|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#101 |
|
Ustabil
|
Sv: Gaza
Hvis den SMS-en som sirkulerer virkelig er sendt av Gilbert, så taler den for seg selv - og det er det jeg snakker om. Han driver politisk propaganda under dekke av å være lege. Det som er positivt er at han faktisk ER lege i tillegg til å være aktivist, og at han derigjennom bidrar til å redde liv. Hadde det ikke vært for det hadde vi ansett han på linje med en hvilken som helst annen politisk aktivist - og tatt han med den saltklypa man burde ta han. |
|
|
|
|
|
#102 |
|
Deltidsmamma
|
Jeg tror at både Israelerne og Palestinerne er frustrerte og har vært det i mange år allerede. |
|
|
|
|
|
#103 |
|
Ustabil
|
Enig. |
|
|
|
|
|
#104 |
|
Passiv
|
Sv: GazaNei, jeg tror ikke det er synd på det palestinske folket og at de utsettes for israelske overgrep fordi denne legen sendte en sms. |
|
|
|
#105 |
|
Ustabil
|
Jeg minner igjen om at palestinerne brøt våpenhvilen flere ganger med raketter mot Israel - og DERETTER gikk Israel til motangrep. Og ja, Israel er mye større og sterkere. Så nei, de er ikke jevnbyrdige. Men alle som er "små" bør kanskje lære å ikke plage de som er større, ellers kan det hende man en dag får skikkelig juling. |
|
|
|
|
|
#106 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Du kan umulig mene dette i fullt alvor? Å bruke død og fordervelse kan være et viktig virkemiddel for å selge aviser, men det faktum at dette også kan være med på å åpne verdenssamfunnets øyner for hva som foregår, er jo det viktigste? Eller? |
|
|
|
|
|
#108 |
|
Halloen!
Det der var et ordentlig visdomsord, du! |
|
|
|
|
|
#109 |
|
Passiv
|
Jeg liker ikke å banne mer nå. |
|
|
|
#110 |
|
I menneskeham
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
Nei, men de kunne trukket seg ut av de okkuperte områdene og gjort det mulig for Palestinerne å ha en levelig stat i de områdene de er tilkjent. Det hadde muligens vært like effektivt, og i det minste gitt dem mer goodwill å trekke på internasjonalt.
Ja. Men den ene siden akkumulerer ofre en 10-20 ganger fortere enn den andre, og det er heller ikke uten betydning for oss som nettopp ikke har valgt side men mener et liv er et liv uansett om det er Israelsk eller Palestinsk.
Wish they had.
|
|
|
|
#111 |
|
Deltidsmamma
|
Man skal vel ikke plage noen uansett, skal man det? |
|
|
|
|
|
#112 |
|
I menneskeham
Jeg er antakelig større og sterkere enn deg. Kom gjerne bortom og lær.
|
|
|
|
#113 |
|
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
Sv: GazaSkal hjelpe deg å banne jeg Smilefjes.
|
|
|
|
|
|
#114 |
|
Halloen!
Synes du virkelig dette "sitatet" er relevant i denne sammenhengen? Jeg forsvarer ikke Hamas handlinger, men jeg forstår dem. Er du enig med Bina at man skal la være å reagere på urett dersom overgriperen er større og sterkere? (Slik oppfatter i alle fall jeg innlegget hennes.) |
|
|
|
|
|
#115 |
|
Jag har ju hjärna.
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: på pendlertoget
![]() |
Sv: GazaJeg later som jeg jobber, så jeg har ikke sjans til å lese hele denne tråden før jeg skriver. Det er minst 50 innlegg jeg ikke har lest. Likevel vil jeg hoppe inn et øyeblikk for å kommentere dette med å ta side. |
|
|
|
|
|
#116 |
|
Deltidsmamma
|
Jeg oppfatter bina på en annen måte. Jeg tror ikke bina mener det du hevdet at hun mener. Jeg er også uenig i det du påstår bina mener, hvem er ikke det? :shock: |
|
|
|
|
|
#118 |
|
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Ok, for israelerne er det et problem med raketter, mens motangrep er terror? Måten du har formulert deg på to ganger nå får meg til å sitte igjen med en følelse av at det er verre for palestinerne å miste ungene sine.
|
|
|
#119 |
|
I menneskeham
Jeg svarte på at du skrev at de "hadde trukket seg ut" mens hele tråden jo var fordi de hadde en bakkeinvasjon der gående... Skjønner du mente noe annet, som for eksempel at du ikke tror de er ute etter å reokkupere hele området permanent, men skjønte ikke helt hva du mente og kunne ikke la være...
|
|
|
|
#120 |
|
I menneskeham
Jeg tror ikke du har noen grunn til å oppfatte smilefjes sånn, hun har vært veldig veloverveid i de fleste av innleggene sine (i alle fall frem til bina kom i siget). Om noe så er vel problemet proposjonalt med antallet barn.
|
|
![]() |
|
|