Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Den store juleribbetråden

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-12-08, 12:00   #61
Alexy
Lykkelig nygift.

Alexy sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Alexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Den store juleribbetråden

Hm, mangler en del av det som skal være i sausen da..

Men kan jeg ikke lage en god saus av ribbefettet, med meljevning?

Storebror 03 og lillesøster 06.
Alexy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-08, 12:25   #62
Kneazle
Passiv

Standard

Joda, lag bare en brun saus fra bunnen, spe med ribbefett/sjy, og tilsett salt, pepper, krydder.

Svar med sitat
Gammel 30-12-08, 12:38   #63
Alexy
Lykkelig nygift.

Alexy sin avatar

Alexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Takk, da gjør jeg det!

En ting til, hvordan vet jeg om det er tynnribbe jeg har i ovnen? Har jo med steketiden å gjøre. Nå har ribba stått i ovnen i 1 1/2 time, men aner ikke om den er ferdig..

Gammel 30-12-08, 12:57   #64
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tynnribbe er lik over det hele, familieribbe/midtribbe har en kotelettkam på den ene siden.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-08, 23:32   #65
Alexy
Lykkelig nygift.

Alexy sin avatar

Standard

Takk, da vet jeg det.

Det var ei tynnribbe jeg hadde i ovnen. Første gang jeg har stekt ribbe, og det var jo ikke vanskelig i det hele tatt! Fikk til og med svoren sprø over det hele. Nam!

Gammel 30-12-08, 23:35   #66
Katinka
Skriv og skriv og skriv

Katinka sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Det meste er nord
Katinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Så bra. Flinke du!

Svar

Emneord
julemat, julemiddag, juleribbe, sprø svor, svineribbe, tilbehør

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:17.