Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Har alle barn skøyter?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-01-09, 17:42   #61
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har alle barn skøyter?

Jeg husker at pappa laget skøyteis på gårdsplassen vår.

Karamell er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 08-01-09, 17:42   #62
Embriksmamma
Bokglad

Embriksmamma sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Smash, her.

Ellers så er jeg så naiv at jeg trodde alle hadde hadde akebrett, ski, sitteunderlag og termos.

Tuller du? Hvis ikke er du rimelig naiv, ja.

When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-09, 17:43   #63
Smash
Impulsiv innimellom

Smash sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Blogginnlegg: 3
Smash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Men har du pølsetermos? Hæ? Hæ? :ypper:

Man varmer pølser i vanlig termos.

Gammel 08-01-09, 17:44   #64
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg vil heller bruke penger på ski, skøyter og akebrett... en Nintendo Wii, for å si det sånn.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-09, 17:44   #65
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Embriksmamma, her.

Så naiv er jeg også. Ikke at jeg regner med at de fleste har splitternytt, fancy og dyrt utstyr i alle kategorier, men termos, sitteunderlag og akebrett trodde jeg var vanlig. Samme med ski og skøyter etter en viss alder. Å arve, låne og kjøpe brukt er vel vanlig.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-09, 17:45   #66
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lykken, her.

Så naiv er jeg også. Ikke at jeg regner med at de fleste har splitternytt, fancy og dyrt utstyr i alle kategorier, men termos, sitteunderlag og akebrett trodde jeg var vanlig. Samme med ski og skøyter etter en viss alder. Å arve, låne og kjøpe brukt er vel vanlig.

Jeg er faktisk veldig enig.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-09, 17:45   #67
Smash
Impulsiv innimellom

Smash sin avatar

Smash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Embriksmamma, her.

Alle jeg kjenner har disse tingene, om man er friluftsmennesker eller ei. Så, jeg trodde virkelig at det var like vanlig som sykkel og huskestativ.
Men, det er ikke første gangen at det går opp for meg at jeg er rimelig naiv til tider.

Gammel 08-01-09, 17:46   #68
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Men har du pølsetermos? Hæ? Hæ? :ypper:

Jeg har.

Gammel 08-01-09, 17:46   #69
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Standard

Alle jeg kjenner har disse tingene, om man er friluftsmennesker eller ei. Så, jeg trodde virkelig at det var like vanlig som sykkel og huskestativ.
Men, det er ikke første gangen at det går opp for meg at jeg er rimelig naiv til tider.

Du och jag.

Gammel 08-01-09, 17:47   #70
Smash
Impulsiv innimellom

Smash sin avatar

Standard

Og, der ser jeg at det er flere som er enige med meg.

Gammel 08-01-09, 17:49   #71
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Chanett, her.

Jeg er faktisk veldig enig.

Faktisk? Så fornuftig jeg er, så er det helt naturlig.

Gutt 2002 og jente 2005
Gammel 08-01-09, 17:49   #72
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg mener også at akebrett, ski, termos og sitteunderlag er "vanlig" å ha. Vi har alt dette, og vi er ikke friluftsmennesker. Men jeg hadde aldri i livet villet anta eller ta for gitt at noen hadde det.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-09, 17:52   #73
Smurfine79
Carpe Diem!

Smurfine79 sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: oslo
Smurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Det var forresten slik jeg fant ut at Beathe og jeg hadde barn i samme barnehage. Hun skrev om noe i barnehagen, og jeg svarte at "å, akkurat slik gjør de det i podens barnehage også".

Spør enkelt jeg da, går ungen din a, b, c , d eller f for så mange er de der. Samt at 1 og 2 går sammen......

Smurfine79 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-09, 17:57   #74
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Jeg regner også skøyter, ski og akebrett som nødvendig utstyr.

Jeg regner med skøyter er langt mer vanlig enn før fordi det jo koster mindre enn før. For 40 år siden kostet skøyter mere enn det gjør nå, og det uten å ta hensyn til kroneverdi. Skøyter var DYRT, nå koster det 200 kroner. Dessuten er det kunstis mange steder, og på Mazungens fremtidige skole er det helårs plastskøytebane.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-09, 19:36   #75
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har ikke alle de tingene dere nevner, men det er kanskje litt avhengig av hvordan man bor. Siden vi bor midt i byen og snuppa har en helt liten lillebror, så har det ikke blitt så mange turer i skog og mark. Kanskje tar det seg opp når de begge er av en viss størrelse, men sannsynligvis ikke. Det er jo en grunn til at vi bor midt i byen; vi trives med slikt man gjør i byen.

Gammel 08-01-09, 19:42   #76
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er det sikkert, men "vanlig" betyr fremdeles ikke at alle har det. Vi har ikke akebrett. Jeg tror jeg har ski, men jeg har ikke sett etter på noen år. Og huskestativ har vi definitivt ikke (vi bor i leilighet i bygård, "midt" i Oslo, og har ingen uteplass). Jeg har sykkel, men mannen har ikke. (Poden har derimot både ski, Snowracer, sitteunderlag og sykkel.)

Gammel 08-01-09, 19:42   #77
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Vi har ikke alle de tingene dere nevner, men det er kanskje litt avhengig av hvordan man bor. Siden vi bor midt i byen og snuppa har en helt liten lillebror, så har det ikke blitt så mange turer i skog og mark. Kanskje tar det seg opp når de begge er av en viss størrelse, men sannsynligvis ikke. Det er jo en grunn til at vi bor midt i byen; vi trives med slikt man gjør i byen.

Behovene for diverse melder seg mer når de er større. Som sagt, med aktiviteter med skolen ,sfo, allidrett f.eks, pluss at dere foreldre sannsynligvis føler at det er lettere å gjøre aktiviteter som å dra på ski (det er jo bare en liten biltur eller t-banen), hytteturer, sykling langs Akerselva og skøyter på Valle Hovin eller Spikersuppa.

Gutt 2002 og jente 2005
Gammel 08-01-09, 19:45   #78
Mor til 4
Nattrangler

Mor til 4 sin avatar

Mor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner til
Standard

Minsten har ikke fått skøyter enda, han har hatt nok med ski og akebrett frem til nå.
Skøyter har vi kjøpt til de andre ungene her fra rundt 6 års alderen. For da de har startet på skolen så har de hatt is å gå på.

Gammel 08-01-09, 19:46   #79
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg anser skøyter som en del av nødvendig vinterutstyr, så det har jentene hver sesong.

Gammel 08-01-09, 19:50   #80
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gutta mine har ikke. Men de har ski, sitteunderlag, termos og akebrett/snowracer. Men det er ikke noe problem å kjøpe det. Forresten så har eldstemann hatt et par skøyter han aldri har brukt.... Han kan ikke gå på skøyter.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:19.