Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Glemmer vi Darfur og Kongo?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-12-08, 15:15   #8
Fargo
Hogger i stein

Fargo sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Fargo er populærFargo er populærFargo er populærFargo er populærFargo er populær
Standard

Sv: Glemmer vi Darfur og Kongo?

Joda, mitt bondespor var på siden, enig i det. Jeg tror imidlertid tilgang på markedene er mer relevant for disse konfliktene enn det er for den/de i Midt-Østen.

Kanskje er vi veldig enkle når vi tenker Afrika? Vi har bilder i hodet om støvføyk og barn med store mager som har et riskorn på tallerkenen. Enig med him om at konfliktene der er for overveldende. Men, de er - tror jeg - enklere å finne en løsning på.

Men, det er jo land i Afrika som kan måle seg med Europa i areal, og verdensdelen er jo bare nødt for å være mer differensiert enn vi tror. Jeg forstår uansett ikke hvorfor vi lar dem slakte hverandre, for fote, hele tiden og i milliontall. Spesielt siden vi europeere delvis sitter/satt med nøkkelen til både deres fortid, nåtid og framtid.

Fargo er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:22.