|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#61 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Siv Jensen sin appell og fakkeltoget i OsloMen Skremmern, nå er det jo ikke sånn at alle "FrP-potensielle" stemmer FrP hele tiden, eller noen sinne. Langt i fra. Noen stemmer KrF, noen Høyre, noen ingenting. Derfor varierer oppslutningen deres. Og dette øker den. Garantert. Ikke pga. apellen eller israelstøtten, men fordi den eksponerte veldig alt det disse menneskene er redde for og som de tror FrP vil redde dem fra.
|
|
|
#63 |
|
|
Sv: Siv Jensen sin appell og fakkeltoget i Oslo
Åkkei, artikkelen handler om at B-gjengen og Young Guns droppet å knivstikke/skyte/banke opp hverandre, og sto sammen. Uten å lage bråk. Og hvem var det som hjalp mannen med Israel-flagg som ble overfalt? Jo, det var B-gjengen. |
|
|
|
|
|
#65 |
|
Ekvilist
|
Jeg blir forvirret av informasjonen jeg. I linken fra dagbladet står det om en mann som ble overfalt, noen tok fra ham flagget og spyttet og tråkket på det. Mannen ble dratt inn i på Burger King for å unngå slåsskamp. Er det samme sak? Jeg vil si at det er et overfall å rive flagget ut av hendene på noen, men er det vold?
|
|
|
#66 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Siv Jensen sin appell og fakkeltoget i OsloJeg tror han ble "angrepet", dyttet overende og sparket på, men så plukket opp (også av muslimske unge menn) og dyttet inn på Burger King. Hvis jeg har lest riktig.
|
|
|
#67 |
|
|
Bare det at de to største rivaliserende gjengene i Oslo har sett forbi sine, eh, uenigheter er verdt å nevne. Det er nemlig en Fin Ting. |
|
|
|
|
|
#68 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Siv Jensen sin appell og fakkeltoget i OsloDet er sant.
|
|
|
#69 |
|
Deltidsmamma
|
|
|
|
|
|
|
#70 |
|
|
Jeg bagatelliserer slett ikke, jeg vil bare at man skal være bittelitt forsiktig med å være for bombastisk når man sier hvem som gjør hva, og ikke minst hva hatet gjør med disse unge mennene. Karl Johan så helt forferdelig ut i går (I know, I was there!), og det blir bare enda mer meningsløst når det er en gjeng drittunger som ikke engang vet hvorfor de slåss som gjør det. |
|
|
|
|
|
#71 |
|
Passiv
|
Casualsene var nok med. Hva ellers skal de gjøre en torsdagskveld når det er over 2 måneder til seriefotballen starter? |
|
|
|
#72 |
|
Ringskrømt
|
Joda, jeg er jo ikke dum og skjønner det du sier her, det jeg mener med "har det i seg" er at velgeren må fra før av være litt småredd brune mennesker og at det som skjedde i Oslos gater i går kveld/natt var dråpen eller bekreftelsen om du vil. Jeg tror at man med et bestemt mennesksyn aldri vil kunne stemme FRP. |
|
|
|
|
|
#73 |
|
Ekvilist
|
Takk for svar!
|
|
|
#74 |
|
Deltidsmamma
|
Det er faktisk noe jeg ikke har fortstått med kritikken mot Frp akkurat det som du sier her, med menneskesyn. |
|
|
|
|
|
#75 |
|
I menneskeham
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Du har helt rett. De sier "vi prioriterer de som bor innenfor Norges grenser", og med prioriteringene sine viser de sitt menneskesyn og hvem som er verd noe og hvem de mener ikke er det. Ord er billige, handlingene taler.
|
|
|
|
#76 |
|
i tåkeheimen
|
Sv: Siv Jensen sin appell og fakkeltoget i OsloJeg er enig med Skremmern i betraktningene om FrP'ere og menneskesyn. Jeg tror at de som på et eller annet tidspunkt er tilbøyelige til å stemme FrP har et mer selvsentrert og egoistisk menneskesyn enn de som det er absolutt uaktuelt å stemme FrP for. De er opptatt av sitt eget ve og vel og ikke solidariske av natur, for å si det sånn. |
|
|
|
|
|
#77 |
|
saftig
|
Mener du med dette at du ikke har noen innvendinger mot FrPs menneskesyn?
|
|
|
#78 |
|
Deltidsmamma
|
Jeg sier det jeg sier. At jeg hverken har satt meg nøye inn i FRP's menneskesyn eller hva som gjør det så ille. Kanskje vi da burde starte med å finne ut av HVA som er Frp's menneskesyn? |
|
|
|
|
|
#79 |
|
Ekvilist
|
Sv: Siv Jensen sin appell og fakkeltoget i OsloFrp har gjennom historien sagt ganske mye som gjør oss oppmerksom på det som etter mitt syn er et forkastelig menneskesyn. De har riktignok moderert seg noe med årene, åpenbart for å treffe et større publikum. Nå er det ikke bare innvandrere Frp har angrepet gjennom årene. Samer, homofile, alenemødre, trygdede og andre minoriteter har også fått så ørene flagrer. Ønske om sterilisering av innvandrere, deltakelse på nazimøter, støtte til fascisme, karakterisering av voldtekt og overgrep som guttestreker (vår godeste Siv ja), karakterisering/generalisering av folk med innvandrerbakgrunn som voldelige mennesker som snyter på det norske trygdesystemet er noe. Det er knapt så man vet hvor man skal begynne når det gjelder hva Frp-politikere gjennom tidene, men også i dag, har liret ut av seg - og som sier noe om partiets menneskesyn.
|
|
|
#80 |
|
saftig
|
Dette svaret sa meg faktisk veldig mye om deg.
|
![]() |
|
|