Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Et par spørsmål

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-12-08, 22:42   #21
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Et par spørsmål

Ja.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-08, 22:49   #22
Marge
Bør lage seg en tittel selv

Marge sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Marge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt likt
Standard

I følge min mann går det helt fint hvis det ikke betyr så mye hvordan bilen blir seendes ut. Men det er ikke bare å sette i gang og sveise heller hvis man ikke har peiling, og det finnes mange typer sveiseapparat. Biltema og slike butikker har som regel billig verktøy, men den store kvaliteten er det ikke.

Marge er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-08, 22:58   #23
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Brynhild, her.

I følge min mann går det helt fint hvis det ikke betyr så mye hvordan bilen blir seendes ut. Men det er ikke bare å sette i gang og sveise heller hvis man ikke har peiling, og det finnes mange typer sveiseapparat. Biltema og slike butikker har som regel billig verktøy, men den store kvaliteten er det ikke.

Akkurat det varierer veldig. Jeg har kjøpt både godt og dårlig utstyr på Biltema. Det meste har helt grei kvalitet, om man ikke skal ha det som yrkesutstyr.

Svar med sitat
Gammel 19-12-08, 23:05   #24
Marge

Marge sin avatar

Marge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av FarOutFishing, her.

Akkurat det varierer veldig. Jeg har kjøpt både godt og dårlig utstyr på Biltema. Det meste har helt grei kvalitet, om man ikke skal ha det som yrkesutstyr.

Ja, det var egentlig det jeg mente, alt til sitt bruk. Fagfolk kjøper ikke utstyret sitt på Biltema.

Gammel 19-12-08, 23:06   #25
Slettet bruker
Passiv

Standard

Ja, det var egentlig det jeg mente, alt til sitt bruk. Fagfolk kjøper ikke utstyret sitt på Biltema.

Elektrikere og rørleggere kjøper i hvert fall en god del utstyr på Biltema, har jeg observert.

Svar med sitat
Gammel 19-12-08, 23:08   #26
Marge

Marge sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av FarOutFishing, her.

Elektrikere og rørleggere kjøper i hvert fall en god del utstyr på Biltema, har jeg observert.

Oki, da er det nok bare min tømrermann som er sær.

Gammel 19-12-08, 23:12   #27
Slettet bruker
Passiv

Standard

Oki, da er det nok bare min tømrermann som er sær.

Skruer og sånt får man mye billigere der, men en del el-verktøy holder ikke til proffbruk. Det er jeg enig i. Jeg vet at tømrerverktøy er utsatt for ekstrem slitasje.

Svar med sitat
Gammel 19-12-08, 23:43   #28
Guava

Guava sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ville nesten kjøpt sikkerhetsutstyret før sveiseutstyret bare for å være sikker på at det var på plass før sveiseutstyret ble prøvd.

En ting det er greit å være obs. på med sveiseutstyr er om man har strømuttak på en kurs som tåler apparatet. En del sveiseutstyr krever mye strøm. Det kan bli veldig dyrt om man må ha elektriker i hus for å dimensjonere anlegget for å kunne takle sveiseapparatet.

Mannen min kan sveise og har noe sveiseutstyr liggende, men han er så lite interessert i alt som har med slikt å gjøre at han knapt bruker det.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-08, 11:25   #29
Marge

Marge sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Jeg ville nesten kjøpt sikkerhetsutstyret før sveiseutstyret bare for å være sikker på at det var på plass før sveiseutstyret ble prøvd.

En ting det er greit å være obs. på med sveiseutstyr er om man har strømuttak på en kurs som tåler apparatet. En del sveiseutstyr krever mye strøm. Det kan bli veldig dyrt om man må ha elektriker i hus for å dimensjonere anlegget for å kunne takle sveiseapparatet.

Mannen min kan sveise og har noe sveiseutstyr liggende, men han er så lite interessert i alt som har med slikt å gjøre at han knapt bruker det.

Jeg skulle til å si det, kanskje best å kjøpe sveisebriller før sveiseapparat.

Gammel 20-12-08, 11:45   #30
Mauser
Frafallen

Mauser sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Mekonomen er betydelig dyrere enn Biltema for verktøy/deler av sammenlignbar kvalitet. Men hvis pris er uviktig gjelder fortsatt det samme som i julegavetråden - MIG med rørtråd og sveisehjelm med automatglass. Glem sveisebriller.

Sveising er learning by doing, og det finnes uendelig med tips på nettet også. Vanlig 16A treg kurs holder.

Gammel 20-12-08, 12:54   #31
Skvetten
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Mauser, her.

Sveising er learning by doing, og det finnes uendelig med tips på nettet også. Vanlig 16A treg kurs holder.

Gøy er det også!

Svar med sitat
Gammel 20-12-08, 16:55   #32
turi
representert

Medlem siden: Oct 2006
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

:skriver opp en ting til på julegavelisten til seg selv:

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:52.