Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Krigshelter eller lovbrytere?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-12-08, 00:40   #20
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Krigshelter eller lovbrytere?

Jeg tror jeg skjønner at koloniene egentlig vil bryte ut av Norge AS og beholde ressursene sine for seg selv. Ingen skal dele med de andre, og Oslo kan ha det så godt, for de bidrar ingenting.
Hm, jeg får ikke helt til å diskutere mer her, for det kommer så altfor mye, så det er vanskelig å ta tak i alt. Skal vi diskutere Oslofolks holdninger til resten av landet generelt, hvordan Norge er inndelt og urettferdig fordeling av inntjening og verdiskapning, hvordan filmmiljøet og statstøtte til filmer blir fordelt, om Max Manus og gjengen kun drev med guttestreker, om krigen egentlig i det hele tatt var innom Østlandet, om Møre skal få beholde fisken sin selv og heller bli en egen republikk, om Dronning Sonjas overklasseuttalelser skal gjelde for alle Oslofolk, om universitetet i Oslo fortjener å jobbe for høyere status, om det er finere attraksjoner andre steder enn Oslo, om turister blir tvunget innom hovedstaden, om Oslo har fjord og kyst, om regionene burde bli mer selvstendige, burde finnmarkinger få betalt for å bo der, om noen andre enn nordlendinger og vestlendinger følte krigen på kroppen, går det an å lage actionfilm om kun noen få helter fra krigen uten at man skal lage tredve filmer til og ha hundre avisartikler om andre deler av krigen også, om noen egentlig er såret i denne debatten og om jeg egentlig bedriver hersketeknikk eller ikke. Eller om jeg er historieløs.
Uff, nei, det er måter å formulere seg på som gir en god debatt, og det har det ikke blitt her. Hadde Fargo fokusert mer på ren sak, istedenfor å dra inn veldig mye usaklig, så hadde nok ikke jeg diskutert slik jeg har gjort heller. At østlendinger kan bli like støtt og tråkka på tærne som andre, er vel ikke så rart. Nordlendinger blir også sure for en del typiske påstander, vil jeg påstå. Men siste innlegget til Polyanna sa det på en litt annen måte, og da kan jeg si meg en smule enig. Selv om jeg fortsatt ikke er så enig i at Oslofolk er så ignorante og navlebeskuende som mange tror. Og jeg synes ikke det er så rart at en del blir styrt fra og ligger rundt en hovedstad.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:37.