Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Mongo - mongostemme

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-12-08, 19:55   #1
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mongo - mongostemme

Det har jeg også lest noen ganger. (Og tenkt mitt om.) Det blir jo nesten litt morsomt at det i det veeeldig PK Foreldreportalen, er helt OK å bruke uttrykket "mongo."

Sist redigert av rine : 14-12-08 kl 23:55.
rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-08, 07:48   #2
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Det har jeg også lest noen ganger. (Og tenkt mitt om.) Det blir jo nesten litt morsomt at det i det veeeldig PK Foreldreportalen, er helt OK å bruke uttrykket "mongo."

Que? Leser vi samme tråd? Jeg synes tydelig at de fleste sier at de ikke synes det utrykket er greit.

Jeg har aldri brukt uttrykkene mongo eller mongostemme, og har reagert på bruken.

Gammel 15-12-08, 08:00   #3
Cazandra
Erfaren

Cazandra sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Egersund
Blogginnlegg: 10
Cazandra er populærCazandra er populærCazandra er populærCazandra er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Hva synes dere andre FPere om ordet sinnsykt, da?

Det blir mye brukt her i gården. Litt mer forsiktig når jeg snakker med ei som faktisk ER sinnsyk, da.

Jeg bruker ordet sinnsyk altfor ofte. Kanskje folk reagerer på samme måte som med mongo, noe jeg ikke bruker.
Tenker aldri på de sinnsyke når jeg bruker ordet sinnsykt. Det er rett og slett en dum uvane når jeg ikke finner andre passende ord.

Gammel 15-12-08, 09:06   #4
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Que? Leser vi samme tråd? Jeg synes tydelig at de fleste sier at de ikke synes det utrykket er greit.

Jeg har aldri brukt uttrykkene mongo eller mongostemme, og har reagert på bruken.

Et kjapt søk viser at det har blitt brukt en god del, av temmelig oppegående brukere. Det er nesten som om det er en økende trend, faktisk, så jeg er glad Inagh tok tak i det.

"Sinnsykt" bruker jeg, da.

Gammel 15-12-08, 11:07   #5
TBM
Passiv

Standard

Denne tråden viser at det beste er å holde seg til ren hardcore banningsord. Faen, jævlig, jøss, herregud fungerer veldig godt i de aller fleste sammenhenger, i det minste fornærmer jeg ingen. (Ja, jeg vet at de henspiller på "fanden" og på "gud" - men siden jeg ikke tror på noen av de så burde det være greit.)

Tror forøvrig at Irma har mye rett i at dagens unge nok ikke har de samme assosiasjoner til ordet "mongo" som vi har - men det er i såfall foreldrene deres som ikke har gjort jobben sin. Mine unger får ikke lov til å bruke ord som betegner andre grupper, noe som både nazi, mongo, ånnds, sinnsyk osv gjør. (De får ikke lov til å bruke"mine" bannesord heller, så der er jeg en dårlig rollemodell, men man kan jo ikke være helt perfekt heller.)

Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:26.