Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Har alle barn skøyter?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-01-09, 13:38   #21
apan
I mål

apan sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har alle barn skøyter?

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Jeg tror jeg har vært borti alle disse "kravene" i mine ni år som skolebarnmamma. Med unntak av Bjørn Dæhli-dress, muligens. :bor i Bærum:

Himmel og hav, du må flytte østover .

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-09, 13:38   #22
tiddelibom
Lille tyrann

tiddelibom sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Storesøster fikk skøyter til jul i fjor, og har gått på skøytekurs denne høsten, så hun behersker det bra nå.
Men det er da litt tilfeldig hva man har av vinterutstyr? Hun er ikke noe glad i å gå langrenn, og for øyeblikket har hun eksempelvis ikke ski, utstyret har blitt for lite, og siden hun ikke liker gå, har vi prioritert skøytene nå. (Og mye snø er det heller ikke)

Hos oss fikk vi også beskjed om at de som ville kunne ta med skøyter i dag - men det var de som ville.

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-09, 13:39   #23
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I borettslaget jeg bor så har alle barna skøyter siden vi har egen skøytebane. Men jeg tror ikke skolen forutsetter at alle har dette. Men det kan jo hende at det har en sammenheng med at vi bor på den andre siden av byen?

Da jeg gikk på ungdomsskolen hadde vi skøytebane på skolen, og jeg husker at "de som ville står på skøyter i gymtimen kunne ta med dette". Men det ble ikke forventet at alle gjorde dette.

Gammel 08-01-09, 13:40   #24
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå ble jeg litt lettet. Jeg trodde kanskje at jeg ikke hadde fått med meg et absolutt must, eller noe.

Jeg liker å gå på skøyter, mye mer enn jeg liker gå på ski. Men jeg tror vi får konsentrere oss om å prøve å komme oss mer ut på ski i år. Skal jeg begynne å ta skøyter med i beregningen også, blir det litt vel mye for meg. :ingen uteaktivitetsentusiast:

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-09, 13:40   #25
Erica
Hekta

Erica sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Vi bor i vinterland, så her er det vanlig at gymtime inne erstattes av skøyte-time eller ski-time. Nå hadde vi uansett hatt slikt utstyr, så det gir ikke oss noe ekstraskostnader.

Gammel 08-01-09, 13:41   #26
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Skøytebane på skole er kult for kidza, men strevsomt for læreren. :tilbrakte flere timer på kne i fjor med lisser:

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-09, 13:42   #27
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror jeg har vært borti alle disse "kravene" i mine ni år som skolebarnmamma. Med unntak av Bjørn Dæhli-dress, muligens. :bor i Bærum:

I skiløypa på Gjøvik hadde 99% av alle barna Bjørn Dæhli fancysmancy kondomdress. Mine barn var veldig ut i sine Reimadresser.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-09, 13:42   #28
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har ikke noe forhold til skøyter overhodet, jeg tror aldri jeg har vært nærmere et par skøyter enn avstanden fra Karl Johan til skøytebanen i Spikersuppa. Poden har altså ikke skøyter, og jeg har ikke hørt noe om skøyter i skolesammenheng så langt i alle fall. Han har ski, og har vært med på skiskole tidligere og skal igjen fra og med neste uke, i SFO-tiden, men det er frivillig påmelding (og dessuten noe man betaler for), så han hadde ikke måttet ha det.

Gammel 08-01-09, 13:50   #29
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror skøyter har blitt veldig mye vanligere bare de siste årene. De har vært lange barfrostperioder med flotte skøyteforhold.

Vi har skøytebane bak huset, så her brukes det selvsagt MASSE. (Takk og lov for at mannen min liker sånt!)

Jeg tror skøytetrening er veldig BRA, da, selv om jeg er for pysete selv. Det er masse bra balansetrening i det, og det tror jeg er veldig bra for den motoriske utviklingen, det er skadeforebyggende og jeg tror at det er bra for hvordan hjernen utvikler seg også. Leste noe om balansetrening for språkstimulans en gang, blant annet.

