Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Er Foreldreportalen veeeeeldig PK?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-12-08, 23:41   #1
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er Foreldreportalen veeeeeldig PK?

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Greit jeg har ikke bil, men jeg har inntrykk av at de fleste her har fin bil(er).

Orket ikke lese resten av tråden, så jeg kommenterer det som er viktig.

Jeg er så heldig å ha en ok bil annnen hver uke.

:delt omsorg for barn og bil:

Gammel 15-12-08, 23:51   #2
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Jeg kjører for øvrig SUV.

Ja, da har du nok ræva full av gryn. Eller er veldig opptatt av bilsikkerhet. Eller begge deler. Alle som har SUV er slik.

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Eller at noen av og til er nedlatende? Når ble nedlatende PK, liksom? Jeg er faktisk ikke spesielt enig med Skilpadda i at det er noe påfallende overlapp mellom de to.

Selvfølgelig er det en overlapp. Hørt om mange røykere som ser ned på ikke-røykere? Poenget er at de som er PK er i en posisjon hvor de har mulighet til å se ned på folk (noe som absolutt ikke betyr at alle gjør det). De som er PUK, som Hasselnøtt så fortreffelig sa det, vil nok heller spille på rebellrollen. Eller kunstnerrollen. Vedkommende vil nok heller si at de som er PK, er dølle, enn at de er idioter for å si det slik.

Gammel 15-12-08, 23:55   #3
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Ja, da har du nok ræva full av gryn. Eller er veldig opptatt av bilsikkerhet. Eller begge deler. Alle som har SUV er slik.

Selvfølgelig er det en overlapp. Hørt om mange røykere som ser ned på ikke-røykere? Poenget er at de som er PK er i en posisjon hvor de har mulighet til å se ned på folk (noe som absolutt ikke betyr at alle gjør det). De som er PUK, som Hasselnøtt så fortreffelig sa det, vil nok heller spille på rebellrollen. Eller kunstnerrollen. Vedkommende vil nok heller si at de som er PK, er dølle, enn at de er idioter for å si det slik.

Er det PK å ikke røyke også nå, da?? Når ble det DET?

Jeg kan godt se en sammenheng mellom nedlatenhet og "prektighet" eller "gjøre alle ting så optimalt som mulig hele tiden". Den ser jeg absolutt. Men jeg skjønner IKKE sammenhengen mellom "prektig"/"optimaliserende" og PK.

Gammel 16-12-08, 00:03   #4
Ulvefar
I menneskeham

Ulvefar sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
Ulvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt av
Standard

Men misforstår. SUVer er ikke sikrere. De tar bare mer plass, dreper flere av de som de kolliderer med, og ikke minst slipper ut en del ekstra dritt i atmosfæren. Men førerene selv overlever ikke nødvendigvis oftere av den grunn.

Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Ulvefar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-08, 00:05   #5
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ulvefar, her.

Men misforstår. SUVer er ikke sikrere. De tar bare mer plass, dreper flere av de som de kolliderer med, og ikke minst slipper ut en del ekstra dritt i atmosfæren. Men førerene selv overlever ikke nødvendigvis oftere av den grunn.

Det er jo fordi at noen ( ) førere av SUV-er kompensere den økte sikkerheten til bilen med å trykke litt ekstra hardt på gasspedalen, det gjør seff ikke jeg.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-08, 00:09   #6
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ulvefar, her.

Men misforstår. SUVer er ikke sikrere. De tar bare mer plass, dreper flere av de de selv crasher med, og ikke minst slipper ut en del ekstra dritt i atmosfæren. Men førerene selv overlever ikke oftere av den grunn.

Hva med den bilen jeg ønsker meg da? Hummer.

Eneste grunnen til at jeg ønsker meg en slik bil er at jeg skal meie over alle som ikke overholder vikeplikten. Hører dog at det koster en månedslønning og en halv regnskog å fylle tanken, så det blir nok ikke aktuelt. (For ikke å snakke om hva de koster i innkjøp.)

Ellers konstaterte jeg til min glede at i forrige nummer av Motor(?) sto det at det bare var en myte at man måtte bytte ut sin gamle bil i en ny for å være miljøvennlig. Good news!!

Gammel 16-12-08, 00:22   #7
Ulvefar
I menneskeham

Ulvefar sin avatar

Ulvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt av
Standard

Hva med den bilen jeg ønsker meg da? Hummer.

Det er kansje like greit.

Eneste grunnen til at jeg ønsker meg en slik bil er at jeg skal meie over alle som ikke overholder vikeplikten.

Du kommer utrolig langt med el-bil som kjører forbi i kollektivfila og med horisontalmontert spikerpistol i hjulhøyde som ekstrautstyr.

Hører dog at det koster en månedslønning og en halv regnskog å fylle tanken, så det blir nok ikke aktuelt. (For ikke å snakke om hva de koster i innkjøp.)
Ellers konstaterte jeg til min glede at i forrige nummer av Motor(?) sto det at det bare var en myte at man måtte bytte ut sin gamle bil i en ny for å være miljøvennlig. Good news!!

Det er så sant som det er sagt sålenge "gamlebilen" ikke er altfor skranglete. Happy driving!

Gammel 16-12-08, 08:49   #8
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

"Gamle" biler i dag er jo produsert på 90-tallet, stort sett med katalysator og det hele. De er relativt sikre også - det er mer marginale sikkerhetsforbedringer som er gjort de siste 10 årene vil jeg påstå. Så det er lite som taler for å bytte ut en gammel bil, egentlig. Og det er mer miljøvennlig å la bilparken bli eldre (lavere omløpshastighet = mindre bilproduksjon) enn å produsere haugevis med aluminium og alt annet som trengs til en ny bil.

Så kjør gammel bil med god samvittighet. I den grad man kan kjøre bil med god samvittighet, selvsagt.

Gammel 16-12-08, 11:07   #9
Fargo
Hogger i stein

Fargo sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Fargo er populærFargo er populærFargo er populærFargo er populærFargo er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

"Gamle" biler i dag er jo produsert på 90-tallet, stort sett med katalysator og det hele. De er relativt sikre også - det er mer marginale sikkerhetsforbedringer som er gjort de siste 10 årene vil jeg påstå. Så det er lite som taler for å bytte ut en gammel bil, egentlig. Og det er mer miljøvennlig å la bilparken bli eldre (lavere omløpshastighet = mindre bilproduksjon) enn å produsere haugevis med aluminium og alt annet som trengs til en ny bil.

Så kjør gammel bil med god samvittighet. I den grad man kan kjøre bil med god samvittighet, selvsagt.

Gamle biler ble produsert rett etter 2000. Det med marginale sikkerhetsforbedringer høres ut som "jeg orker ikke følge de dumme motene"-argumentet, for å skjule en elendig klesstil.

Fargo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-08, 00:06   #10
Ulvefar
I menneskeham

Ulvefar sin avatar

Standard

Men misforstår. SUVer er ikke sikrere. De tar bare mer plass, dreper flere av de som de crasher med, og ikke minst slipper ut en god del ekstra dritt i atmosfæren. Men førerene selv overlever ikke oftere av den grunn.

(Beklager dobbeltposten. Frustrert av tregt nett og trykket visst en gang for mye).

Sist redigert av Ulvefar : 16-12-08 kl 00:15.
Svar

Emneord
klassiker, paddemobbing, whisky

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:18.