|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
Se resultatene: Skal barnet delta i julegudstjeneste i regi av skole eller barnehage? | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() ![]() |
159 | 76,08% |
Nei |
27 | 12,92% |
Vet ikke |
3 | 1,44% |
Annet |
20 | 9,57% |
Deltakere: 209. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#141 |
Nybegynner
Medlem siden: Dec 2008
![]() |
![]() Sv: Skal du la barnet/barna delta på julegudstjeneste i regi av skole/barnehage i år?Ja jeg synes det er en fin tradisjon og eldste barnet mitt har vært med alle år i barnehagen og nå første år på skolen. Hun fortalte at de hadde veldig hyggelig og sang julesanger.
![]() |
#143 |
Gullfisk
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Skal du la barnet/barna delta på julegudstjeneste i regi av skole/barnehage i år?Jeg svarte nei, men det er rett og slett fordi han ikke har barnehagedag den dagen (har 50 % plass) .
![]() |
![]() |
#145 |
Snikende tiger
|
![]() Sv: Skal du la barnet/barna delta på julegudstjeneste i regi av skole/barnehage i år?Kirkebesøket hadde virkelig gjort inntrykk på Tigerungen.
![]() |
#146 |
Absolute Beginner
|
![]() Sv: Skal du la barnet/barna delta på julegudstjeneste i regi av skole/barnehage i år?
Jeg tok feil, førsteklassingene skal i kirken i morgen. 50 seksåringer, to km med bakker og holkeføre. Jaja. |
![]() |
![]() |
![]() |
#147 |
i tåkeheimen
|
![]() Sv: Skal du la barnet/barna delta på julegudstjeneste i regi av skole/barnehage i år?Jeg var på skolegudstjeneste i dag sammen med skolen min. Ingen som hadde meldt om fritak. Masse foreldre som var med og koselig stemning. I lys av denne diskusjonen fulgte jeg meget godt med på hva presten sa, og var veldig på jakt etter forkynnelse eller tendenser til skremsespropaganda. Min konklusjon er at det knapt kunne kalles en gudstjeneste. |
![]() |
![]() |
![]() |
#148 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Skal du la barnet/barna delta på julegudstjeneste i regi av skole/barnehage i år?Emma var derimot ikke i gudshuset i dag. Derimot var hun på skolen, der de fikk vafler, kakao og koste seg. (hva pokker har skjedd siden i fjor, liksom?) Dette til stor misunnelse fra de stakkars barna som måtte tilbringe tiden sin på trebenker i en kirke.
![]() |
#149 |
♥
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Skal du la barnet/barna delta på julegudstjeneste i regi av skole/barnehage i år?
Hørtes helt fantastisk ut. I morgen skal de bare ha vanlig samling i gymsalen. De hadde en form for avslutning i kirken den 8.desember, men det var mer underholdning enn preken. Foreldre fikk ikke være med da. |
![]() |
![]() |
![]() |
#150 |
helt grønn
Hvor: midt-norge
![]() |
![]() Sv: Skal du la barnet/barna delta på julegudstjeneste i regi av skole/barnehage i år?Min datter skulle ha vært, men har vært syk denne uka når kirkebesøket var.
Høyt i ett tre i california satt en liten nattergal og sang falleri fallera, høyt i ett tre i california satt en liten nattergal og sang falleri fallera, høyt i ett tre i california satt en liten nattergal og sang falleri fallera = annoying sang å ha i hodet ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#151 |
Nek er allrighte dyr
Hvor: nær Oslo
Tror nok ikke kommunale barnehager har kristen formålsparagraf.
![]() |
#152 |
Personlig pessimist
|
Podens barnehage er en menighetsbarnehage, og de har lokaler vegg i vegg med kirken. Det er en dør mellom kirken og barnehagens lokaler. Nærmere kommer man vel ikke.
![]() |
![]() |
#153 |
Carpe Diem!
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Skal du la barnet/barna delta på julegudstjeneste i regi av skole/barnehage i år?jupp, min sønn ble med i kirka.
![]() |
#154 |
Spoon2
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trøndelag
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Skal du la barnet/barna delta på julegudstjeneste i regi av skole/barnehage i år?Signerer Ming jeg.
![]() |
#155 |
helt grønn
![]() |
jupp, alle har det som er kommunale. Kan hende det er kommet en endring i forhold til at det er kommet en ny rammeplan for barnehagen, men så vidt jeg vet har alle kommunale barnehager kristen formålsparagraf.
Høyt i ett tre i california satt en liten nattergal og sang falleri fallera, høyt i ett tre i california satt en liten nattergal og sang falleri fallera, høyt i ett tre i california satt en liten nattergal og sang falleri fallera = annoying sang å ha i hodet ![]() Sist redigert av Poku : 19-12-08 kl 22:01. |
![]() |
![]() |
![]() |
#156 |
helt grønn
![]() |
Det er jo bedre med julevandring, påskevandring o.l. for da er det lagt opp til den alderen barna er i, og nærmere deres nivå for å forstå. Og så er det jo mye mer spennende enn en vanlig gudstjeneste.
Høyt i ett tre i california satt en liten nattergal og sang falleri fallera, høyt i ett tre i california satt en liten nattergal og sang falleri fallera, høyt i ett tre i california satt en liten nattergal og sang falleri fallera = annoying sang å ha i hodet ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#157 |
Glad og fornøyd!
![]() |
![]() Sv: Skal du la barnet/barna delta på julegudstjeneste i regi av skole/barnehage i år?Ja, selvfølgelig skal de delta i julegudstjenesten! Det er en fin og tradisjonell avslutning på skolehalvåret, og de har ikke vondt av det! |
![]() |
![]() |
![]() |
#158 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Skal du la barnet/barna delta på julegudstjeneste i regi av skole/barnehage i år?Førsteklassingen min var i kirken på tirsdag og han syntes det var spennende. Men han var veldig opptatt av at mange fra klassen ikke hadde vært med. |
![]() |
![]() |
![]() |
#159 |
Må man ha en tittel?
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Skal du la barnet/barna delta på julegudstjeneste i regi av skole/barnehage i år?Ungene var i kirka nå på onsdag, og de hadde hatt en kjempefin tur. De hadde sunget masse sanger, tent lys og hørt på presten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#160 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Skal du la barnet/barna delta på julegudstjeneste i regi av skole/barnehage i år?Og så er det sikkert kjempemorsomt for de 3-4 brune barna, tror du ikke, Carrera?
![]() |
|
|