|
|||||||
| Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
Passiv
|
Sv: Er dere hyttemennesker?Signerer DM. I tillegg tror jeg at det ligger mye avslapning og ro i det å "holde julene i gang" på en litt primitiv hytte. Stikkordet er så flott at jeg nesten må ta det på nynorsk: antiframandgjering! |
|
|
|
#42 |
|
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
|
Sv: Er dere hyttemennesker?Jeg er hyttemenneske i den forstand at jeg vil ha samme komfort som hjemme.
|
|
|
#43 |
|
En skrue løs
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er dere hyttemennesker?Jeg vet egentlig ikke om jeg er hyttemenneske for jeg har aldri vært vant med å reise på hytte. Det jeg vet er at den i det minste måtte ha innlagt vann. Strøm er mindre nødvendig for min del.
|
|
|
#44 |
|
Sliter med tastaturet
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Er dere hyttemennesker?Jeg er et hyttemenneske. Det er deilig å komme til et sted der man kan slappe av, jeg slapper mye mer på ei hytte enn hjemme. Hjemme er det ALLTID hundreogen ting jeg skulle ha gjort, på hytta skal jeg stort sett bare lese bøker og drikke rødvin. På hytta er alt klart, man slipper å innstallere seg, bli kjent osv, det er bare å slenge beina i sofaen og ta på de gamle tøflene. Jeg er oppvokst på fjellhytter uten strøm og vann, og har mine beste ferieminner derfra. Når det er sagt hadde jeg ikke som mor nå sittet ei uke på ei kald hytte uten strøm med småbarn. Aller best trives jeg også på hytta ved sjøen. I havgapet. Det er vidunderlig. |
|
|
|
|
|
#45 |
|
Erfaren
|
Sv: Er dere hyttemennesker?Vi har campingvogn med gass, strøm, lys, do, tv, internett.
|
|
|
#46 |
|
Textrovert
|
Sv: Er dere hyttemennesker?Jeg er ikke noe utpreget hyttemenneske. Det kommer vel av at jeg ikke er noe utpreget friluftsmenneske. Jeg kunne aldri, aldri ha tenkt meg aa ha hytte. Jeg har mer enn nok med aa ta meg av leiligheten vaar.
|
|
|
#47 |
|
Opp og ned
|
Sv: Er dere hyttemennesker?Ja jeg er et hyttemenneske og storkoser meg på fjellet. Alt stress og mas blir lagt igjen hjemme. Er bare å gå rett på utsiden av hyttedøra så kan ungene ake og kose segvinterstid, eller utforske bekken på sommeren. Elsker også å sitte med fiskestanga og nyte stillheten. Har ikke innlagt vann på vår hytte, men litt strøm har vi.
|
|
|
#48 |
|
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Er dere hyttemennesker?Vi er hyttemennesker alle fire. Bærer vann, har strøm og derved også en veldig fin løsning med elektrisk do (alt blir aske). Utedo er nemlig det eneste jeg synes er pes, men det gikk helt fint de årene vi hadde det også. Det skjer et eller annet med tempoet hos oss når vi drar på hytta. Det blir så rolig og avslappet. Vi spiller spill, leser, vasker opp sammen, lager god mat osv. Dessuten følger vi veldig årstidene på hytta, plukker bær og sopp om høsten, går på skiturer om vinteren, lager vannmøller i bekkene om våren, og bader om sommeren. |
|
|
|
|
|
#49 |
|
maler
|
Sv: Er dere hyttemennesker?Hm. Jeg liker hytteturer. Og jeg liker å være ute i naturen, liker å ha god tid og mangel på ting som trekker oss ut av huset. Men jeg ønsker meg ikke hytte, jeg hadde ikke orket et sted til som må vedlikeholdes. Og jeg liker ikke primitivitet i form av utedo, manglende strøm og vann i ukevis hvert år. Men hvis noen begynner å snakke om en litt godt utstyrt famliehytte, er jeg med. |
|
|
|
|
|
#51 |
|
jabbsaft
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Sv: Er dere hyttemennesker?Jeg er veldig glad i å være ute i naturen, og også et hyttemenneske. Vi har to hytter vi kan låne i familien. Den ene ligger 50 min unna ved en innsjø på fjellet, med fint turterreng både sommer og vinter. Med strøm, trampedusj og utedo, men uten innlagt vann. Den andre ligger 6 timers kjøring unna ikke langt fra et stort skianlegg. Den er et gammelt hus med strøm og vann.
|
|
|
#53 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Er dere hyttemennesker?Vi har ikke hytte og kommer nok ikke til å skaffe det heller. Men det er et savn, for jeg får en ro på hyttetur - også de enkleste - som jeg ikke får ellers. Det er noe med lydløsheten som følger med at det ikke er alt mulig som surrer og går, tror jeg.
|
|
|
#54 |
|
kan tilsettes alkohol
|
Sv: Er dere hyttemennesker?Vi har ikke hytte, men vi har tilgang på hytte som andre (les: mine foreldre) vedlikeholder. Det jeg liker aller best med å være på hytta er å være utilgjengelig. Jeg nyter å skru av mobilen (selvfølgelig bare hvis hele kjernefamilien er med meg) og verken ha nett eller TV. Da leser jeg og spiller spill uten å ha snev av lyst til å gjøre noe annet (fordi jeg ikke kan). Etter detox som tar ca to timer er faktisk nett og TV glemt. Det er herlig å være på tur i det man går ut døra, og det er det beste som finnes i verden når hele familien senker aktivitetsnivået til et minimum. Så ja, jeg liker godt å være på hytta, spesielt etter at det ble innlagt strøm og toalett innendørs.
|
|
|
#55 |
|
Stabilt ustabil...
|
Sv: Er dere hyttemennesker?
Og nå ble jeg ikke noe særlig nysgjerrig på hvor dere har hytte hen.
|
|
|
#56 |
|
Hogger i stein
Medlem siden: Nov 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er dere hyttemennesker?Så der ser jeg. |
|
|
|
|
|
#57 |
|
Introvert optimist
|
Sv: Er dere hyttemennesker?Jeg er ikke hyttemenneske. Jeg synes utedoer er motbydelige og at manglende strøm er slitsomt. Å hente vann i bekken ser jeg heller ikke sjarmen med. Hytter med alle fasciliteter er selvfølgelig noe annet, men jeg har ikke lyst på hytte selv. Jeg orker ikke enda en ting som skal vedlikeholdes og som vi føler at vi MÅ besøke.
|
|
|
#58 |
|
Trallallaa
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er dere hyttemennesker?Med egen hytte i skogen, rett ved ett lite tjern og fjellet i umiddelbar nærhet, vil jeg absolutt si vi er hyttemennesker.
|
|
|
#59 |
|
♡
|
Sv: Er dere hyttemennesker?
Det skal jeg. Det er mine foreldre som har hytten, men vi flytter inn i sjøboden så snart vi får ut alt som er stuet der om vinteren. Der har vi soverom med hems til gutta, et lite kjøkken og det aller beste, spisestuen:
Gutta (02) og Lillesøster (06) Sist redigert av Hønni : 01-06-11 kl 21:13. |
|
|
|
|
|
#60 |
|
Passiv
|
Sv: Er dere hyttemennesker?Hytte er sikkert fint, men ikke noe for meg. Jeg har for mye vedlikehold med huset allerede og får prikker ved tanken på enda mer. Men det hender vi er gjester på andres hytte da - snyltehyttere. Det er helt topp. |
|
![]() |
|
|