Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Er Foreldreportalen veeeeeldig PK?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-12-08, 11:48   #461
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er Foreldreportalen veeeeeldig PK?

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Er det PK å være spydig?

Tydeligvis.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-08, 11:48   #462
Fargo
Hogger i stein

Fargo sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Fargo er populærFargo er populærFargo er populærFargo er populærFargo er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Alle vet da at du likte stuntet på Karl Johan den gangen?

Og vi som ikke vet det, vi er ikke en del av gjengen, formoder jeg. Eller skal vi kun ta det utfra slik vi oppfatter henne. Og da er jeg forresten enig. Om noen skulle ha likt det, så måtte da vel ha vært henne?

Fargo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-08, 11:49   #463
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg har forøvrig en puk holdning til dette med bil og hus og sånn. (Varsel - forsøk på humor følger)

Jeg pleier å si at jeg fyrer med like mye strøm som folk flest, i tillegg kjører jeg på med minst 3000 liter olje, dessuten har jeg relativt ny bil og den triller 30-35000 km per år. Dermed gjør jeg mitt for å yte til drivhuseffekt for å få varme sommere i Norge og palmer på Aker Brygge.

Svar med sitat
Gammel 16-12-08, 11:49   #464
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tydeligvis.

Du mener, siden de fleste har svart nei?

Gammel 16-12-08, 11:50   #465
rine
Halloen!

rine sin avatar

rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Du mener, siden de fleste har svart nei?

Har noen svart altså? Fikk med meg 007 sitt svar, men det var etter at jeg hadde postet.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-08, 11:52   #466
Ulvefar
I menneskeham

Ulvefar sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
Ulvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fargo, her.

Du vet du har ESP (det har også andre navn) om du skrenser og plutselig går dekkene bananas - bilen tar kontrollen fra deg og retter opp slengen slik at du slipper å få panikk.

Jeg kan så absolutt mer om miljøsiden enn noen andre aspekter ved bil (det skal heller ikke så mye til), og blant annet ettersom det jeg jobber med til daglig er forskning på økosystem-effekter av klima (og endringer av det) så mener jeg miljøsiden er viktig, ikke en unnskyldning for å kjøpe bil som matcher palestinaskjerfet.

Når det er sagt så er det jo åpenbart at jeg burde vite mer om alle de trade-offs man står ovenfor når man skal kjøpe bil, og at jeg derfor burde vite mye mer om biler generelt enn jeg gjør. EPS er et godt eksempel. Det hadde tatt mye av moroa ut av oppveksten til mine råner-venner, men hørtes jo definitivt sabla praktisk ut når man ikke vil sladde. Og det vil man jo som regel ikke. Men jeg må innrømme at jeg ikke hadde hørt om det før overhodet... Når ble det innført, som standard på hvilke biler? Tell me more! :prøver å ta igjen det forsømte:

Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Ulvefar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-08, 11:52   #467
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1275
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Og vi som ikke vet det, vi er ikke en del av gjengen, formoder jeg. Eller skal vi kun ta det utfra slik vi oppfatter henne. Og da er jeg forresten enig. Om noen skulle ha likt det, så måtte da vel ha vært henne?

Øyh. Jeg gjetter på at det er en fornærmelse her et sted.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-08, 11:52   #468
Fargo
Hogger i stein

Fargo sin avatar

Fargo er populærFargo er populærFargo er populærFargo er populærFargo er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Jeg har forøvrig en puk holdning til dette med bil og hus og sånn. (Varsel - forsøk på humor følger)

Jeg pleier å si at jeg fyrer med like mye strøm som folk flest, i tillegg kjører jeg på med minst 3000 liter olje, dessuten har jeg relativt ny bil og den triller 30-35000 km per år. Dermed gjør jeg mitt for å yte til drivhuseffekt for å få varme sommere i Norge og palmer på Aker Brygge.

40 prosent av energien forsvinner i induksjon (og slikt) på kraftlinjene på vei til Oslo på grunn av lang transport. Det mest miljøvennlige, om man diskuterer elektrisitetsforbruk, er å bo på Vestlandet, Midt-Norge og Nord-Norge - for der produseres elektrisiteten. Så jeg er enig, det er PUK å bo i Oslo. Du er automatisk en miljøversting.

Gammel 16-12-08, 11:52   #469
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har noen svart altså? Fikk med meg 007 sitt svar, men det var etter at jeg hadde postet.

Både aC, Teo og jeg svarte. Jeg sa det kom an på, Teo sa klart "nei", og aC sa "nei, men er det noe galt i det?".

Det kommer an på. Hvordan det?

