Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Skal du la barnet/barna delta på julegudstjeneste i regi av skole/barnehage i år?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Skal barnet delta i julegudstjeneste i regi av skole eller barnehage?
Ja 159 76,08%
Nei 27 12,92%
Vet ikke 3 1,44%
Annet 20 9,57%
Deltakere: 209. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-12-08, 10:25   #11
knøttet
liksom sporty

Medlem siden: Dec 2008
Hvor: hovedstaden
knøttet er litt kulknøttet er litt kul
Standard

Sv: Skal du la barnet/barna delta på julegudstjeneste i regi av skole/barnehage i år?

Hos oss var de i kirken på onsdag. Storebror var ikke med, og han og en annen gutt fikk være med "minibhg"-gruppa, hvor de hadde det kjempe fint. På småbarn var det bare de store som skulle, men lillebror hadde uansett ikke blitt med. Hos oss er de flinke til å la de være med de andre avd. for det er sjeldent hele barnehagen er avgårde på en gang.

Opprinnelig lagt inn av Hobbes, her.

Selv om denne uttalelsen sikkert var ment humoristisk og sånt, så kjenner jeg at den provoserer meg litt likevel. Det er faktisk ikke sånn at hvis man ikke blir med klassen på julegudstjeneste, så får man bli igjen på skolen og gjøre akkurat hva man vil eller bare tegne på tavla. Ihvertfall er det ikke sånn hos oss. Nå har jeg ikke all verdens erfaring med hvordan det er rundt omkring, det innrømmer jeg. Men jeg vet hvordan det blir gjort hos oss. Hun som pleier å ha ansvaret for skoleopplegget hos oss jobber for hardt med det for å kunne få "tegne på tavla" stempelet på seg.

Det er jo flott at det blir gjort anderledes hos dere, men den gang jeg vokste opp og alle dro i kirken satt jeg alene igjen i klasserommet og fikk beskjed om at jeg "kunne jo lese litt, eller tegne litt på tavla eller noe.." Ikke en lærer som stakk hodet innom en gang. Så tro meg - det forekommer. Iallefall gjorde det det før.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:10.