i vår barnehage, og det har nå gått ut en mail om at barn som ikke vil delta kan være i småbarnsavdelingene imens. Akkurat det ville min gutt blitt jublende glad for (han er skrekkelig begeistret for babyene), så her har vi altså et godt alternativ. Jeg er mest i stuss fordi jeg tror han ville syntes det er moro å være på tur med barnehagen, og at det nok kan være spennende å se en kirke.

Gammel 12-12-08, 19:42   #11
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

I vår barnehage har vi ikke noe spesielt opplegg. De som ikke skal være med er på besøk på ei anna avdeling. Alle avdelingene drar ikke samme dag, og småbarnsavdelinga drar ikke i det hele tatt.

Gammel 12-12-08, 19:45   #12
Callisto
Bør lage seg en tittel selv

Callisto sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bergen
Callisto er populærCallisto er populærCallisto er populærCallisto er populærCallisto er populærCallisto er populær
Standard

Stemte Annet.
Ingen julegudstjeneste i regi av barnehagen.
Hun hadde nok fått bli med om de hadde hatt det.

Gammel 12-12-08, 19:47   #13
Guffen
Hvor er hengekøyen!?

Guffen sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 4
Guffen er litt kulGuffen er litt kul
Standard

Ingen Julegudstjeneste for barnehagen her heller.

Gammel 12-12-08, 19:49   #14
Tilde
Jordbærpiken

Tilde sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Tilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av polarjenta, her.

Ja. De var i kirken på onsdag. Som ansatt i barnehagen har jeg vært med flere ganger og syns det er et fint opplegg.

Helt enig.
Jobber også i barnehage, og synes det er helt greit selv om jeg ikke er religiøs selv.

Tilde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-08, 19:50   #15
nikki

nikki sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Sørlandet
nikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ja.

Gammel 12-12-08, 19:51   #16
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ser på det som en selvfølge at Poden skal være med i kirka når barnehagen skal dit. Jeg vet ikke helt hva det skulle vært som skjer i regi av barnehagen som ikke hadde vært ok å sende Poden på.

Gammel 12-12-08, 19:52   #17
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Annet.

Barnehagen driver ikke med slikt.
Det er kommunal barnehage, og de går ikke i kirken hverken til jul eller påske.
Hadde de derimot skulle gå i kirken, så hadde jeg gladelig sent avgårde ungen.

Gammel 12-12-08, 19:54   #18
Pelen

Pelen sin avatar

Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Hadde de derimot skulle gå i kirken, så hadde jeg gladelig sent avgårde ungen.

Jeg også.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-08, 19:56   #19
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Storebror på 12 vil absolutt ikke i kirken, mens mellomsøster gjerne går i kirken. Lillesøsters barnehage har ikke noen avslutning i kirken.

Selv om jeg og mannen ikke er troende, er det helt greit om ungene vil gå i kirken på juleavslutnig der. Jeg var selv glad i gå i kirken som barn, og tror ikke jeg har tatt skade av det.

Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-08, 19:57   #20
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Jeg tror de pleier å leke med lego.

Jeg svarte ja.

(Fremdeles ingen som har svart nei, altså?)

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:23.