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Nei, det kan jeg ikke tenke meg.

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Er det plutselig galt å ikke være PK også, nå da? :forvirret:

Gammel 16-12-08, 11:54   #470
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1275
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Lese tråden, og sånn. Nå har det kanskje ikke blitt svart spesifikt "Nei, det er ikke PK å være spydig på Foreldreportalen", men endel har vel svart med antydninger den veien om at nei, det er ikke PK, men er det et problem? Teofelia har bare tatt hensyn til dine meninger om at vi er for PK, og viser et utmerket eksempel på "Show, don't tell".

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-08, 11:57   #471
Slettet bruker
Passiv

Standard

40 prosent av energien forsvinner i induksjon (og slikt) på kraftlinjene på vei til Oslo på grunn av lang transport. Det mest miljøvennlige, om man diskuterer elektrisitetsforbruk, er å bo på Vestlandet, Midt-Norge og Nord-Norge - for der produseres elektrisiteten. Så jeg er enig, det er PUK å bo i Oslo. Du er automatisk en miljøversting.

Jeg bor ikke i Oslo. åberoper meg landsbybeboerstatus:
Ok - bor ikke så langt utenfor da.
Men om du leser litt nærmere så ser du fort at jeg ikke har den hovedsaklige energibruken fra strøm, dermed faller argumentet dit en del sammen - jeg bruker vesentlig mer energi fra ikke fornybare kilder.

Det er forøvrig ikke induksjon, men spenningstap som vel er den største synderen i kraftlinjene?

Svar med sitat
Gammel 16-12-08, 11:58   #472
Fargo
Hogger i stein

Fargo sin avatar

Standard

De som husker alt peset med den elgtesten i Sverige? Den lille Mercedes A som rullet rundt da de skulle foreta en unnamanøver? Da innførte Mercedes ESP, og jeg tror 1998-utgaven var den første.

Så har de andre produsentene kommet etterhvert. Som det meste på sikkerhet, så er det vel premiumbilene som tar det først. Forklaring på hva det er finnes her.

Gammel 16-12-08, 12:03   #473
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror forresten ikke Ulvefar er så veldig imponert over miljøvennligheten min, med to biler, snart hytte og stort hus. Men jeg er overbevist om at jeg klarer å blidgjøre ham dersom han kommer på besøk, vi har minst 30 forskjellige typer Whisky i kjelleren. (Og ja, Ulvefar, kjelleren er låst, så du kan ikke snike deg inn for å tyvsmake.)

Gammel 16-12-08, 12:04   #474
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dere som ikke vet det er litt nye ennå og husker nok ikke de alle fine bildene som Skilpadda flashet av aC iført Nille-poser.
( Men pass deg litt for aC, Fargo. Hun har sterke venner i Mafiaen (i dobbel forstand), så en fornærmelse der kan fort resultere i en katt mindre eller to knuste kneskåler... )

Både aC, Teo og jeg svarte. Jeg sa det kom an på, Teo sa klart "nei", og aC sa "nei, men er det noe galt i det?".

Og 007 svarte niks. Det betyr nei på norsk.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-08, 12:07   #475
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

De som husker alt peset med den elgtesten i Sverige? Den lille Mercedes A som rullet rundt da de skulle foreta en unnamanøver? Da innførte Mercedes ESP, og jeg tror 1998-utgaven var den første.

Så har de andre produsentene kommet etterhvert. Som det meste på sikkerhet, så er det vel premiumbilene som tar det først. Forklaring på hva det er finnes her.

Er ESP det samme som ABS? Veldig

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-08, 12:10   #476
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lykken, her.

Er ESP det samme som ABS? Veldig

Nei, ABS virker når du bremser, EPS når du gasser. Veldig forklart.

Gammel 16-12-08, 12:12   #477
Line*
Expired

Medlem siden: Dec 2006
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

To diskusjoner paralellt (parallelt? ) i én og samme tråd.
Ikke dårlig.

Gammel 16-12-08, 12:17   #478
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Nei, ABS virker når du bremser, EPS når du gasser. Veldig forklart.

Aha, jeg liker enkle forklaringer når det gjelder biler. Jeg liker ikke ABS.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-08, 12:20   #479
Mauser
Frafallen

Mauser sin avatar

Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Da får de heller ta tid - dere skal vinnes med sjarm - eller ikke vinnes i det hele tatt.

Generøs flashing av pupper er et bomsikkert sjarmtriks som de fleste setter pris på.

:tipser:

Gammel 16-12-08, 12:21   #480
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Noen er, andre prøver ... mens jeg er ei FP sjuske.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
klassiker, paddemobbing, whisky

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:14.