|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Absolut ateist
|
![]() UltimatumFinnes det ting i livet som for deg innebærer en nødvendighet til å stille et ultimatum, eller kan absolutt alt diskuteres seg frem til en løsning? Hva gjør dere da, i så fall, når en diskusjon ikke er fruktbar og du føler at du ikke har et ståsted der du kan inngå et kompromiss?
![]() |
#2 |
Miss Distriktsnorge
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: UltimatumEneste som slår meg er vel eventuelle flere barn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: UltimatumJeg mener man må avdekke en del ting før man kommer i situasjonen der det blir et problem. Men det hadde aldri vært aktuelt for meg: |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Sliter med tastaturet
![]() Sv: UltimatumJeg tror det er mange ting, men utrolig vanskelig å sette fingeren på. Dersom noen nær meg, være seg ektemann eller søsken/foreldre, hadde et personlig problem av en sånn art og dimensjon at det innebar betydelig redusert livskvalitet eller fare for mine barn eller meg, så hadde jeg sagt "fiks dette eller forsvinn", for å sette det på spissen. Jeg tror dog det skulle ha vært ganske ødeleggende før jeg hadde gått så langt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Sv: UltimatumJeg kommer ikke på noe spesielt akkurat nå, men jo det finnes helt klart ultimatum-saker.
![]() |
#7 |
Passiv
|
![]() Sv: UltimatumJeg har ca tusen ultimatumer, men idet man kommer så langt at det begynner å bli forhold av det så er disse gjerne avklart først. |
![]() |
![]() |
#8 |
Sliter med tastaturet
![]() Sv: Ultimatum
Jeg er helt enig i dette dersom man var i startgropa av et forhold. Da hadde jeg nok hatt en mengde "enten-eller" som ville avgjøre om forholdet skulle utvikle seg eller avvikles. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
lurer
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Her og der
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: UltimatumSer at jeg er veldig enig med smilefjes, men er kanskje ikke fult så opphengt i det med klipte negler. Jeg mener, han bør jo klippe negler en gang i blant, men det gjør vel alle?
![]() |
![]() |
#10 |
Stabilt ustabil...
|
![]() Sv: UltimatumDet første jeg kommer på, er den i høyeste grad levende konflikten med min sivgersfamilie, der jeg har satt ned foten og nektet å feire jul med svigerfars bror. Han er alkoholiker, uten evne til å holde seg edru/nykter. Og jeg har fått nok fyll i barndommen. Jeg utsetter heller ikke barna mine for den slags på julaften (ikke resten av året heller, for den saks skyld).
![]() |
#11 |
|
![]() Sv: UltimatumFint lite, egentlig. Hvis man ser bort i fra opplagte liv-og-død-ting og utpreget utroskap og seriøse dopproblem. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
This is normal!
|
Nå synes jeg du er i overkant PK her altså.
![]() |
![]() |
#13 |
Mother of Dragons
|
Aaah, dette er så typisk et Kirsebær-innlegg, først noe utrolig morsomt, og så noe gjennomtenkt og seriøst.
![]() |
#14 |
Passiv
|
Femten år med en dust som jeg måtte klippe tåneglene på har gjort dette til et alvorlig krav i en mann. |
![]() |
![]() |
#15 |
Mother of Dragons
|
![]() Sv: UltimatumJeg har kommet med et ultimatum en gang: Før vi ble sammen så sa jeg at jeg kom til å flytte tilbake til Trondheim en gang, og han fikk bestemme selv om han ville være med eller ei.
![]() |
#16 |
Protonterapeut
|
![]() |
#17 |
flisespikker
|
![]() |
#18 |
Borte
|
![]() Sv: UltimatumJeg har stilt ultimatum en gang, men det var om en veldig stor og livsendrende ting som var viktig for meg.
![]() |
#19 |
Passiv
|
Ække alltid det har vært noen selvfølge i livet mitt - det har vært behov for det ultimatumet der. |
![]() |
![]() |
#20 |
flisespikker
|
Ja, det er kanskje egentlig det jeg mener - at hvis man er i et forhold der vold eller manglende respekt er et problem, så innbiller jeg meg at det antagelig ikke hjelper så mye med ultimatumer. (Og så snakket jeg ut fra egne erfaringer, der slike ting heldigvis har vært veldig fjernt.)
![]() |
|
|