Dere bruker sikkert den ene størrelsen vi ikke har dekket i skøyter, ellers skulle du fått lånt av oss (vi har regulerbare og mangler 32-35, ellers har vi alt fra str. 24 til 38).

Gammel 08-01-09, 13:51   #30
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, og så tror jeg dette er en sånn villa-land-ting.

Gammel 08-01-09, 13:59   #31
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Snuppa får klare seg med sånne vokseskøyter en god stund fremover. Det er veldig praktisk at de ikke trenger å byttes ut hvert eneste år. Nå er hun på 25-28. Neste år arves de av knerten (som får stå med bruskasse) og så får hun nye i 29-32.

Gammel 08-01-09, 14:01   #32
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Standard

Er det egentlig noe "galt" med de vokseskøytene? Jeg syns de ser helt kjempegode ut, jeg! (Vi har likevel måttet bytte ut hvert år - han vokser 3 størrelser i året. )

Men det er fint for søsknene også, nå har vi til alle.

Gammel 08-01-09, 14:02   #33
Beathe
thirtysomething

Beathe sin avatar

Beathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Nå ble jeg litt lettet. Jeg trodde kanskje at jeg ikke hadde fått med meg et absolutt must, eller noe.

Jeg liker å gå på skøyter, mye mer enn jeg liker gå på ski. Men jeg tror vi får konsentrere oss om å prøve å komme oss mer ut på ski i år. Skal jeg begynne å ta skøyter med i beregningen også, blir det litt vel mye for meg. :ingen uteaktivitetsentusiast:

Kan du ikke ta turen bortom Sportslåven da? Tror sikkert de har veldig billige skøyter til både store og små der. Kjekt å ha - Poden hadde flere skøytedager på skolen i fjor, og skal ha nå i morgen. Og så bor dere jo slett ikke så langt fra flere skøytebaner/vann så dere kan jo ta en skøytetur med innlagt grilling av pølser på bål.

Gammel 08-01-09, 14:04   #34
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sportslåven? :tydeligvis ikke noe sportsmenneske: Er det den ved bakken?

Og jeg vet ærlig talt ikke hvor man går på skøyter i området vårt, jeg. Ved skolen? Hvor ellers?

Gammel 08-01-09, 14:06   #35
apan
I mål

apan sin avatar

Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men altså, med fare for å avspore tråden til Divine; er disse skøytene like kalde som de var? Fra mine arveskøyteturer husker jeg bare at jeg frøs og frøs og frøs på tærne. Grusomt.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-09, 14:06   #36
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Standard

Det vannet dere av og til går tur til?

Det ligger jo is overalt nå.

Ellers er det jo skøytebaner flere steder over på Oslosida og på Jar, mener jeg å ha sett.

Og bak huset vårt.

Gammel 08-01-09, 14:06   #37
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Standard

Nei, de er tykke og gode, de vi har kjøpt. Storebror holder på i timesvis.

Gammel 08-01-09, 14:14   #38
Beathe
thirtysomething

Beathe sin avatar

Beathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sportslåven? :tydeligvis ikke noe sportsmenneske: Er det den ved bakken?

Og jeg vet ærlig talt ikke hvor man går på skøyter i området vårt, jeg. Ved skolen? Hvor ellers?

Sportslåven

Gammel 08-01-09, 14:18   #39
Anda
Smugleser

Anda sin avatar

Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Selvfølgelig har alle barn skøyter, Divine. Alle barn har skøyter, akebrett, rettkjelke, bortoverski, alpinski, hjelm, alpinbriller, Bjørn Dahli-dress, alpindress, sykkel og sparkesykkel. Alt må sendes med på skolen ved behov sammen med sitteunderlag, pølsetermos, pølser til grilling (som alle har i fryseren til enhver tid) og varm kakao på termos nr. 2.

Selvsagt.

Eh, våre har ikke skøyter i år, enda vi bor nøyaktig 350 meter fra islagt vann, og 900 meter fra kunstisbane. Men vi har planer om å få kjøpt og brukt snart, da. Kanskje.

Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-09, 14:21   #40
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Beathe, her.

Sportslåven

Ah, den har jeg ikke hørt om en gang. Takk for tips.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:02.