Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Hvor skitten kan jeg bli?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-01-09, 22:12   #21
Nå også i farger

Medlem siden: Oct 2006
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor skitten kan jeg bli?

Nei. Bare tanken på hud og hår-lukta gjør at jeg brekker meg.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-09, 23:28   #22
Mamma Rosa
strikker

Mamma Rosa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Jeg kjenner at jeg er litt skuffet over hva denne tråden handlet om.

Samme tenke jeg når jeg leste videre.

..og nei, jeg ville ikke gjort det.

Gammel 04-01-09, 23:31   #23
Nora H
Magisk

Nora H sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Nora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Jeg ser ikke hvorfor det er så forferdelig ekkelt å teste det en måned, men hadde foretrukket å tilbringe den måneden i ørkenen. Er det ikke et eller annet med at man holder seg renere der?

Eller på en sydhavsøy. Da kunne jeg gjort det.

Gammel 04-01-09, 23:33   #24
Lucifer
Skummelt distré...

Lucifer sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Norge
Lucifer er populærLucifer er populærLucifer er populærLucifer er populærLucifer er populær
Standard

Aldri i verden om jeg frivillig hadde stilt opp på noe sånt i våken tilstand nei. :grøss:

Ingenting er umulig, det tar bare litt lenger tid!
Lucifer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-09, 23:35   #25
Spoon
med mange baller i lufta

Spoon sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: I et grått hus i Trøndelag
Blogginnlegg: 66
Spoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt likt
Standard

Det der må være reprise, mener jeg så det tidligere i høst. Husker mooncupepisoden.

Jeg hadde IKKE gjort det!

Gammel 04-01-09, 23:36   #26
astrid_d
Superduperaktiv

Medlem siden: Oct 2006
astrid_d er populærastrid_d er populærastrid_d er populær
Standard

Aldri.

astrid_d er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-09, 00:34   #27
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Hvor skitten kan jeg bli?

Jeg trodde at denne tråden handlet om noe helt annet.

Men sånn til HI så kunne jeg aldri i verden gjor det nei.

Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-09, 00:38   #28
Lorien
Pauset

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 40
Lorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Huff nei, dette kunne jeg aldri gjort.

Lorien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-09, 00:46   #29
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kunne definitivt ikke prøvd meg på noe sånt.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-09, 00:49   #30
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, hvorfor det liksom. Men ellers har jeg klokketro på kroppens renselsesevne om den får være i fred, altså. Vi er godt skrudd sammen sånn. Men det var det med å leve i et samfunn der ingen andre gjør sånn... Vi vasker oss altfor mye, og ødelegger mye av kroppens/hudens egne balanser på den måten.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-09, 02:51   #31
TBM
Passiv

Standard

Jeg har ikke sett programmet, men ufra hvordan HI stiller spørsmålet, så kan jeg tenke meg en lang rekke med ting jeg absolutt ikke kunne tenkt meg og gjøre, og det å ikke vaske meg på en måned tror jeg ikke er blant de tingene.

Selvsagt - i dagens samfunn og med jobb og sosial omgang er det jo ikke noe jeg hadde gjort, men hadde jeg måttet gjøre det, hadde det ikke vært noe stort problem...

Men så tilhører jeg heller ikke den gruppen mennesker som vasker meg alt for mye. Selvsagt er jeg ren - men det hender at jeg dusjer og vasker håret kun hver 3. dag. Så lenge jeg ikke har trent i mellomtiden, fungerer en god vask greit. Vi har litt "krøkkete" bad, og derfor er det lettere å ta en vask enn en dusj.

Forøvrig støtter jeg Miss Norway sin siste setning...

Svar med sitat
Gammel 05-01-09, 07:26   #32
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvis jeg hadde sluppet å forholde meg til andre, rene mennesker kunne jeg klart det, tror jeg, men jeg har ikke veldig lyst til å prøve. :yækketiyæk:

Gammel 06-01-09, 02:03   #33
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Vi vasker oss altfor mye, og ødelegger mye av kroppens/hudens egne balanser på den måten.

Enig.

Jeg bruker et minimum av kremer og såper. Syntes huden blir bedre av det faktisk.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-09, 08:22   #34
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg fikk med meg slutten av programmet. Synes det var ganske interessant, egentlig. Men fikk brekninger av føttene til han mannnen som var hos fotterapeut. :kvalm:

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-09, 10:43   #35
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg klarer ikke engang å reise på hytter uten toalett og dusj i ei helg, engang, så NEI jeg kunne ikke gjort det. :grøsse:
Jeg skjønner litt den tanken om at vi vasker oss for mye, men allikevel; hvor selvrensende er vi? Håret blir jo relativt fort fett og ser ekkelt ut da, og underlivet lukter jo stramt om det ikke vaskes. Mulig det ofte er psykisk, at man kjenner lukt som ikke er der, men jeg får i hvertfall helt spader.

Gammel 06-01-09, 10:50   #36
Mani
Helt vanlig

Blogginnlegg: 1
Mani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Det slår meg som helt uinteressant å prøve noe slikt, ideen må vel heller være å bruke færre produkter og mindre kjemikalier enn å ikke pusse tennene eller vaske seg på hendene i en hel måned.

Gammel 06-01-09, 10:52   #37
Agurke
Fabelaktig

Agurke sin avatar

Blogginnlegg: 19
Agurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de fleste
Standard

Det safran sa.
Jeg får kløe bare av å tenke på det.

Gammel 06-01-09, 10:55   #38
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mani, her.

Det slår meg som helt uinteressant å prøve noe slikt, ideen må vel heller være å bruke færre produkter og mindre kjemikalier enn å ikke pusse tennene eller vaske seg på hendene i en hel måned.

Ja. Folk bruker for mange produkter for ditt og datt, og huden trekker jo dette inn i kroppen. Jeg prøver å være bevisst på det. Det å ikke vaske hendene osv. fører vel bare til økt smittefare? Det er jo litt hårreisende.

Gammel 06-01-09, 10:58   #39
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg tror nok kroppen kan være selvrensende på mange måter, men det treng vel vann for å "hjelpe til litt". Å ikke vaske seg, selv ikke med rent vann, på en måned er direkte discusting. Men det er jo en del som ikke bruker shampo/balsam, men bare skyller håret i vann. Etter en tid skal visst håret venne seg til dette, og rense seg selv ved hjelp av vannet.

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-09, 11:00   #40
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

En måned er for lenge uten å vaske seg. Og jeg ville aldri greid å skippe alle de daglige håndvaskene. Men jeg kan fint være på hytta en uke uten at jeg får noia av at det ikke er innlagt vann og dusj og sånn.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:41.