Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Spinnoff: låser du inngangsdøren når du er hjemme?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Låser du utgangsdøren når du er hjemme?
Jeg låser aldri døren når jeg er hjemme 10 5,92%
Jeg låser døren om natten 71 42,01%
Jeg låser døren på dagtid når jeg ikke har oversikt over hvem som kan komme inn 17 10,06%
Jeg låser alltid døren 67 39,64%
Det er tilfeldig om jeg låser eller ikke låser 15 8,88%
Annet, spesifiser gjerne i tråden 16 9,47%
Jeg bor i byen 60 35,50%
Jeg bor på landet 39 23,08%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 169. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-12-08, 10:36   #21
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spinnoff: låser du inngangsdøren når du er hjemme?

Låser alltid! Bor midt i sentrum av Europas største by - låsing er nødvendig!!

Gammel 22-12-08, 10:36   #22
apan
I mål

apan sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg låser alltid døra når jeg går inn. Vi bor i Oslo, men jeg er også oppvokst med det sånn, utenfor byen.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-08, 10:40   #23
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg låser alltid om natta, og når jeg er engstelig låser jeg ellers også - med flere låser.

Svar med sitat
Gammel 22-12-08, 10:46   #24
Pelen
Bør lage seg en tittel selv

Pelen sin avatar

Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Døren er alltid låst, men det er mest for at det er et slikt smekk-igjen-lås på den. Svarte annet.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-08, 10:52   #25
Mamma Rosa
strikker

Mamma Rosa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Bor på "landet".
Jeg låser døren på dagtid når jeg ikke har oversikt over hvem som kan komme inn

Jeg låser døren når ungene er på skolen og alltid på natten.
Om ungene er hjemme så flyr de ut og inn, så da står døren ulåst.

Mamma Rosa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-08, 10:53   #26
Dali
Glad

Dali sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 33
Dali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg låser aldri når jeg er hjemme. Pleier å glemme det om natten og, men har blitt mer obs nå etter at det gikk en fremmed mann og tuslet rundt husene våre sist helg.

Jeg bor på landet, men ikke langt fra byen.

Gammel 22-12-08, 10:56   #27
maggypop
nye muligheter

maggypop sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
maggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt likt
Standard

Jeg låser døren om natten

På dagtid er det stort sett åpent. Men jeg kan finne på å låse hvis jeg er alene hjemme og skal ta en dusj. :blyg:

Gammel 22-12-08, 10:58   #28
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Vi er utrolig sløve/late. Vi drar i barnehagen/skole, butikken, gåturer etc uten å låse døra. Vi bruker sjelden å slå på alarmen også. Vi bor tre mil utenfor Oslo ved en liten by/tettsted. Jeg låser noen ganger døra hvis jeg er hjemme alene, men det er fordi jeg blir husredd og tenker på draps-og voldtektsmenn.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-08, 11:02   #29
Fersken
Tatt på

Fersken sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Vi bor i en sentrumsnær bydel og låser døra bare om natten.

Gammel 22-12-08, 11:08   #30
Skytte
Bør lage seg en tittel selv

Skytte sin avatar

Blogginnlegg: 105
Skytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de fleste
Standard

Ja, jeg låser døra når jeg er hjemme. Dvs. på sommeren står døren stort sett åpne her, men så lenge døra er lukket, så er den også låst. Vi bor helt i ytterkanten av Oslo i et rekkehusområde.

Skytte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-08, 11:17   #31
Senna
Javel

Senna sin avatar

Hvor: The Sun
Blogginnlegg: 2
Senna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg på litt på landet, men låser alikvel stort sett alltid døra. Men er ungene ute så hender det at vi ikke låser, slik at de kan komme rett inn uten å måtte ringe på.
Nå har det seg også sånn at den døra vår er litt gammel og skulle nok vært fikset på, så den blåser veldig fort opp om den ikke er låst.

Gammel 22-12-08, 11:19   #32
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg låser alltid døra om natta. Jeg bor på landet.
Jeg kan låse den på dagtid også, om jeg feks tar en dupp eller dusjer etc.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-08, 11:26   #33
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi låser alltid på natten og egentlig gjerne på dagen også selv om vi er hjemme, men er ungene ute i hagen eller leker i nærheten må vi jo ha det åpent.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-08, 11:27   #34
Beathe
thirtysomething

Beathe sin avatar

Beathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Etter at jeg som 10-11-åring opplevde at en ukjent dame plutselig sto midt i stua begynte jeg å låse døra når jeg var hjemme også.

Gammel 22-12-08, 11:32   #35
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg låser alltid døra. Nå bor vi i lavblokk med felles oppgang, så da er det den ytterste, felles døra som alltid er låst med smekklås, og da låser jeg bare inn til leiligheta vår på kvelden. Men der vi bodde før hadde vi dør rett ut, og den var alltid låst til tross for at leiligheta var lita. Jeg la meg til denne vanen da jeg bodde i Oslo, og synes det er greit. Vi bor i by, men ikke i sentrum, og det er sikkert ikke "nødvendig" å låse.

Gammel 22-12-08, 11:32   #36
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg låser døren om natten. Jeg låser sjelden døren når jeg er tilstede på området, men ikke i leiligheten min.

Gammel 22-12-08, 11:34   #37
Left
Passiv

Standard

Låser alltid, men det går mer på at det plutselig står andre unger midt i stua her. Vi bor i utkanten av en mindre by.

Svar med sitat
Gammel 22-12-08, 11:36   #38
Karima
I tropene

Karima sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
Karima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt likt
Standard

Låser aldri. Bor i blokk sentralt i Oslo, og det er til enhver tid to låste dører mellom oss og gata uansett.

Gammel 22-12-08, 11:53   #39
Mirasol
En Som Trener

Mirasol sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Låser alltid. Bor i tettbygd strøk, men ikke i by, sentralt på østlandet.

Det har vært svært mange "innstigningstyverier" her de siste årene, så det kunne ikke falt meg inn å ikke låse. Det er folk som har hatt tyver inne i huset midt på lyse dagen, de har stjålet vesker og kameraer o.l. i gangen mens de som er i stua ikke har merket noe som helst. Også mye tyverier om natta mens de sov. Innbrudd skjer ikke bare når man er bortreist altså!

Jeg er forøvrig litt husredd og trives best med låst dør, det har jeg alltid gjort! Har alarmen på i stua om natta også, funker greit i forhold til ungene enda hvertfall, de kommer inn til oss når de står opp, og eldste kan å skru av alarmen selv.

Og om noen skulle lure, jeg er av de som alltid låser bilen og tar med verdisakene også. :Paranoid:

Gammel 22-12-08, 11:54   #40
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi bor i bygård sentralt i Oslo og har alltid døren til leiligheten låst når vi er hjemme. Jeg låser også hvis jeg bare skal ned og hente posten eller opp på loftet og hente noe.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:03.