|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Valuta i Egypt?
Man skal vel ikke kaste dopapir i do i det hele tatt hvis det ikke er av den "gå i oppløsning" typen? Det stive som man får utdelt skal i hvert fall ikke i do. Jeg har ikke bodd på veldig fine hoteller i Egypt, men alle steder vi har vært skal dopapir i søppelbøtte. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Passiv
|
Man kan fint gjøre det på de store hotellene. Ellers er det som regel hull i bakken, der legger man papiret i en eske ved siden av. Det samme gjør man dersom man bruker toaletter på restauranter og kafèer. Lambi er et papir som ikke bør kastes i toalettene i et land som Egypt. Rett og slett fordi det er veldig tykt og man bruker veldig mye vann for å skylle det ned. |
![]() |
![]() |
#23 |
Passiv
|
![]() Sv: Valuta i Egypt?Av alt jeg trodde jeg ikke kom til å lære denne lørdagskvelden. |
![]() |
![]() |
#24 |
|
Jeg har bare unntaksvis vært innom store hoteller i Egypt, men hull i bakken-do har jeg likevel bare sett hjemme hos beduiner. De fleste andre steder har det vært vanlig do med "underspylingskran" og søppelbøtte ved siden av til dopapir. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Passiv
|
![]() Sv: Valuta i Egypt?Du kan virkelig glede deg til Kairo! |
![]() |
![]() |
#26 |
Passiv
|
Det er en god del restauranter og kafèer som har hull i bakken når du kommer vekk fra turistfellene. De aller fleste reiser rundt på organiserte turer i disse landene og følgelig er standarden tilnærmet den man har hjemme (slik som vannklosett). |
![]() |
![]() |
#27 |
|
![]() Sv: Valuta i Egypt?Jeg er også misunnelig. Kairo er spennende. Pyramidene er noe for seg selv, men personlig likte jeg severdighetene i Luxor enda bedre. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
|
Der vi fartet rundt kan vel knappest kalles turistfeller. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Passiv
|
|
![]() |
![]() |
#30 |
|
![]() Sv: Valuta i Egypt?Jeg har sovet i ørkenen og fikk diverse loppebitt, men ikke så mange bitt som på overnattingsstedet i Kairo. |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Står på egne ben
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hvis du i det hele tatt er heldig og finne et supermarket.
Kairo.
Og dere ble ikke dårlige av den maten? |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Passiv
|
![]() Sv: Valuta i Egypt?Nå har vi kuppet tråden, Fnatten, men kameler blir jeg pinadø meg sjøsjuk av. Fyttikatta. Det var en gang vi gikk i to dager til fots, det var innmari slitsomt men spennende. |
![]() |
![]() |
#33 |
Står på egne ben
Og hvis en skulle driste seg på en kamel, så ikke gi fra deg kamera til noen kamelførere for å ta bilde av deg. Du får det ikke tilbake uten og betale i dyre dommer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Passiv
|
Man går da ikke i shorts dersom man skal ri på kamel |
![]() |
![]() |
#35 |
|
![]() Sv: Valuta i Egypt?Elisabet.. Jeg har ikke blitt dårlig av mat i Egypt. Mannen min har blitt dårlig, men det var etter at han spiste på en fin restaurant. |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Står på egne ben
For 12 år siden var jeg lite reisevant i bl.a. Egypt. Og midt i juli i nesten 50 grader i ørkenen utenfor Kairo i shorts og t-skjorte var ikke tingen da nei. |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Passiv
|
Det er ting som gjør at man får en langt bedre opplevelse når man reiser i muslimske land. Når vi viser litt respekt får vi så utrolig mye tilbake. |
![]() |
![]() |
#38 |
Passiv
|
![]() Sv: Valuta i Egypt?Å - kupp tråd mer. |
![]() |
![]() |
#39 |
|
![]() Sv: Valuta i Egypt?Caps gjør ikke samme nytten som sjal og vil nok bare gjøre at du tiltrekker deg mer oppmerksomhet. Sjal er nødvendig i moskeer og koptiske kirker, og praktisk også andre steder hvis du vil unngå kommentarer bak ryggen osv. Jeg synes det å shoppe i Kairo er veldig mye bedre med skjørt og sjal enn uten. På turen dere skal ha blir det vel knapt nødvendig å tenke på. |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Passiv
|
![]() Sv: Valuta i Egypt?Skjørtet skal da være litt lenger enn de jeg pleier å svinse rundt i antar jeg? (Midt på låret ca) |
![]() |
![]() |
|
|