|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
| Se resultatene: Tror du at Snåsamannen kan helbrede mennesker? | |||
| Jeg tror mannen har helbredende evner. |
|
84 | 39,62% |
| Jeg er åpen og interessert og vil vite mer. |
|
50 | 23,58% |
| Jeg klarer overhodet ikke å tro på dette, og er overbevist om at dette er oppspinn og innbilning. |
|
47 | 22,17% |
| Jeg kjenner noen som har fått hjelp fra Snåsamannen. |
|
17 | 8,02% |
| Jeg er fryktelig skeptisk, men vet for lite om dette. |
|
50 | 23,58% |
| Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 212. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#161 |
|
Magisk
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Snåsamannen II (undersøkelse)Har aldri hørt om ham. Men så er jeg ikke spesielt interessert heller. Ingen tro på det.
|
|
|
#162 |
|
Mother of Dragons
|
Sv: Snåsamannen II (undersøkelse)Men dere som tror på ham, hvor langt tror dere?
|
|
|
#163 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Snåsamannen II (undersøkelse)
Hvis jeg og flere jeg kjenner (han kan sikkert være uheldig en gang han også) hadde besøkt han og han verken hadde "varme hender", eller kunne se evt lidelser, ville jeg ikke trodd på han, nei. |
|
|
|
|
|
#164 |
|
Mother of Dragons
|
Hva om det hadde vært et forsøk, som f.eks Schrödingers katt tenkte på, og han ikke hadde greid å vise evnene sine, hadde det gjort noen forskjell i oppfatningen av ham? Jeg spør oppriktig, fordi jeg er usikker på om det egentlig er noe vits i å gjøre slike forsøk.
|
|
|
#165 |
|
strikker
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det finnes jo til og med de som tror at gud skapte jorda og at Adam og Eva var de første menneskene.
|
|
|
#166 |
|
Dukkar plutseleg opp ...
Medlem siden: Sep 2006
I og med at min agnostiske status på dette punktet botnar i at eg ikkje trur at vitskapen på noko vis er fullstendig, så kunne eg ha tenkt meg eit "resultatbasert" forsøk. Nokre resultat kan vere målbare (ja, smerter er vanskeleg å måle objektivt) som t.d. cyster, muskelspenningar o.l. |
|
|
|
|
|
#167 |
|
Mother of Dragons
|
Jo forsåvidt, men det er mye vanskeligere å få til, mer arbeidskrevende for alle. I sånne tilfeller måtte man hatt med mange personer og i tillegg måtte man hatt en kontrollgruppe.
|
|
|
#168 |
|
Dukkar plutseleg opp ...
I prinsippet ja ... (sjølv om det ville vere svært lite truleg). |
|
|
|
|
|
#169 |
|
Mother of Dragons
|
Ah, det er her vi er helt uenige. Den vitenskapelige metode baserer seg ikke på kjent kunnskap og kjente naturlover. Det er en metametode for hvordan man kan finne om det er forskjeller for eksempel mellom grupper, uten at man i det hele tatt bryr seg om hva forskjellene er eller hva årsaksforholdet er.
|
|
|
#170 |
|
Dukkar plutseleg opp ...
Eg trur i utgangspunktet ikkje på healing, så resultata må vere forholdsvis overbevisande for at eg skal endre standpunkt. |
|
|
|
|
|
#171 |
|
-
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Snåsamannen II (undersøkelse)Aftenpostens nettutgave melder i dag følgende om Gjerstad:
Jeg regner med at det samme står i papirutgaven. |
|
|
|
|
|
#172 |
|
Mother of Dragons
|
Nå har snåsamannen healet Nortug over telefonen! Har folk blitt helt gale?
|
|
|
#175 |
|
By the Sea
|
Jeg har fått feil diagnose av legen min ikke bare én men flere ganger.
|
|
|
#176 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Snåsamannen II (undersøkelse)Nå har Northug blitt fjernhealet også. Hva den snåsamannen kan.
|
|
|
#177 |
|
Mother of Dragons
|
Joda, og man forventer jo at legen skal kunne diagnostisere bedre enn hvilken som helst annen. I et forsøk så hadde ikke en healer eller "fjerndiagnostisør" trengt å treffe på hver gang heller, men de hadde måttet kunnet gjøre det bedre enn tilfeldig for å si det sånn.
|
|
|
#178 |
|
Twinsouls
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sørlandet
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Snåsamannen II (undersøkelse)alle kan ta feil selv den beste lege, healer osv.
|
|
|
#179 |
|
Bedreviter
|
Sv: Snåsamannen II (undersøkelse)Siw: Jeg har også kjempevarme hender, så varme at flere (om ikke nødvendigvis i fullt alvor |
|
|
|
|
|
#180 |
|
🎈
Medlem siden: Jan 2007
Tenker du fordi det her er snakk om "overnaturlige" evner? Eller fordi to feil ut av tre taler for at han lyver når han sier han har disse egenskapene? For generelt sett er det vel ikke sånn at to feil av tre mulige utelukker at den tredje er riktig?
|
![]() |
|
|