Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Tør du invitere en kokk på middag?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Se resultatene: Tør du invitere en kokk på middag ?
Selvsagt, da kan jeg vise hva jeg er god for. 24 18,60%
Ja, de trenger vel mat de også. 78 60,47%
Kanskje, hvis det ikke er en veldig flink kokk. 3 2,33%
Nei, jeg liker maten jeg lager og trenger ikke kommentarer 2 1,55%
Nei, jeg hater å lage mat. 8 6,20%
Vet ikke jeg, kanskje. 9 6,98%
Idiot spørsmål 5 3,88%
Deltakere: 129. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-12-08, 23:11   #81
Dinochef
Aktiv

Dinochef sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Dinochef er litt kulDinochef er litt kul
Standard

Sv: Tør du invitere en kokk på middag?

Opprinnelig lagt inn av pulverheksa, her.

Du kommer på søndag?

Da skal jeg lage noe enkelt, raskt greie jeg bare rører sammen. Ikke helt etter dine kvalitetskrav, men det bør være spisende.

Det er ikke jeg som er kresen, det er det Urt som er.
Jeg er alt etende, nesten.

Jeg gleder meg til søndag jeg, det er alltid godt å kunne spise mat som andre har laget.

Gammel 17-12-08, 23:15   #82
rajraj
*_*

rajraj sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Seffern hadde jeg invitert enn kokk på middag, om jeg hadde kjent en som var hyggelig.

Jeg har lyst på Jamie Oliver, for eksempel. Som middagsgjest, også.

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-08, 23:16   #83
pulverheksa
blant fjord og fossevell

pulverheksa sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: pulverhuset
Blogginnlegg: 40
pulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av rajraj, her.

Seffern hadde jeg invitert enn kokk på middag, om jeg hadde kjent en som var hyggelig.

Jeg har lyst på Jamie Oliver, for eksempel. Som middagsgjest, altså.

naken?

pulverheksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-08, 23:18   #84
rajraj
*_*

rajraj sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av pulverheksa, her.

naken?

Tja... Hvorfor ikke?

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-08, 23:24   #85
Maverick

Maverick sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Selvfølgelig. Jeg har en fetter som er kokk, og jeg holder han gjerne med selskap mens han lager mat til meg. Det kunne jeg forsåvidt glatt gjort med Jamie Oliver også, når jeg tenker meg om. Og Gordon Ramsey. Dog på en litt mindre familiær måte.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-08, 23:26   #86
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kjenner ingen kokker sånn ordenlig godt, så det har aldri vært noen problemstilling.

Men mannen til en veldig god kollega er kokk, og jeg kjenner på at jeg ikke kommer til å invitere dem på middag; og det er nok en del av grunnen.

Jeg vet jo egentlig at jeg er flink nok til å lage mat, men .........

Gammel 17-12-08, 23:35   #87
Karima
I tropene

Karima sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
Karima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt likt
Standard

Min beste venninne er nesten utdannet kokk (hun passet ikke så godt som hundset gourmetkokklærling og hoppet av). Hun har klagd ganske mye på at alle andre får komme mer på middag hos meg enn henne.

Så jeg har begynt å invitere, men klarer ikke å la være å komme med ustanselige unnskyldninger for hvorfor maten ikke er helt i hennes divisjon. Hun skryter alltid veldig av meg, da.

Gammel 17-12-08, 23:37   #88
Karima
I tropene

Karima sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
Karima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt likt
Standard

En annen kokk jeg kjenner er så lite nøye på det at det nesten ikke er til å tro. Uansett hva han får servert gafler han det i seg uten å smake noe særlig. Og er blid og fornøyd. Så han inviterer jeg uten kvaler.

Selv lager han utrolig bra saker.

Gammel 18-12-08, 14:23   #89
Myrsnipa
Pen. Så det så.

Myrsnipa sin avatar

Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg savnet prestasjonsangst-alternativet.
Aldri i verden om jeg hadde turdt å ha en kokk hjemme.

Gammel 19-12-08, 12:15   #90
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 842
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Min søster inviterte Andreas Viestad på middag en gang, og serverte turkis pastasaus.

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-08, 13:36   #91
Palmen
Trøtt

Palmen sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg faller i kategorien "får litt prestasjonsangst" og hadde ikke invitert en kokk hjem på middag. Det henger nok helt klart sammen med at jeg ikke har noen kokker i nærmeste omgangskrets, hadde noen av vennene mine tilfeldigvis vært kokker hadde jeg nok tenkt helt annerledes.

Gammel 19-12-08, 13:36   #92
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvordan fikk du til DET?

Gammel 19-12-08, 13:50   #93
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Hvordan fikk du til DET?

Turkis pastasaus? Konditorfarge, for eksempel.

Jeg har laget rosa pasta en gang. Det var ikke godt. Ikke at konditorfargen satte smak, men man skal liksom ikke ha salt på rosa mat. Rosa mat skal pr. def. smake søtt.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-08, 14:31   #94
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Turkis pastasaus? Konditorfarge, for eksempel.

[Tar en Kif]
Jeg så en dokumentar om en dame i London som skulle ha gebursdagsmiddag og så ble suppen blå. Og det var på grunn av at hun hadde brukt blå tråd rundt purreløken. :datapunkt:
[/TeK]

Gammel 19-12-08, 14:45   #95
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Eller var det filmen Bridget Jones?

Gammel 19-12-08, 16:20   #96
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Eller var det filmen Bridget Jones?

Ja! Det var det damen het ja!

Gammel 19-12-08, 16:33   #97
Zip
I farta!!

Zip sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 59
Zip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de fleste
Standard

Å invitere en konditor på kaker, derimot...

Me hadde besøk av ei som er konditor i jula i fjor (ho kjem i år og, sammen med ei som er kokk)
Bakte Oreo kaka og det var den beste Oreo kaka ho hadde smakt.
I år har eg tenkt å lage Brownie cheese kaka (og viltgryte med potetmos til middag)

Gammel 19-12-08, 16:35   #98
Mauser
Frafallen

Mauser sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Lett! Det kunne jo hende at jeg plukket opp noen triks også.

Gammel 19-12-08, 17:40   #99
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

jeg datet en kokk for 'hundre år siden' Det var en kort hektisk affære, så ingen lagde mat til hverandre. Eneste jeg så han lage var faktisk tro det eller ei: micro-pizza. Og tro det eller ei, det er faktisk en veldig dyktig kokk også.

Gammel 20-12-08, 19:21   #100
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mat med feil farge smaker rart. Moren min lagde knallgrønn smørgrøt en gang da vi var små.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:18.